Вагони магістрального і промислового транспорту та контейнери, частина 2
Спеціальність: Вагони та вагонне господарство
Код дисципліни: 6.273.01.O.027
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Залізничний транспорт
Лектор: Терещак Юрій Володимирович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
ЗК 4. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
Фахові компетентності:
ФК 2. Здатність розрізняти типи та моделі вагонів та контейнерів та їх складових частин, визначати вимоги до їхньої конструкції, параметрів та характеристик
ФК 3. Здатність проведення вимірного експерименту з визначення параметрів та характеристик об’єктів залізничного транспорту, їх агрегатів, систем та елементів
ФК 13. Здатність аналізувати техніко-економічні та експлуатаційні показники вагонів та контейнерів, їх систем та елементів з метою виявлення та усунення негативних чинників та підвищення ефективності виробничого процесу.
Результати навчання: РН 6 Дотримуватися норм спілкування у професійній взаємодії з колегами, керівництвом, учнями, ефективно працювати у команді.
РН 9 Уміти застосовувати міжнародні та національні стандарти і практики в професійній діяльності.
РН 13 Ідентифікувати типи і моделі вагонів та контейнерів, їх системи, елементи, характеристики та параметри.
РН 14 Визначати параметри вагонів та контейнерів, їх систем та елементів шляхом проведення вимірювального експерименту з оцінкою його результатів.
РН 24 Вміти розрахувати техніко-економічні та експлуатаційні показники вагонів та контейнерів, їх систем, агрегатів та вузлів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні навчальні дисципліни:
Загальний курс залізниць
Фізика
Вагони магістрально та промислового транспорту (частина 1).
Системи автоматизації при проектуванні, виготовленні та ремонті вагонів
Основи проектування, розрахунку сучасних вагонів та їх обладнання.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань й розуміння, що стосуються будови конструкції та елементів вагонів та контейнерів.
Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент набуває здатності продемонструвати такі результати навчання:
1. Знати характеристики вагонного та контейнерного парку України та його класифікацію.
2. Знати основні типи вагонів, контейнерів та їх складові за призначенням.
3. Знати особливості будови та призначення основних типів вагонів й контейнерів, їх відмінності від аналогічних закордонних.
4. Знати та розуміти принципи роботи складових вузлів та деталей вагонів та контейнерів.
5. Знати та розуміти перспективи розвитку та основні тенденції при побудові та розрахунках вітчизняних вагонів та контейнерів
6. Вміти формулювати вимоги до конструкції вагонів, контейнерів та їх складових частин.
7. Вміти виконувати розрахунки вагонів, контейнерів та їх складових.
8. Вміти аналізувати особливості будови та призначення основних типів вітчизняних та закордонних вагонів й контейнерів, вузлів та деталей їх відміну від вітчизняних аналогів та можливість використання на коліях Укрзалізниці.
9. Вміти аналізувати основні типи випробувань вагонів і контейнерів, вузлів та деталей та визначати їх потребу та характеристики.
10. Вміти вибрати матеріали для виготовлення деталей вагонів та їх складових частин та вузлів.
Опис: Вивчення конструкції та класифікації пружних елементів коливань рухомого складу. Розрахунки витих циліндричних пружин на дію вертикальних та горизонтальних сил. Конструкція та особливості будови гасителів коливань рухомого складу. Розрахунки гасителів коливань (фрикційних). Конструкція та особливості будови пружних елементів з гуми. Конструкція, класифікація та особливості будови гідравлічних гасителів коливань. Конструкція та класифікація пружних елементів коливань рухомого складу. Візки вагонів їх класифікація , призначення , типи, особливості будови, основні типи, модернізації та перспективи розвитку. Візки вантажних вагонів їх конструкція та призначення елементів на основі базового візка колії 1520 мм ЦНІІ-Х3 моделі 18-100 та його модернізацій (18-7020, 18-194). Бокова рами візка вантажного візка моделі 18-100, особливості конструкції та розрахунки бокової рами візка на дію вертикальних та горизонтальних навантажень. Надресорна балка та центральне ресорне підвішування візка моделі 18-100, особливості конструкції та розрахунки надресорної балки візка на дію вертикальних та горизонтальних навантажень. Візки пасажирських вагонів: основні типи, модернізації та перспективи розвитку. Конструкція та призначення елементів базового пасажирського візка колії 1520 мм КВЗ-ЦНІІ-1 та його модифікацій ( КВЗ-ЦНІІ-2, КВЗ-ЦНІІ-М, КВЗ-5). Рами візків пасажирських візків моделі КВЗ-ЦНІІ: особливості конструкції та відмінності. Будова люлькового підвішування візків моделі КВЗ-ЦНІІ: особливості конструкції, відмінності, переваги та недоліки.
Надресорні балки візків пасажирських візків моделі КВЗ-ЦНІІ: особливості конструкції та відмінності. Будова буксового підвішування візків КВЗ-ЦНІІ: особливості конструкції, відмінності, переваги та недоліки. Конструкція та призначення елементів сучасного пасажирського візка безлюлькової конструкції колії 1520 мм на базі моделі 68-7007. Будова буксового та центрального підвішування візків безлюлького підвішування: особливості конструкції, відмінності, переваги та недоліки. Основні вимоги до ходових частин вагонів ( пасажирських та вантажних) та перспективи та напрямки розвитку.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами:
1. Захист практичних робіт.
2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних тестових завдань.
3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якого ґрунтуються на змісті лекційних та практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) – 50 балів.
Екзаменаційний контроль: письмова компонента – 40 балів; усна компонента – 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Горбенко А.П., Мартинов І.Е. Конструювання та розрахунки вагонів: Навчальний посібник. – Харків: УкрДАЗТ, 2007. – 150 с.
2. ДСТУ 7598:2014 Вагони вантажні. Загальні вимоги до розрахунків та проектування нових і модернізованих вагонів колії 1520 мм (несамохідних)
3. ДСТУ 7530:2014 візки двовісні вантажних вагонів магістральних залізниць колії 1520 мм. Загальні технічні умови
4. Крюківський вагонобудівний завод [Електронний ресурс] Режим доступу https://www.kvsz.com/index.php/ua/produktsiya/vantazhne-vagonobuduvannya/vizki-vantazhnogo-vagonobuduvannya
5. СТП 04-019:2018 Вагони вантажні. Ремонт візків. Правила виконання. Київ. АТ «Українська залізниця». 2018.
6. ДСТУ 4045-2001. Візки вагонів пасажирських магістральних локомотивної тяги. Загальні технічні умови. – Київ: Держспоживстандарт України, 2001. – 27 с.
7. Дьомін Ю.В. Залізнична техніка міжнародних транспортних систем, Юнкон- Пресс, 2001
8. Візки вантажних вагонів з підшипниками SKF [Електронний ресурс] Режим доступу https://www.yumpu.com/en/document/read/7615700/bogie-designs-skfcom
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Вагони магістрального і промислового транспорту та контейнери, частина 2 (курсовий проєкт)
Спеціальність: Вагони та вагонне господарство
Код дисципліни: 6.273.01.O.030
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Залізничний транспорт
Лектор: Терещак Юрій Володимирович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
ЗК 3. Навики використання інформаційних і комунікаційних технологій.
ЗК 5. Здатність розробляти та управляти проєктами.
ЗК 7. Здатність працювати автономно та в команді.
Фахові компетентності:
ФК 4. Здатність розробляти та впроваджувати технологічні процеси, технологічне устаткування і технологічне оснащення, засоби автоматизації та механізації при виробництві, експлуатації, ремонті та обслуговуванні вагонів та контейнерів, їх систем, вузлів та елементів
ФК 5. Здатність розробляти, оформлювати та впроваджувати у виробництво документацію щодо технологічних процесів будівництва, експлуатації, ремонту та обслуговування вагонів та контейнерів, їх систем та інших інструктивних вказівок, правил та методик
ФК 7. Здатність аналізувати технологічні процеси виробництва й ремонту вагонів та контейнерів як об'єкта управління, застосовувати експертні оцінки для вироблення управлінських рішень щодо подальшого функціонування підприємства з оцінкою якості його продукції
ФК 9. Здатність організовувати виробничу діяльність структурних підрозділів лінійних підприємств та заводів, малих колективів виконавців (бригад, дільниць, пунктів), щодо виробництва, експлуатації, ремонту та обслуговування вагонів та контейнерів, їх систем та елементів, включаючи обґрунтування технології виробничих процесів
ФК 14. Здатність організовувати власну роботу, підлеглих та підпорядкованих підрозділів відповідно до вимог охорони праці, техніки безпеки та протипожежної безпеки під час виробництва, експлуатації та ремонту вагонів та контейнерів, їх систем, агрегатів та вузлів.
ФКС 1.6. Здатність виконувати технологічне проєктування підприємств вагонного господарства, виявляти шляхи підвищення ефективності в існуючих технологічних процесах виробництва вагонів та пропонувати шляхи їх удосконалення.
Результати навчання: РН 2 Здійснювати професійне спілкування з учасниками трудового процесу сучасною українською мовою.
РН 4 Здійснювати професійну діяльність використовуючи інформаційні технології, «Інформаційні бази даних», системи навігації, Internet-ресурси та сучасні програмні засоби.
РН 9 Уміти застосовувати міжнародні та національні стандарти і практики в професійній діяльності.
РН 11 Знати основні історичні етапи розвитку предметної області та уміти оперувати базовими категоріями та поняттями спеціальності.
РН 12 Знати основні положення нормативно-правових та законодавчих актів України у сфері залізничного транспорту, Правил технічної експлуатації залізниць України, інструкцій та рекомендацій з експлуатації, ремонту та обслуговування вагонів та контейнерів, їх систем, агрегатів та вузлів.
РН 13 Ідентифікувати типи і моделі вагонів та контейнерів, їх системи, елементи, характеристики та параметри.
РН 24 Вміти розрахувати техніко-економічні та експлуатаційні показники вагонів та контейнерів, їх систем, агрегатів та вузлів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні навчальні дисципліни:
Загальний курс залізниць
Фізика
Технічна механіка.
Теоретична механіка.
Деталі машин.
Вагони магістрального та промислового транспорту (частина 1, 2).
Системи автоматизації при проектуванні, виготовленні та ремонті вагонів
Основи проектування, розрахунку сучасних вагонів та їх обладнання.
Короткий зміст навчальної програми: Згідно з кваліфікаційною характеристикою фахівець у галузі рухомого складу (вагонів) повинен знати роботу та структуру управління вагоноремонтних підприємств, їх технологічні процеси по ремонту, модернізації як пасажирських так і вантажних вагонів а також основних складових частин та вузлів, основи проектування та розрахунку нових та модернізованих підприємств а також основних техніко економічних показників роботи відповідних підрозділів та підприємства в цілому.
Вивчивши дисципліну, студент повинен знати наступне:
- призначення, особливості та структуру вагоноремонтних підприємств залізничного транспорту;
- значення та зміст принципів, методів та форм організації і планування вагоноремонтного виробництва;
- сучасні форми суспільної організації праці;
- склад та організацію основних виробничих функцій підприємств;
- методи проектування, розрахунків та оптимізації організаційно-технічних параметрів і ресурсних потреб виробничих процесів та структури;
виконувати необхідні обгрунтування і розрахунки пов'язані з організацією та плануванням процесів ремонту вагонів, їх вузлів та деталей, аналізувати стан організації праці на робочих місцях та розробляти заходи до підвищення її ефективності;
- використовувати економіко-математичні моделі, нові інформаційні та комп'ютерні технології для рішення задач організації і планування вагоноремонтного виробництва;
- технічно грамотно організувати та планувати діяльність виробничої дільниці вагоноремонтного підприємства.
-про основні напрямки науково-технічного прогресу та перспективи розвитку організації, технології та економіки вагоноремонтного виробництва;
-про концепції та програми реструктурізації залізничного транспорту у галузі з ремонту рухомого складу.
Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент набуває здатності продемонструвати такі результати навчання:
1. Знати характеристики вагоноремонтних підприємств та їх підрозділів;
2. Знати складові виробничого процесу вагоноремонтного заводу;
3. Знати основні принципи організації виробництва
4. Знати та розуміти що таке виробничий цикл та його структура;
5. Знати та володіти що таке операційний цикл;
6. Знати та вміти розраховувати основні параметри та показники видів сполучення операційних циклів у часі та руху предметів праці за операціями технологічного процесу;
7. Знати основні поняття мережевого моделювання та вміти створювати та логічно будувати мережеві моделі з наступним структурування технологічного процесу та способами декомпозиції виробничого процесу для побудови його мережевої моделі;
8. Знати та вміти визначати тривалості операцій мережевої моделі з наступним кодуванням подій та робіт відповідної моделі;
9. Знати та вміти розраховувати мережеві моделі графічним способом з наступним корегуванням та визначенням оптимальної моделі;
10. Знати ти вміти проводити ресурсне планування на мережевих моделях з наступним вибором оптимальної схеми постачання;
11. Знати виробничу структура підприємства та її елементи, а також напрямки спеціалізації елементів виробничої структури;
12. Знати основні типи виробництв та їх класифікація, склад та виробничі зв’язки підрозділів вагоноремонтного заводу;
13. Знати та розуміти концентрація виробництва, її переваги та недоліки. Визначення оптимального розміру підприємства з наступною можливістю спеціалізації, кооперування та визначенням економічної ефективності спеціалізації-кооперування вагоноремонтних підприємств;
14. Знати та розуміти основні задачі організації і нормування праці з розподілом праці та розміщенням робітників на виробництві;
15. Знати та розуміти організаційні питання формування змін та розпорядку їх роботи з врахуванням багатоверстатного обслуговування та суміщення професій;
16. Знати та вміти застосовувати проектування методів роботи на базі систем мікроелементних нормативів з урахуванням принципів економії рухів та визначенням та проведенням хронометражу та фотографії робочого часу;
17. Знати та розуміти організацію заробітної плати на підприємстві;
18. Знати та розуміти принципи організації виробничих функцій вагоноремонтного виробництва у сучасних умовах з визначенням основних задач та напрямків роботи;
19. Знати основні форми та методи організації ремонту вагонів, їх переваги, недоліки та галузі застосування та розрахунком відповідних характеристик та параметрів;
20. Знати загальні схеми проектування організації виробництва у підрозділах вагоноремонтного підприємства та матеріально –технічного забезпечення та потреби у матеріально-технічних ресурсах та формування норм витрат матеріалів;
21. Знати основні функції та структуру системи технічного контролю, а також види аналізу технологічних процесів
22. Знати та розуміти організацію ремонту та обслуговування технологічного обладнання, транспортне обслуговування виробництв, організацію інструментального господарства підприємства, а також організацію енергозабезпечення вагоноремонтного заводу.
Опис: Зміст курсового проєкту
1. Опис вагону прототипу
2. Техніко-економічне обґрунтування типу та вибраних параметрів вагону
3. Вписування вагону у заданий габарит (методика розрахунку)
4. Побудувати горизонтальну габаритну рамку
5. Побудувати вертикальну габаритну рамку
6. Розрахувати сили, які діють на вагон
7. Опис конструкції колісної пари та буксового вузла
8. Розрахунок вісі колісної пари ймовірним методом
9. Розрахунок вісі колісної пари приблизним методом
10. Розрахунок буксових підшипників на міцність та надійність
11. Будова ресорного підвішування вагону
12. Розрахунки ресорного підвішування візка
13. Будова, призначення гасників коливань на вагоні
14. Розрахунки гасників коливань
15. Конструкція колискового підвішування вагону
16. Розрахунок колискового механізму: повертаючого зусилля, довжини еквівалентного маятника та переміщення колиски
17. Конструкція візка його складових частин та їх призначення
18. Розрахувати раму візка
19. Розрахувати надресорну балку
20. Конструкція рами і кузова вагону
21. Виконати розрахунки рами і кузова вагону
22. Конструкція ударно-тягових пристроїв вагону та їх призначення
23. Виконати розрахунки корпуса автозчепу на міцність
24. Виконати розрахунки забезпечення роботи ударно-тягових пристроїв в кривих
25. Конструкція поглинального апарату та призначення його елементів
26. Виконати розрахунки поглинаючого апарату
27. Будова гальмівної важільної передачі вагона та призначення елементів
28. Виконати розрахунки деталей гальм на міцність
29. Конструкція механізму розвантаження вагону
30. Виконати розрахунки механізму розвантаження вагону
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається комісійна за такими методами:
1. Захист курсового проєкту (його доповідь та презентація).
2. Оформлення роботи та креслень.
3. Проведення усної компоненти за результатами повноти та правильності відповідей на поставлені запитання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) або виконання та оформлення роботи – 40 балів.
Усний контроль (доповідь) – 20 балів; Усна компонента (повнота та правильність відповідей на поставлені запитання) – 40 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Горбенко А.П., Мартинов І.Е. Конструювання та розрахунки вагонів: Навчальний посібник. – Харків: УкрДАЗТ, 2007. – 150 с.
2. ДСТУ 7598:2014 Вагони вантажні. Загальні вимоги до розрахунків та проектування нових і модернізованих вагонів колії 1520 мм (несамохідних)
3. ДСТУ 7530:2014 візки двовісні вантажних вагонів магістральних залізниць колії 1520 мм. Загальні технічні умови
4. Крюківський вагонобудівний завод [Електронний ресурс] Режим доступу https://www.kvsz.com/index.php/ua/produktsiya/vantazhne-vagonobuduvannya/vizki-vantazhnogo-vagonobuduvannya
5. СТП 04-019:2018 Вагони вантажні. Ремонт візків. Правила виконання. Київ. АТ «Українська залізниця». 2018.
6. ДСТУ 4045-2001. Візки вагонів пасажирських магістральних локомотивної тяги. Загальні технічні умови. – Київ: Держспоживстандарт України, 2001. – 27 с.
7. Дьомін Ю.В. Залізнична техніка міжнародних транспортних систем, Юнкон- Пресс, 2001
8. Візки вантажних вагонів з підшипниками SKF [Електронний ресурс] Режим доступу https://www.yumpu.com/en/document/read/7615700/bogie-designs-skfcom
9. Загальний курс та технології роботи транспорту (залізничний транспорт): Навчальний посібник / М.І. Данько, Т.В. Бутько, В.М. Кулешов, О.В. Березань, О.І. Гребцов, В.Д. Зонов, О.А. Малахова, Ф.Г. Ткачов, О.В. Лаврухін; За ред. М.І. Данька. – Харків: УкрДАЗТ, 2007. – 242 с.
10. Волошин Д. І., Волошина Л. В. Новітні технології та матеріали у вагонобудуванні: Конспект лекцій. – Харків : УкрДУЗТ, 2024. – 86 с.
11. СТП 04-020:2018 Вагони вантажні та контейнери. Правила ремонту при зварюванні та наплавленні, затверджено рішенням правління від 05.09.2018 (протокол № Ц-64/70 Ком.т.), введено в дію наказом АТ «Укрзалізниця» від 13.06.2019 № 384
12. Gasowski W.; Wagony kolejowe WKiL W-wa 1989- 537s.
13. Колісні пари вагонів магістральних залізниць колії 1520 мм (конструкція, технічне обслуговування та ремонт): Підручник для навчальних закладів залізничного транспорту / С. В. Панченко, А. О. Каграманян, І. Д. Борзилов, І. Е. Мартинов, Є. Р. Можейко; В. Е. Стріленко, А. І. Феногенов. Під заг. ред. С. В. Панченка. – Харків: РРВ УкрДУЗТ, 2018. 357 с.
14. Панченко С. В., Мартинов, І. Е., Сафронов О. М., Труфанова А. В., Можейко Є. Р. Криті вагони – Харків: УкрДУЗТ, 2021.– 161 с.
15. Роликові підшипники букс вагонів: розрахунки на міцність та надійність: монографія / С. В. Панченко, І. Е. Мартинов, А. В. Гайдамака та ін. – Харків: УкрДУЗТ, 2019. – 245 с.
16. ДСТУ 3431-96 Вагони вантажні. Терміни та визначення
17. ДСТУ Б В.2.3-29:2011 Габарити наближення будівель і рухомого складу залізниць колії 1520 мм (1524) мм (ГОСТ 9238-83, MOD)
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).