Спеціальні розділи математики
Спеціальність: Системний аналіз
Код дисципліни: 6.124.00.O.021
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Вища математика
Лектор: Сало Тетяна Михайлівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
• загальні компетентності:
1) здатність навчатися;
2) уміння аналітично мислити;
3) уміння застосовувати знання в практичних ситуаціях;
4) уміння приймати обґрунтовані рішення;
• фахові компетентності:
1) базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів
функціонування екобезпечних технологій;
2) уміння аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованих задач, критично
оцінювати отримані результати та обґрунтовувати прийняті рішення;
3) здатність застосовувати професійно-профільні знання й практичні навики для розв’язання типових задач спеціальності та аргументувати вибір методів їх розв’язання, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1. Виконувати дії над комплексними числами.
2. Знаходити значення елементарних функцій комплексної змінної в точках.
3. Диференціювати та інтегрувати функції комплексної змінної.
4. Розвивати аналітичні функції в степеневі ряди.
5. Застосовувати теорію лишків для обчислення інтегралів.
6. Знаходити оригінали та зображення.
7. Розв’язувати звичайні лінійні диференціальні рівняння з постійними коефіцієнтами засобами операційного числення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Вища математика, частина 1;
- Вища математика, частина 2;
- Фізика;
- Теорія ймовірностей, математична статистика та випадкові процеси;
- Програмування програмно-апаратних засобів.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна є обов'язковою, завданням якої є оволодіння студентами математичною мовою і фундаментальними поняттями певних розділів математики, їх основними властивостями і практичними навичками використання.
Опис: Навчальна дисципліна «Вища математика (ТФКЗ), частина 3» складається з розділів «Теорія функцій комплексної змінної» і «Операційне числення». У першому розділі розглядаються наступні теми: «Комплексні числа та дії над ними», «Границі. Дослідження на неперервність функції», «Обчислення похідних. Умови Коші-Рімана», «Інтегрування функцій комплексної змінної», «Ряди Лорана», «Ізольовані особливі точки», «Лишки та їх застосування». Другий розділ складається з тем «Оригінали та зображення за Лапласом», «Диференціювання та інтегрування зображень», «Застосування операційного числення».
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань студентів проводиться за допомогою усного опитування на практичних заняттях, контрольних та самостійних робіт у віртуальному навчальному середовищі, термінологічних диктантів, індивідуальних розрахунково-графічних робіт.
Контрольна робота № 1 - 15 балів;
Контрольна робота № 2 - 15 балів;
Залікова контрольна робота - 70 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Контрольна робота № 1 - 15 балів;
Контрольна робота № 2 - 15 балів;
Залікова контрольна робота - 70 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Функції комплексної змінної. Перетворення Фур’є та Лапласа.- Редактори: П.І.Каленюк, Л.О.Новіков.- Львів: Вид-во ДУ “ЛП”, 1999.
2. Ю.К.Рудавський, П.П.Костробій, Д.В.Уханська та ін. Теорія функцій комплексної змінної. Інтегральні перетворення Фур’є і Лапласа. Навчальний посібник – Львів: Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2007.
3. Привалов И.И. Введение в теорию функций комплексного переменного.- М., Наука, 1977.
4. Сидоров Ю.В., Федорюк М.В., Шабунин М.И. Лекции по теории функций комплексного переменного.- М., Наука, 1989.
5. Мартыненко В.С. Операционное исчисление. – К., Выща школа, 1990.
6. Грищенко О.Ю., Нагнибіда М.І., Настасієв П.П. Теорія функцій комплексної змінної. Розв’язування задач. – К., Вища школа, 1994.
7. Краснов М.Л., Киселев А .И., Макаренко Г.И. Функции комплексного переменного. Операционное исчисление. Теория устойчивости, Задачи и упражнения.-М., Наука, 1981.
8. А.Е. Грищенко, Н.И.Нагнибеда, П.П.Настасиев, Теория функций комплексного переменного. Решение задач. 1986.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).