Вагони магістрального і промислового транспорту та контейнери, частина 3
Спеціальність: Вагони та вагонне господарство
Код дисципліни: 6.273.01.O.031
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Залізничний транспорт
Лектор: Ільчишин Василь Михайлович
Терещак Юрій Володимирович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
ЗК 4. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
Фахові компетентності:
ФК 2. Здатність розрізняти типи та моделі вагонів та контейнерів та їх складових частин, визначати вимоги до їхньої конструкції, параметрів та характеристик
ФК 3. Здатність проведення вимірного експерименту з визначення параметрів та характеристик об’єктів залізничного транспорту, їх агрегатів, систем та елементів
ФК 13. Здатність аналізувати техніко-економічні та експлуатаційні показники вагонів та контейнерів, їх систем та елементів з метою виявлення та усунення негативних чинників та підвищення ефективності виробничого процесу.
Результати навчання: РН 6 Дотримуватися норм спілкування у професійній взаємодії з колегами, керівництвом, учнями, ефективно працювати у команді.
РН 9 Уміти застосовувати міжнародні та національні стандарти і практики в професійній діяльності.
РН 13 Ідентифікувати типи і моделі вагонів та контейнерів, їх системи, елементи, характеристики та параметри.
РН 14 Визначати параметри вагонів та контейнерів, їх систем та елементів шляхом проведення вимірювального експерименту з оцінкою його результатів.
РН 24 Вміти розрахувати техніко-економічні та експлуатаційні показники вагонів та контейнерів, їх систем, агрегатів та вузлів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні навчальні дисципліни:
Загальний курс залізниць
Фізика
Вагони магістрально та промислового транспорту (частина 1, 2).
Системи автоматизації при проектуванні, виготовленні та ремонті вагонів
Основи проектування, розрахунку сучасних вагонів та їх обладнання.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань й розуміння, що стосуються будови конструкції та елементів вагонів та контейнерів.
Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент набуває здатності продемонструвати такі результати навчання:
1. Знати характеристики вагонного та контейнерного парку України та його класифікацію.
2. Знати основні типи вагонів, контейнерів та їх складові за призначенням.
3. Знати особливості будови та призначення основних типів вагонів й контейнерів, їх відмінності від аналогічних закордонних.
4. Знати та розуміти принципи роботи складових вузлів та деталей вагонів та контейнерів.
5. Знати та розуміти перспективи розвитку та основні тенденції при побудові та розрахунках вітчизняних вагонів та контейнерів
6. Вміти формулювати вимоги до конструкції вагонів, контейнерів та їх складових частин.
7. Вміти виконувати розрахунки вагонів, контейнерів та їх складових.
8. Вміти аналізувати особливості будови та призначення основних типів вітчизняних та закордонних вагонів й контейнерів, вузлів та деталей їх відміну від вітчизняних аналогів та можливість використання на коліях Укрзалізниці.
9. Вміти аналізувати основні типи випробувань вагонів і контейнерів, вузлів та деталей та визначати їх потребу та характеристики.
10. Вміти вибрати матеріали для виготовлення деталей вагонів та їх складових частин та вузлів.
Опис: Мета та призначення ударно-тягових пристрої вагонів. Класифікація, призначення, основні параметри та характеристики ударно-тягових пристроїв вагонів. Робота та розрахунки автозчепних пристроїв. Забезпечення роботи ударно-тягових пристроїв при різних режимах та положеннях вагона.
Класифікація, призначення, основні параметри та характеристики поглинаючих апаратів. Конструкції поглинаючих апаратів вантажних та пасажирських вагонів. Розрахунки поглинаючих апаратів. Гальмова важільна передача (ГВП) вагонів. Розрахунки деталей ГВП. Механізми розвантаження вантажних вагонів. Повертаючі механізми в пасажирських вагонах. Принцип будови кузовів вантажних вагонів. Основні конструктивні схеми. Навантаження кузовів вантажних вагонів, розрахункові схеми. Розрахунки рам вантажних вагонів на дію вертикальних та поздовжніх навантажень.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами:
1. Захист практичних робіт.
2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних тестових завдань.
3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якого ґрунтуються на змісті лекційних та практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) – 50 балів.
Екзаменаційний контроль: письмова компонента – 40 балів; усна компонента – 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Горбенко А.П., Мартинов І.Е. Конструювання та розрахунки вагонів: Навчальний посібник. – Харків: УкрДАЗТ, 2007. – 150 с.
2. ДСТУ 7598:2014 Вагони вантажні. Загальні вимоги до розрахунків та проектування нових і модернізованих вагонів колії 1520 мм (несамохідних)
3. Загальний курс та технології роботи транспорту (залізничний транспорт): Навчальний посібник / М.І. Данько, Т.В. Бутько, В.М. Кулешов, О.В. Березань, О.І. Гребцов, В.Д. Зонов, О.А. Малахова, Ф.Г. Ткачов, О.В. Лаврухін; За ред. М.І. Данька. – Харків: УкрДАЗТ, 2007. – 242 с.
4. Крюківський вагонобудівний завод [Електронний ресурс] Режим доступу https://www.kvsz.com/index.php/ua/produktsiya/vantazhne-vagonobuduvannya/vizki-vantazhnogo-vagonobuduvannya
5. Дьомін Ю.В. Залізнична техніка міжнародних транспортних систем, Юнкон- Пресс, 2001
6. Волошин Д. І., Волошина Л. В. Новітні технології та матеріали у вагонобудуванні: Конспект лекцій. – Харків : УкрДУЗТ, 2024. – 86 с.
7. ДСТУ ГОСТ 32885:2016 (ГОСТ 32885-2014, IDT) „Автозчеплення моделі СА-3. Конструкція та розміри”
8. СТП 04-015:2018 Рухомий склад залізничного транспорту. Автозчепний пристрій. Правила ремонту і обслуговування, затверджено рішенням Правління від 05.09.2018 (протокол № Ц-64/70 Ком.т.), введено в дію наказом АТ «Укрзалізниця» від 07.08.2019 № 505
9. СТП 04-020:2018 Вагони вантажні та контейнери. Правила ремонту при зварюванні та наплавленні, затверджено рішенням правління від 05.09.2018 (протокол № Ц-64/70 Ком.т.), введено в дію наказом АТ «Укрзалізниця» від 13.06.2019 № 384
10. Gasowski W.; Wagony kolejowe WKiL W-wa 1989- 537s.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).