Адвокація та лобізм у Європейському Союзі

Спеціальність: Міжнародні відносини
Код дисципліни: 7.291.01.E.013
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Політологія та міжнародні відносини
Лектор: Доцент, кандидат політичних наук, доцент / Ю. Я. Тишкун /
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Забезпечення здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми професійної діяльності у сфері міжнародних відносин, зовнішньої політики та міжнародних комунікацій, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, передбачають проведення досліджень та/або запровадження інновацій.
Завдання: володіння студентами систематизованими, цілісними знаннями про адвокацію і лобізм, їх суб’ктів; формування науково-обгрунтованих уявлень про історичний розвиток, роль, місце суб'єктів лобізму у формуванні політики всередині ЄС; набуття студентами знань про цілі, принципи, завдання, основні напрями діяльності суб’ктів адвокації та лобіювання; механізми функціонування, типологізацію адвокації та лобізму, їх роль у політичних процесах всередині ЄС; засвоєння знань щодо організаційно-функціональної структури провідних суб’ктів адвокації та лобізму всередині ЄС. формування уявлень про трансформацію практик лобізму і адвокації в ЦСЄ-ПСЄ та Україні під впливом їх європейської інтеграції.
Результати навчання: Інтегральна компетентність. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі міжнародних відносин, суспільних комунікацій та регіональних студій, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. Загальні компетентності: ЗК2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК5. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК6. Здатність працювати у міжнародному контексті ЗК7. Здатність працювати в команді. ЗК8. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість. ЗК12. Уміння аргументувати вибір шляхів вирішення завдань професійного характеру, критично оцінювати отримані результати та обґрунтовувати прийняті рішення. Фахові компетентності: ФК2. Здатність приймати обґрунтовані рішення щодо здійснення міжнародної та зовнішньополітичної діяльності. ФК8. Здатність організовувати та проводити міжнародні зустрічі та переговори, розробляти, аналізувати і оцінювати дипломатичні та міжнародні документи. ФК11. Здатність аналізувати сучасні європейські інтеграційні процеси та розуміння місця в них України. ФКС1.1. Здатність застосовувати теоретичні знання, що стосуються переговорів та посередницької діяльності, для досягнення практичних цілей. ФКС1.2. Уміння планувати та реалізовувати адвокаційну і лобістську діяльність у міжнародному середовищі, зокрема у відносинах з органами, установами та організаціями Європейського Союзу. Результати навчання відповідно до освітньої програми, методи навчання і викладання, методи оцінювання досягнення результатів навчання У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН4. Аналізувати та оцінювати проблеми міжнародної та національної безпеки, міжнародні та інтернаціоналізовані конфлікти, підходи, способи та механізми забезпечення безпеки у міжнародному просторі та у зовнішній політиці держав. РН7. Оцінювати та аналізувати міжнародні та зовнішньополітичні проблеми та ситуації, пропонувати підходи до вирішення таких проблем. РН13. Брати участь у професійній дискусії у сфері міжнародних відносин, зовнішньої політики, суспільних комунікацій та регіональних студій, поважати опонентів і їхню точки зору, доносити до фахівців та широкого загалу інформацію, ідеї, проблеми, рішення та власний досвід з фахових проблем. РН16. Системно мислити та креативно інтерпретувати події на глобальному, регіональному та локальному рівнях із урахуванням історичних передумов їх виникнення та розвитку. РНС1.1. Вміти організовувати та проводити міжнародні заходи, зустрічі, переговори на основі застосування сучасних концепцій та підходів. РНС1.3. Формулювати та втілювати стратегії впливу на міжнародній арені для реалізації власних цілей та відстоювання національних інтересів. КОМ2. Здатність у комунікаціях обстоювати патріотичну державницьку позицію щодо місця України в системі міжнародних відносин. КОМ3. Уміння представляти та обговорювати отримані результати та здійснювати трансфер набутих знань. АіВ1. Здатність адаптуватися до нових умов та приймати відповідні рішення. АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотримання вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Міжнародна та європейська безпека; Регіональна політика та інтеграція; Право Європейського Союзу
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Адвокація та лобізм у Європейському Союзі» є складовою блоку вибіркових дисциплін спеціальності 291 «Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії» другого рівня вищої освіти (магістратури), метою якої є оволодіння студентами систематизованими, цілісними знаннями про особливостей адвокації та функціонування інституту лобізму в Європейському Союзі; формування у студентів науково-обґрунтованих уявлень про історію адвокації та лобізму в ЄС, методологію їх дослідження, співвідношення адвокації і лобізму в ЄС; створення цілісного уявлення про їх зміст, причини виникнення, етапи еволюції, сучасний стан.
Опис: Адвокація і лобізм: спільне відмінне. Корпоративізм і плюралізм - теоретичні рамки дослідження адвокації. Суб'єкти лобізму всередині ЄС. Лобізм всередині і ззовні ЄС: спільне і відмінне. Ефективність лобізму ЄС. Правове і етичне регулювання лобізму і адвокації в ЄС. Європеїзація лобізму в ЦСЄ-ПСЄ і в Україні.
Методи та критерії оцінювання: Усні та письмові опитування, обговорення проблемних питань, аналіз доповідей, рефератів, презентацій, есе. Методи навчання: -Лекції, практичні заняття (Методи навчання: інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу тощо) -Самостійна робота – (репродуктивний метод, дослідницький метод) Крім того: ?Словесні методи / Вербальні методи (пояснення; розповідь; бесіда; робота з навчально-методичною літературою та іншими інформаційними джерелами ); ?Наочні, наочно-візуальні методи (ілюстрація; демонстрація; показ ); ?Практичні (дослідження; моделювання, експеримент; вправи-тренінги ). Методи контролю: ?Поточний контроль; екзаменаційний контроль; ?спостереження за навчально-пізнавальною діяльністю; ?усне опитування (індивідуальне і фронтальне) ; ?вибіркове усне опитування; ?письмовий контроль знань і умінь (здійснюється за допомогою письмових робіт (письмові відповіді на питання, реферати, вирішення задач і вправ)); ?тести (тестування); ?оцінка (оцінювання) активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. ?презентації; ?виконання та захист практичних робіт; ?практична перевірка виконаних завдань; ?тематичний та тестовий контролі тощо. Методи оцінювання знань: Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: -усне та фронтальне опитування; -письмове опитування; -вибіркове усне опитування; -виступи на семінарах; -тести; захист практичних робіт; -оцінка активності; -оцінювання внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень; тощо. Екзамен – -письмове опитування, -тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) -Виступи на семінарському занятті за питаннями, визначеними в Плані семінарського заняття (макс. бал–3) * /Відповідь повна, змістовна, логічна, з послідовним викладом матеріалу, висновки та узагальнення обґрунтовані; студент демонструє глибоке розуміння предмету, самостійність та критичність мислення, вміння аналізувати, аргументовано доводити свою позицію, логічно й послідовно викладати матеріал, здійснювати прогнози та надавати пропозиції/. -Підготовка реферату та виступ із доповіддю (макс. бал – 4) **. /Реферат підготовлений відповідно до запропонованої теми та написаний згідно з самостійно розробленим студентом планом із дотриманням технічних вимог щодо оформлення реферату. Доповідь за темою реферату -- повна, комплексна, з всебічним висвітленням запропонованих у плані питань, вичерпна, чітка, логічна, аргументована, з обґрунтованими теоретичними положеннями, з послідовним викладом змісту, власним баченням розв’язання проблеми, наведенням прикладів та фактів практичного застосування теоретичних положень. Відповідь демонструє системні та глибокі знання програмного матеріалу, вільне володіння понятійним апаратом, вміння самостійно та критично мислити, надавати оцінки, обґрунтовувати власну думку, використана широка джерельна база. -Доповнення до основних виступів колег, участь в обговоренні проблемних питань, постановка запитань колегам (макс.бал –2) ***. /Доповнення суттєве, змістовне, логічно-аргументоване, з обґрунтованими теоретичними положеннями та висновками; активна участь в обговоренні проблемних питань із демонстрацією розуміння предмету та самостійністю суджень/. * Критерії оцінювання виступу на семінарському занятті 3 бали – Відповідь повна, змістовна, логічна, з послідовним викладом матеріалу, висновки та узагальнення обґрунтовані; студент демонструє глибоке розуміння предмету, самостійність та критичність мислення, вміння аналізувати, аргументовано доводити свою позицію, логічно й послідовно викладати матеріал, здійснювати прогнози та надавати пропозиції. Інформація подана чітко, вичерпно, із застосуванням аналітичного підходу та додаткового фактологічного й концептуального матеріалу до запропонованого питання; обґрунтовано та здійснено порівняння різних підходів та інтерпретацій, використано широку джерельну базу; наведено приклади; студент демонструє володіння понятійно-категоріальним апаратом, знання першоджерел. 2 бали – Відповідь демонструє знання студентом значної частини програмного матеріалу; факти використовуються правильно, але допущені незначні помилки в їх тлумаченні, наявна часткова термінологічна некоректність, невеликі неточності; відповідь не повна, однак грамотна, без суттєвих помилок, правильна, змістовна, логічна, з послідовним викладом матеріалу, висновки обґрунтовані; студент демонструє розуміння предмету, самостійність та критичність мислення, вміння аналізувати, аргументовано доводити свою позицію, логічно й послідовно викладати матеріал, здійснювати прогнози та надавати пропозиції/. 1 бал – Відповідь неповна, фрагментарна, наявна часткова термінологічна некоректність, теоретичні та фактичні неточності. Виклад є непослідовним, без обґрунтованих висновків та узагальнень. ** Критерії оцінювання реферату та виступу із доповіддю на семінарському занятті 4 бали - Реферат підготовлений відповідно до запропонованої теми та написаний згідно з самостійно розробленим студентом планом із дотриманням технічних вимог щодо оформлення реферату. Демонструє глибоке та всебічне знання та розуміння програмного матеріалу, інформація подана чітко, вичерпно із застосуванням аналітичного підходу та додаткового фактологічного і концептуального матеріалу до обраної теми; обґрунтовано та здійснено порівняння різних підходів та інтерпретацій, фактологічні дані підібрані грамотно, наведено приклади. представлено кваліфіковані посилання на використану літературу. Реферат написаний грамотно, із застосуванням наукового стилю мовлення. Доповідь за темою реферату -- повна, комплексна, з всебічним висвітленням запропонованих у плані питань, вичерпна, чітка, логічна, аргументована, з обґрунтованими теоретичними положеннями, з послідовним викладом змісту, власним баченням розв’язання проблеми, наведенням прикладів та фактів практичного застосування теоретичних положень. Відповідь демонструє системні та глибокі знання програмного матеріалу, вільне володіння понятійним апаратом, вміння самостійно та критично мислити, надавати оцінки, обґрунтовувати власну думку, використана широка джерельна база. 3-2 бали – Реферат правильний, повний, чіткий, логічний, з послідовним описом і викладом змісту питання. Демонструє глибоке та всебічне знання та розуміння програмного матеріалу, інформація подана чітко, вичерпно із застосуванням аналітичного підходу та додаткового фактологічного і концептуального матеріалу до запропонованого запитання, обґрунтовано та здійснено порівняння різних підходів та інтерпретацій, фактологічні дані і джерела підібрані добре, наведено приклади, представлено правильні посилання на використану літературу. Виклад логічно послідовний і цілісний, висновки – чітко сформульовані й добре обґрунтовані. Реферат написаний грамотно, науковою мовою. У рефераті допускаються незначні неточності змістовного характеру; факти використовуються правильно, але допущені незначні помилки в їх тлумаченні, наявна часткова термінологічна некоректність. Доповідь за темою реферату -- повна, з всебічним висвітленням запропонованих у плані питань, однак спостерігається нечіткість викладу; судження не у повній мірі самостійні й аргументовані. 1 бал – Реферат, у якому студент демонструє повне нерозуміння суті запропонованого завдання, незнання базових компонентів предметної області. *** Критерії оцінювання доповнення до основних виступів колег, участь в обговоренні проблемних питань, постановка запитань колегам (макс. бал – 2) 2 бали – Доповнення суттєве, змістовне, логічно-аргументоване, з обґрунтованими теоретичними положеннями та висновками; активна участь в обговоренні проблемних питань із демонстрацією розуміння предмету та самостійністю суджень. 1 бал – Доповнення несуттєве, однак правильне, демонструє розуміння студентом предмету обговорення та самостійність мислення.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Світова та європейська інтеграція: Навч.посібн. / За ред.. Я. Малика, М.Мальського. – Львів: ЛНУ, 2005. 2.Influence and Interests in the European Union: The New Politics of Persuasion and Advocacy / Alex Warleigh and Jenny Fairbrass (Eds.). 1st ed. - Europa Publications Limited, 2002. - 232 p. 3.Brussels Versus the Beltway: Advocacy in the United States and the European Union / Christine Mahoney. - Washington, D.C.: Georgetown University Press. 273 p. 4.Lobbying the European Union: Institutions, Actors, and Issues / David Coen and Jeremy Richardson (Eds.). - Oxford University Press, 2009. 390 p. 5.Lobbying in the European Union: Strategies, Dynamics and Trends / Doris Dialer, Margarethe Richter (Eds.). Springer, 2019. - 448 p. 6.Lobbying in the European Union: Interest Groups, Lobbying Coalitions, and Policy Change / Heike Klu?ver . Oxford University Press, 2013. - 297 p. Lobbying in the European Parliament: The Battle for Influence / Maja Kluger Dionigi. - Palgrave Macmillan, 2017. - 209 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).