Управління ІТ-проєктами

Спеціальність: Системний аналіз
Код дисципліни: 6.124.00.O.036
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: доктор філософії, асистент Бігун Роман Романович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни – підготовка фахівців, здатних ефективно управляти ІТ-проєктами, використовуючи сучасні методи і інструменти управління, для досягнення успішних результатів у сфері інформаційних технологій.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувача освіти компетентностей: • Інтегральної: здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми системного аналізу у професійній діяльності або в процесі навчання, що передбачають застосування теоретичних положень та методів системного аналізу та інформаційних технологій і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. • Загальні компетентності: К01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. К02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. К03. Здатність планувати і управляти часом. К04. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. К05. Здатність спілкуватися державною мовою усно і письмово. К06. Здатність спілкуватися іноземною мовою. К09. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. К14. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. К15. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. К16. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. • Фахові компетентності: К17. Здатність використовувати системний аналіз як сучасну міждисциплінарну методологію, що базується на прикладних математичних методах та сучасних інформаційних технологіях і орієнтована на вирішення задач аналізу і синтезу технічних, економічних, соціальних, екологічних та інших складних систем. К21. Здатність формулювати задачі оптимізації при проектуванні систем управління та прийняття рішень, а саме: математичні моделі, критерії оптимальності, обмеження, цілі управління; обирати раціональні методи та алгоритми розв’язання задач оптимізації та оптимального керування. К22. Здатність до комп’ютерної реалізації математичних моделей реальних систем і процесів; проектувати, застосовувати і супроводжувати програмні засоби моделювання, прийняття рішень, оптимізації, обробки інформації, інтелектуального аналізу даних. К23. Здатність використовувати сучасні інформаційні технології для комп’ютерної реалізації математичних моделей та прогнозування поведінки конкретних систем, а саме: об’єктно-орієнтований підхід при проектуванні складних систем різної природи, прикладні математичні пакети, застосування баз даних і знань. К24. Здатність організовувати роботу з аналізу та проектування складних систем, створення відповідних інформаційних технологій та програмного забезпечення.
Результати навчання: ПР07. Знати основи теорії оптимізації, оптимального керування, теорії прийняття рішень, вміти застосовувати їх на практиці для розв’язування прикладних задач управління і проектування складних систем. ПР08. Володіти сучасними методами розробки програм і програмних комплексів та прийняття оптимальних рішень щодо складу програмного забезпечення, алгоритмів процедур і операцій. ПР10. Знати архітектуру сучасних обчислювальних систем і комп’ютерних мереж. ПР13. Проектувати, реалізовувати, тестувати, впроваджувати, супроводжувати, експлуатувати програмні засоби роботи з даними і знаннями в комп’ютерних системах і мережах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: - Проектування інформаційних систем. - Методи обчислень та візуалізація даних. Супутні і наступні навчальні дисципліни: - Теорія прийняття рішень. - Управління вимогами в ІТ-проектах. - Хмарні сервіси.
Короткий зміст навчальної програми: Знання, набуті під час вивчення цієї дисципліни, базуються на сучасних наукових досягненнях у галузі управління проєктами та враховують сучасний стан інформаційних технологій. Основний акцент робиться на готовності студентів працювати у сфері інформаційних технологій, застосовуючи сучасні методології та інструменти для управління, планування та контролю проєктів. Особлива увага приділяється формуванню практичних навичок з управління ресурсами, ризиками, термінами та бюджетами в умовах реальних ІТ-проєктів. У результаті вивчення дисципліни, фахівець повинен знати сучасні методології, методи, а також стандарти управління ІТ-проєктами. Вони мають розуміти математичні моделі та методи оптимізації, використовувані для управління ресурсами та термінами, а також бути обізнаними щодо інструментальних засобів і методів їх практичного застосування. Підготовлений фахівець повинен бути в змозі ефективно ставити завдання, пов'язані з описом ІТ-проєктів та їх структурною організацією, трансформувати ці завдання у формальну математичну модель, розробити цю модель і втілити її в життя за допомогою наявних інструментальних засобів та програм, здійснювати контроль та аналіз проєкту під час його реалізації, ефективно розподіляти доступні ресурси відповідно до поточних вимог та ходу IT-проєкту, використовуючи сучасні програмно-комп'ютерні інструменти.
Опис: Основи управління проєктами. Планування проєкту. Методології управління проєктами. Виконання проєкту. Моніторинг та звітність. Управління ризиками. Управління змінами. Управління проєктними витратами. Управління якістю в ІТ-проєктах. Управління зацікавленими сторонами (stakeholders). Лідерство та комунікація в проєктному менеджменті. Закриття ІТ-проєкту.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань відбувається шляхом оцінювання виконаних лабораторних робіт, розрахункової роботи та екзамену (письмова компонента – тестові запитання трьох рівнів складності та усна компонента – опитування).
Критерії оцінювання результатів навчання: • Письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, розрахункова робота (40%). • Підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кузьміних В. О., Тараненко Р. А. Основи управління IT проектами [Текст]: навч. посіб.: для здобувачів ступеня бакалавра за спец. 122 «Комп’ютерні науки» / В. О. Кузьміних, Р. А. Тараненко; [відп. ред.: В. Г. Сліпченко]; Нац. техн. ун-т України «Київ. політехн. ін-т ім. Ігоря Сікорського». – Харків: КПІ ім. Ігоря Сікорського: Політехніка, 2019. – 75 с. 2. Приймак В. М. Управління проектами: навч. посіб. / Василь Приймак. – Київ: КНУ ім. Тараса Шевченка, 2017. – 459 с. 3. Управління проектами: навч. посіб. [для студентів ВНЗ] / [П. П. Микитюк та ін.]; під ред. д-ра екон. наук, проф. П. П. Микитюка; Терноп. нац. екон. ун-т. – Тернопіль: ТНЕУ, 2017. – 319 с. 4. Хіґні Дж. Основи управління проєктами / пер. Ярослава Машико. – Харків: Фабула, 2020. – 272 с. ISBN 9786170964991. 5. Катренко А. В. Управління ІТ-проектами: підручник / А. В. Катренко; за наук. ред. д-ра техн. наук, проф. В. В. Пасічника. – Львів: Новий Світ – 2000, 2011. – (Комп'ютинґ). Кн. 1: Стандарти, моделі та методи управління проектами. – 2011. – 549 с. 6. A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK Guide). 7th ed. – Project Management Institute, 2021. – 274 p. ISBN 1628256648.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).