Спеціальні розділи математики

Спеціальність: Системний аналіз
Код дисципліни: 6.124.00.O.021
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Вища математика
Лектор: Сало Тетяна Михайлівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Основною метою вивчення навчальної дисципліни є формування у здобувачів освіти базових математичних знань для розв’язування задач у професійній діяльності, вмінь аналітичного мислення та математичного формулювання технічних задач.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: • загальні компетентності: 1) здатність навчатися; 2) уміння аналітично мислити; 3) уміння застосовувати знання в практичних ситуаціях; 4) уміння приймати обґрунтовані рішення; • фахові компетентності: 1) базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів функціонування екобезпечних технологій; 2) уміння аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованих задач, критично оцінювати отримані результати та обґрунтовувати прийняті рішення; 3) здатність застосовувати професійно-профільні знання й практичні навики для розв’язання типових задач спеціальності та аргументувати вибір методів їх розв’язання, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Виконувати дії над комплексними числами. 2. Знаходити значення елементарних функцій комплексної змінної в точках. 3. Диференціювати та інтегрувати функції комплексної змінної. 4. Розвивати аналітичні функції в степеневі ряди. 5. Застосовувати теорію лишків для обчислення інтегралів. 6. Знаходити оригінали та зображення. 7. Розв’язувати звичайні лінійні диференціальні рівняння з постійними коефіцієнтами засобами операційного числення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Вища математика, частина 1; - Вища математика, частина 2; - Фізика; - Теорія ймовірностей, математична статистика та випадкові процеси; - Програмування програмно-апаратних засобів.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна є обов'язковою, завданням якої є оволодіння студентами математичною мовою і фундаментальними поняттями певних розділів математики, їх основними властивостями і практичними навичками використання.
Опис: Навчальна дисципліна «Вища математика (ТФКЗ), частина 3» складається з розділів «Теорія функцій комплексної змінної» і «Операційне числення». У першому розділі розглядаються наступні теми: «Комплексні числа та дії над ними», «Границі. Дослідження на неперервність функції», «Обчислення похідних. Умови Коші-Рімана», «Інтегрування функцій комплексної змінної», «Ряди Лорана», «Ізольовані особливі точки», «Лишки та їх застосування». Другий розділ складається з тем «Оригінали та зображення за Лапласом», «Диференціювання та інтегрування зображень», «Застосування операційного числення».
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань студентів проводиться за допомогою усного опитування на практичних заняттях, контрольних та самостійних робіт у віртуальному навчальному середовищі, термінологічних диктантів, індивідуальних розрахунково-графічних робіт. Контрольна робота № 1 - 15 балів; Контрольна робота № 2 - 15 балів; Залікова контрольна робота - 70 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Контрольна робота № 1 - 15 балів; Контрольна робота № 2 - 15 балів; Залікова контрольна робота - 70 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Функції комплексної змінної. Перетворення Фур’є та Лапласа.- Редактори: П.І.Каленюк, Л.О.Новіков.- Львів: Вид-во ДУ “ЛП”, 1999. 2. Ю.К.Рудавський, П.П.Костробій, Д.В.Уханська та ін. Теорія функцій комплексної змінної. Інтегральні перетворення Фур’є і Лапласа. Навчальний посібник – Львів: Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2007. 3. Привалов И.И. Введение в теорию функций комплексного переменного.- М., Наука, 1977. 4. Сидоров Ю.В., Федорюк М.В., Шабунин М.И. Лекции по теории функций комплексного переменного.- М., Наука, 1989. 5. Мартыненко В.С. Операционное исчисление. – К., Выща школа, 1990. 6. Грищенко О.Ю., Нагнибіда М.І., Настасієв П.П. Теорія функцій комплексної змінної. Розв’язування задач. – К., Вища школа, 1994. 7. Краснов М.Л., Киселев А .И., Макаренко Г.И. Функции комплексного переменного. Операционное исчисление. Теория устойчивости, Задачи и упражнения.-М., Наука, 1981. 8. А.Е. Грищенко, Н.И.Нагнибеда, П.П.Настасиев, Теория функций комплексного переменного. Решение задач. 1986.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).