Комп'ютерні мережі

Спеціальність: Системний аналіз
Код дисципліни: 6.124.00.O.017
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: д.т.н., професор Буров Євген Вікторович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета курсу полягає в вивчені головних принципів побудови, експлуатації, комп’ютерних мереж Дисципліна охоплює питання архітектурних принципів побудови комп’ютерних мереж, протоколів, головних мережевих технологій. В результаті вивчення дисципліни «Комп”ютерні мережі» фахівець повинен знати: головні архітектурні принципи побудови комп’ютерних мереж, їх протоколи, засоби об’єднання мереж, головні мережеві технології. Підготовлений фахівець повинен вміти: організовувати обмін інформацією між комп’ютерами. Студенти повинні вміти практично вирішувати задачі встановлення та експлуатації мережевих компонент, налаштування та знаходження причин несправностей, керування та адміністрування на мережах.
Завдання: загальні компетентності: К02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. К04. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. К05. Здатність спілкуватися державною мовою усно і письмово. К06. Здатність спілкуватися іноземною мовою. К14. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. К15. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. фахові компетентності: К17. Здатність використовувати системний аналіз як сучасну міждисциплінарну методологію, що базується на прикладних математичних методах та сучасних інформаційних технологіях і орієнтована на вирішення задач аналізу і синтезу технічних, економічних, соціальних, екологічних та інших складних систем. К22. Здатність до комп’ютерної реалізації математичних моделей реальних систем і процесів; проектувати, застосовувати і супроводжувати програмні засоби моделювання, прийняття рішень, оптимізації, обробки інформації, інтелектуального аналізу даних. К23. Здатність використовувати сучасні інформаційні технології для комп’ютерної реалізації математичних моделей та прогнозування поведінки конкретних систем а саме: об’єктно-орієнтований підхід при проектуванні складних систем різної природи, прикладні математичні пакети, застосування баз даних і знань. К24. Здатність організовувати роботу з аналізу та проектування складних систем, створення відповідних інформаційних технологій та програмного забезпечення.
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен: • знати головні архітектурні принципи побудови комп’ютерних мереж, їх протоколи, засоби об’єднання мереж, головні мережеві технології. • вміти організовувати обмін інформацією між комп’ютерами. Студенти повинні вміти практично вирішувати задачі встановлення та експлуатації мережевих компонент, налаштування та знаходження причин несправностей, керування та адміністрування на мережах. ПР10. Знати архітектуру сучасних обчислювальних систем і комп’ютерних мереж. ПР13. Проектувати, реалізовувати, тестувати, впроваджувати, супроводжувати, експлуатувати програмні засоби роботи з даними і знаннями в комп’ютерних системах і мережах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фізика. Проектування інформаційних систем
Короткий зміст навчальної програми: Курс присвячено вивченню основ побудови та головних принципів функціонування комп’ютерних мереж як базової складової частини сучасних інформаційних технологій. Курс складається з теоретичної (лекційної) частини та практичної частини (лабораторних робіт). У склад курсу входять ознайомлення з основними принципами побудови мереж, середовищами передавання, протоколами та маршрутизацією у мережі Інтернет. Також розглянуто принципи функціювання основних мережевих технологій, безпровідні мережі, основи захисту інформації у мережах.
Опис: Головні архітектурні принципи побудови комп’ютерних мереж. Середовища передавання, сигнали та коди. Методи доступу. Протоколи стеку TCP/IP. Структурні вирішення КМ. Мережеве керування та адміністрування. Технології локальних, глобальних, інтерфейсних мереж та мереж доступу. Безпровідні мережеві технології. Безпека даних у комп’ютерних мережах.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань відбувається шляхом оцінювання виконаних лабораторних робіт та екзаменаційного контролю (письмової та усної компоненти) у формі тестових запитань.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування • Підсумковий контроль (60%). іспит, тестування 50%, усна компонента 10%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Буров Є. Комп’ютерні мережі. Львів, Магнолія, 2007. 3. Чернега В., Платтнер Б. Комп'ютерні мережі: Навч. посібник. /В.Чернега, Б.Платтнер. -Севастополь: Вид-во СевНТУ, 2006. 7. Larry L Peterson, Bruce S Davie. Computer Networks. A system Approach. -Morgan Kauffman publishers.- San-Francisco, CA.- 2003 8. Diane Barrett, Todd King. Computer Networking Illuminated.- Jones and Bartlett publishers, Sudbury, MA.-2005
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).