Наукові дослідження та семінари за їх тематикою

Спеціальність: Біотехнології та біоінженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.162.00.O.013
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: професор, д.х.н. Марина Стасевич
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Ознайомлення здобувачів освіти з засадами наукових досліджень та представлення результатів, що дозволить сформувати системні знання у сфері наукової діяльності, оволодіти методологічними та методичними основами наукового дослідження та здатність виявляти нові ідеї, вміти розвивати тематику наукових досліджень, організовувати реалізацію науково-дослідних робіт, узагальнювати отримані результати та наукові факти, об'єктивно оцінювати результати масових спостережень, освоїти комп’ютерні технології та інструментарій у наукових дослідженнях та коректно представляти результати досліджень.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей: - інтегральних компетентностей: здатність розв’язувати складні технологічні задачі і проблеми біотехнологій та біоінженерії, що передбачає проведення досліджень та здійснення інновацій з урахуванням економічного стану, загальнолюдських цінностей та особистісних, суспільних і виробничих інтересів - загальних компетентностей: • ЗК2. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел - фахових компетентностей: • ФК3. Здатність відбирати та аналізувати релевантні дані, у тому числі за допомогою сучасних методів аналізу даних і спеціалізованого програмного забезпечення • ФК6. Здатність планувати і виконувати експериментальні роботи в галузі біотехнології з використанням сучасних обладнання та методів, інтерпретувати отримані дані на основі сукупності сучасних знань та уявлень про об’єкт і предмет дослідження, робити обґрунтовані висновки • ФК13. Розуміння методів, підходів, цілей і задач науково-педагогічної діяльності та освітнього процесу • ФК16. Здатність використовувати знання методології проведення наукових досліджень та статистичної обробки експериментальних даних; застосовувати знання сучасних методів біотестування БАР та методів експериментальної роботи з біотехнологічними методами
Результати навчання: РН1 ПРН8. Планувати та управляти науково-дослідними, науково-технічними та/або виробничими проектами у галузі біотехнології, базуючись на сучасних тенденціях розвитку науки, техніки та суспільства РН2 ПРН12. Знаходити необхідну інформацію у науковій та довідковій літературі, електронних базах, інших джерелах інформації, оцінювати її релевантність та достовірність РН3 ПРН13. Оцінювати актуальність досліджуваних наукових проблем, придатність відомих наукових методів для їх дослідження на основі аналізу наявних даних та публікацій у провідних виданнях РН4 ПРН15. Мати навички планування та виконання експериментальних досліджень як особисто, так і у колективі, критичного аналізу отриманих результатів, оформлення результатів досліджень у вигляді звіту, наукової публікації, презентації на наукових та інших заходах РН5 ПРН16. Розуміти цілі, завдання та методи освітньої діяльності у вищій освіти, вміти проводити основні види навчальних занять РН6 ПРН19. Знати методологію проведення наукових досліджень та статистичної обробки експериментальних даних; вміти застосувати знання сучасних методів біотестування БАР та методів експериментальної роботи з біотехнологічними об’єктами РН7 КОМ2. Здатність до використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях РН8 АіВ3. Здатність відповідально ставитися до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: • Методологія та організація наукових досліджень, інтелектуальна власність та інноватика • Іноземна мова за професійним спрямуванням кореквізити: • Навчально-дослідницька практика; • Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи • Виконання магістерської кваліфікайної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Дана навчальна дисципліна направлена на формування у здобувачів цілісного уявлення про методологію, методику, методи представлення результатів наукового дослідження, а також уміння практичного оформлення результатів. Даний курс допоможе студентам магістратури засвоїти основні етапи формування тематики наукового дослідження та його представлення, принципи його організації, принципи пошуку та обробки наукової інформації, висування нових ідей, узагальнення отриманих результатів та наукових фактів, освоєння цифрових інструментаріїв для представлення наукових досліджень.
Опис: ПОНЯТТЯ НАУКИ. КЛАСИФІКАЦІЯ НАУК. Поняття науки. Класифікація наук. Організація наукової діяльності в Україні. Загальні положення щодо підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів. ПОНЯТТЯ НАУКОВОГО ДОСЛІДЖЕННЯ. КЛАСИФІКАЦІЯ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ. Поняття наукового дослідження. Об'єкт наукового дослідження. Предмет наукового дослідження. Класифікація наукових досліджень. Фундаментальні наукові дослідження. Прикладні наукові дослідження. Пошукові наукові дослідження. ЕТАПИ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ. Вибір теми дослідження. Вибір методів дослідження. Проведення досліджень. Аналіз і інтерпретація отриманих результатів. Оформлення результатів дослідження. Впровадження результатів дослідження в практику. МЕТОДОЛОГІЯ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ. Поняття методології. Наукові методи. ПЛАНУВАННЯ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ. Організація наукових досліджень. Сучасна концепція управління науковими дослідженнями. ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ. Поняття про наукову інформацію та її роль у проведенні наукових досліджень. Види джерел інформації. ТЕХНОЛОГІЯ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ. Поставка наукової проблеми: вибір, постановка і вирішення проблем. Основні принципи раціональної організації наукової діяльності. ОФОРМЛЕННЯ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ. Види наукових досліджень, науково-дослідні роботи. Госпдоговірні наукові дослідження. Ініціативні науково-дослідні роботи. Навчальні науково-дослідні роботи. ФОРМИ ВПРОВАДЖЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАУКОВОГО ДОСЛІДЖЕННЯ. Прийоми викладання матеріалів наукового дослідження. Мова та стиль наукової роботи. Апробація та оприлюднення результатів наукового дослідження. ЕТИКА НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ. Основні етичні принципи в науці. Питання плагіату та коректне цитування джерел.
Методи та критерії оцінювання: Виконання індивідуальних науково-дослідних та тестових завдань та контрольної роботи
Критерії оцінювання результатів навчання: Семестровий контроль результатів навчання здобувача освіти з навчальної дисципліни проводиться у формі диференційованого заліку за 100 бальною шкалою. Підсумкова оцінка виставляється за результатами ПК, який включає виконання індивідуальних науково-дослідних завдань (70 балів), контрольної роботи (10 балів) та тестових завдань (20 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Методологія наукових досліджень: факт, гіпотеза, теорія : підручник / І. З. Дуцяк [Електронний ресурс]. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2020. 2. Методологія наукових досліджень : підручник / О. Г. Данильян, О. П. Дзьобань. – Харків : Право, 2019. – 368 с. 3. Основи наукових досліджень : навчальний посібник / С. О. Юрченко, О. Є. Юрченко – Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2017. – 204 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).