Електрообладнання вагонів
Спеціальність: Вагони та вагонне господарство
Код дисципліни: 6.273.01.O.032
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Залізничний транспорт
Лектор: Терещак Юрій Володимирович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетенції
ЗК 4. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
ЗК 6. Прагнення до збереження навколишнього середовища.
Фахові компетенції
ФК 2. Здатність розрізняти типи та моделі вагонів та контейнерів та їх складових частин, визначати вимоги до їхньої конструкції, параметрів та характеристик.
ФК 3. Здатність проведення вимірного експерименту з визначення параметрів та характеристик об’єктів залізничного транспорту, їх агрегатів, систем та елементів.
ФК 10. Здатність застосовувати методи та засоби технічних вимірювань, технічні регламенти, стандарти та інші нормативні документи при технічному діагностуванні вагонів та контейнерів, їх систем та елементів.
ФК 13. Здатність аналізувати техніко-економічні та експлуатаційні показники вагонів та контейнерів, їх систем та елементів з метою виявлення та усунення негативних чинників та підвищення ефективності виробничого процесу.
Результати навчання: РН 6 Дотримуватися норм спілкування у професійній взаємодії з колегами, керівництвом, учнями, ефективно працювати у команді.
РН 9 Уміти застосовувати міжнародні та національні стандарти і практики в професійній діяльності.
РН 11 Знати основні історичні етапи розвитку предметної області та уміти оперувати базовими категоріями та поняттями спеціальності.
РН 12 Знати основні положення нормативно-правових та законодавчих актів України у сфері залізничного транспорту, Правил технічної експлуатації залізниць України, інструкцій та рекомендацій з експлуатації, ремонту та обслуговування вагонів та контейнерів, їх систем, агрегатів та вузлів.
РН 13 Ідентифікувати типи і моделі вагонів та контейнерів, їх системи, елементи, характеристики та параметри.
РН 14 Визначати параметри вагонів та контейнерів, їх систем та елементів шляхом проведення вимірювального експерименту з оцінкою його результатів.
РН 20 Знати призначення та специфіку роботи структурних підрозділів лінійних підприємств та заводів, малих колективів виконавців (бригад, дільниць, пунктів), щодо виробництва, експлуатації, ремонту та обслуговування вагонів та контейнерів, їх систем, агрегатів та вузлів.
РН 21 Знати методи та вміти використовувати засоби технічних вимірювань, технічні регламенти, стандарти та інші нормативні документи під час технічного діагностування вагонів та контейнерів, їх систем, агрегатів та вузлів.
РН 22 Розробляти проєктно-конструкторську та технологічну документацію зі створення, експлуатації, ремонту та обслуговування вагонів та контейнерів, їх систем, агрегатів та вузлів, використовуючи спеціалізовані сучасні програмні засоби.
РН 24 Вміти розрахувати техніко-економічні та експлуатаційні показники вагонів та контейнерів, їх систем, агрегатів та вузлів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні навчальні дисципліни:
Хімія
Матеріалознавство та технологія матеріалів
Електротехніка і електромеханіка транспортних засобів
Основи інформаційних технологій
Системи автоматизації при проектуванні, виготовленні та ремонті вагонів
Основи проектування, розрахунку сучасних вагонів та їх обладнання
Проєктування, експлуатація інноваційного рухомого складу та розрахунок компонентів.
Короткий зміст навчальної програми: Згідно з кваліфікаційною характеристикою фахівець у галузі рухомого складу (вагонів) повинен знати будову основних систем електропостачання пасажирських вагонів, влаштування та основні характеристики складових частин систем, схеми їх включення і порядок розрахунку.
Вивчивши дисципліну, студент повинен знати наступне:
- будову систем електрозабезпечення, які застосовуються на пасажирських вагонах, їх склад та основні параметри;
- улаштування, основні характеристики, схеми включення, режими роботи джерел електричної енергії і споживачів, систем автоматичного управління контролю та діагностики (САУКД), захисту від аварійних режимів роботи;
- методи і порядок розрахунку складових частин систем електрообладнання вагонів;
- порядок роботи, обслуговування та основні вимоги до електрообладнання вагонів в експлуатації;
- основні напрямки та перспективи розвитку систем електрообладнання вагонів.
Вивчивши курс здобувач набуде знань та навчиться:
- вибирати тип системи електропостачання вагонів згідно з умовами експлуатації та вимогами безпеки руху поїздів;
- визначати необхідні параметри систем електрообладнання вагонів та їх складових частин;
- проводити та виконувати розрахунки та підбір складових частин систем електрообладнання вагонів;
- проводити дослідження та аналізувати алгоритми управління складових частин систем електропостачання пасажирських вагонів та визначати відповідну систему автоматичного управління, контролю і діагностики (САУКД), включаючи прилади, що забезпечують безпеку руху поїзда;
- виконувати перевірку та наладку елементів системи електрообладнання вагонів.
В кінцевому здобувач освіти повинен мати уявлення про сучасний стан і сучасні тенденції розвитку систем електрообладнання вагонів та їх складових частин.
Опис: Загальні відомості про електрообладнання вагонів. Історія і перспективи розвитку. Основні складові частини систем електрообладнання вагонів. Класифікація систем електропостачання, основні системи електрообладнання вагонів. Умови роботи і вимоги до електрообладнання вагонів. Рід струму і величина напруги електрообладнання вагонів. Акумуляторні батареї вагонів: основні поняття, призначення, вимоги, типи. Конструкція, принцип дії кислотних акумуляторії їх основні типи і характеристики.
Конструкція, принцип дії лужних акумуляторів їх основні типи і характеристики. Основні параметри акумуляторних батарей та їх розрахунок. Монтаж акумуляторних батарей на вагоні. Перспективні акумуляторні батареї. Основні джерела електричної енергії вагонів та вимоги до них. Генератори постійного струму малої потужності: конструкція, улаштування, основні характеристики. Режими роботи генераторів постійного струму. Самозбудження генераторів постійного струму малої потужності. Генератори постійного струму великої потужності та мотор-генератори. Влаштування, основні характеристики генераторів постійного струму великої потужності та мотор-генераторів. Генератори змінного струму: улаштування, основні характеристики. Стабілізатори полярності на вагонах. Випрямлячі: конструкція, робота, основні характеристики. Монтаж генераторів усіх типів на пасажирських вагонах. Приводи вагонних генераторів: їх конструкція та типи. Привід вагонного генератора від торця шийки осі та від середньої частини осі та вимоги безпеки руху. Статичні перетворювачі напруги їх застосування, принцип роботи, влаштування на вагонах. Сумісна робота генераторів і акумуляторних батарей. Розрахунок енергетичного балансу системи вагона. Підбір джерел живлення. Регулювання вихідних параметрів генераторів, перетворювачів енергії та мережі освітлення. Загальні принципи регулювання напруги генераторів, перетворювачів та мережі освітлення пасажирських вагонів. Основні параметри і характеристики регуляторів напруги генераторів і мережі освітлення пасажирських вагонів. Конструкція регуляторів різних систем. Електричне освітлення вагонів. Класифікація видів електроосвітлення. Джерела світла існуючі і перспективні. Схеми включення джерел світла. пуско-регулююча апаратура. Вагонні світильники : типи , призначення та характеристики. Методи розрахунку та підбіру джерел світла і світильників електричного освітлення вагонів. Електричні приводи вагонних механізмів: призначення, влаштування і режими роботи електричних приводів вагонів. Електродвигуни постійного струму з паралельним збудженням їх конструкція, основні характеристики, застосування. Електродвигуни постійного струму з послідовним та змішаним збудженням їх конструкція, основні характеристики, застосування. Пуск електродвигунів постійного струму: схеми та розрахунок пускових резисторів. Електродвигуни змінного струму, конструкція, основні характеристики, застосування. Регулювання частоти обертання і реверсування двигунів постійного та змінного струму. Схеми включення двигунів постійного та змінного струму. Електричні нагрівачі вагонів їх призначення, використання. Конструкція електронагрівальних пристроїв: розрахунок, підбір, схеми включення нагрівальних елементів.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами:
1. Захист практичних та лабораторних робіт.
2. Порівняння розрахунків з нормативними значеннями при виконанні практичних та лабораторних робіт.
3. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни питання якого ґрунтуються на змісті лекційних, лабораторних та практичних занять.
4. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якого ґрунтуються на змісті лекційних, лабораторних та практичних занять.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) – 40 балів.
Екзаменаційний контроль: письмова компонента – 50 балів; усна компонента – 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ЦЛ-0021 Електричне обладнання пасажирських вагонів. Керівництво по капітальному ремонту.
2. ЦЛ-0024 Інструкція по технічному обслуговуванню опалювальної установки пасажирського вагона.
3. ЦЛ-0025 Керівництво з технічного обслуговування обладнання пасажирських вагонів.
4. ЦЛ-0067 Інструкція з ремонту та обслуговування електрообладнання пасажирських вагонів будівництва КВБЗ.
5. https://www.dvrb.com.ua/electro
6. Електричне обладнання вагонів: Навч. посібник / В.В. Бондаренко, В.В. Обуховський, В.М. Шатаєв. – Харків: УкрДУЗТ, 2016. – 258 с.
7. ЦЛ-0042 - Інструкція електромеханіку пасажирського поїзда Київ 2002. - 58с. https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0891581-09#Text
8. https://www.hartron-express.com.ua/
9. https://kvazar.com.ua/
10. EN 13272-1:2019 - Railway applications - Electrical lighting for rolling stock in public transport systems - Part 1: Heavy rail
11. http://kremsvitlo.com/uk/katalog/svetodiodnye-svetilniki/dlya-passazhirskikhvagonov/sts-sks
12. О+Р 550/1 «Електричне освітлення пасажирських вагонів, ІІІ видання, 2006 р. – 24с
13. Технічний регламент «Про безпеку залізничного рухомого складу» ТР ТС 001-2011.
14. ДСТУ 4049-2001 Вагони пасажирські магістральні локомотивної тяги. Вимоги безпеки. Зі зміною № 1
15. Пам'ятка ОСЗТ №555: Електричне освітлення у пасажирських вагонах
16. https://ads.ua/ua/zhd-transport
17. СОУ МПП 45.060-303:2009 "Сумісність технічних засобів
електромагнітна. Радіозаводи індустріальні від електрообладнання пасажирських вагонів локомотивної тяги. Норми та методи випробувань"
18. https://akbsvit.com.ua/uk/Akumulyatori-dlya-zalznichnogo-transportu/32TN-450-U2.html
https://www.vladar.ua/uk/main-2/
19.
ДСТУ UIC 555:2013 Електричне освітлення вагонів пасажирського рухомого складу. 20. Технічні вимоги (UIC 555:1991, IDT)
21. ДБН В.2.5-28-2006 "Природне і штучне освітлення"
22. ЦЛ-0086 Акумуляторні батареї пасажирських вагонів. Керівництво з ремонту та експлуатації
23. Вислогузов, В. Т. Електрообладнання вагонів : альбом схем та рисунків: для студ. IV курсу ден. форми навч. та V курсу центру дистанц. освіти за напр. підгот. "Рухомий склад залізниць" / В. Т. Вислогузов, О. Г. Дуганов ; Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. - Дніпропетровськ : Вид-во Днiпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. iм. акад. В. Лазаряна, 2013. – 28с.
24. Вислогузов, В. Т. Електрообладнання вагонів : методичні вказівки до вивчення курсу та виконання курсової роботи. Для студентів ІУ курсу денної форми навчання та У курсу цетру дистаційної освіти за напрямком підготовки "Рухомий склад залізниць" / В. Т. Вислогузов, О. Г. Дуганов, М. О. Кузін. - Дніпропетровськ : Вид-во Днiпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. iм. акад. В. Лазаряна, 2015. - 49 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Електрообладнання вагонів (курсова робота)
Спеціальність: Вагони та вагонне господарство
Код дисципліни: 6.273.01.O.035
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Залізничний транспорт
Лектор: Терещак Юрій Володимирович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетенції
ЗК 4. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
ЗК 6. Прагнення до збереження навколишнього середовища.
Фахові компетенції
ФК 2. Здатність розрізняти типи та моделі вагонів та контейнерів та їх складових частин, визначати вимоги до їхньої конструкції, параметрів та характеристик.
ФК 3. Здатність проведення вимірного експерименту з визначення параметрів та характеристик об’єктів залізничного транспорту, їх агрегатів, систем та елементів.
ФК 10. Здатність застосовувати методи та засоби технічних вимірювань, технічні регламенти, стандарти та інші нормативні документи при технічному діагностуванні вагонів та контейнерів, їх систем та елементів.
ФК 13. Здатність аналізувати техніко-економічні та експлуатаційні показники вагонів та контейнерів, їх систем та елементів з метою виявлення та усунення негативних чинників та підвищення ефективності виробничого процесу.
Результати навчання: РН 6 Дотримуватися норм спілкування у професійній взаємодії з колегами, керівництвом, учнями, ефективно працювати у команді.
РН 9 Уміти застосовувати міжнародні та національні стандарти і практики в професійній діяльності.
РН 11 Знати основні історичні етапи розвитку предметної області та уміти оперувати базовими категоріями та поняттями спеціальності.
РН 12 Знати основні положення нормативно-правових та законодавчих актів України у сфері залізничного транспорту, Правил технічної експлуатації залізниць України, інструкцій та рекомендацій з експлуатації, ремонту та обслуговування вагонів та контейнерів, їх систем, агрегатів та вузлів.
РН 13 Ідентифікувати типи і моделі вагонів та контейнерів, їх системи, елементи, характеристики та параметри.
РН 14 Визначати параметри вагонів та контейнерів, їх систем та елементів шляхом проведення вимірювального експерименту з оцінкою його результатів.
РН 20 Знати призначення та специфіку роботи структурних підрозділів лінійних підприємств та заводів, малих колективів виконавців (бригад, дільниць, пунктів), щодо виробництва, експлуатації, ремонту та обслуговування вагонів та контейнерів, їх систем, агрегатів та вузлів.
РН 24 Вміти розрахувати техніко-економічні та експлуатаційні показники вагонів та контейнерів, їх систем, агрегатів та вузлів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні навчальні дисципліни:
Хімія
Матеріалознавство та технологія матеріалів
Електротехніка і електромеханіка транспортних засобів
Основи інформаційних технологій
Системи автоматизації при проектуванні, виготовленні та ремонті вагонів
Основи проектування, розрахунку сучасних вагонів та їх обладнання
Проєктування, експлуатація інноваційного рухомого складу та розрахунок компонентів.
Короткий зміст навчальної програми: Згідно з кваліфікаційною характеристикою фахівець у галузі рухомого складу (вагонів) повинен знати будову основних систем електропостачання пасажирських вагонів, влаштування та основні характеристики складових частин систем, схеми їх включення і порядок розрахунку.
Вивчивши дисципліну, студент повинен знати наступне:
- будову систем електрозабезпечення, які застосовуються на пасажирських вагонах, їх склад та основні параметри;
- улаштування, основні характеристики, схеми включення, режими роботи джерел електричної енергії і споживачів, систем автоматичного управління контролю та діагностики (САУКД), захисту від аварійних режимів роботи;
- методи і порядок розрахунку складових частин систем електрообладнання вагонів;
- порядок роботи, обслуговування та основні вимоги до електрообладнання вагонів в експлуатації;
- основні напрямки та перспективи розвитку систем електрообладнання вагонів.
Вивчивши курс здобувач набуде знань та навчиться:
- вибирати тип системи електропостачання вагонів згідно з умовами експлуатації та вимогами безпеки руху поїздів;
- визначати необхідні параметри систем електрообладнання вагонів та їх складових частин;
- проводити та виконувати розрахунки та підбір складових частин систем електрообладнання вагонів;
- проводити дослідження та аналізувати алгоритми управління складових частин систем електропостачання пасажирських вагонів та визначати відповідну систему автоматичного управління, контролю і діагностики (САУКД), включаючи прилади, що забезпечують безпеку руху поїзда;
- виконувати перевірку та наладку елементів системи електрообладнання вагонів.
В кінцевому здобувач освіти повинен мати уявлення про сучасний стан і сучасні тенденції розвитку систем електрообладнання вагонів та їх складових частин.
Опис: Зміст курсової роботи:
1. Розрахунок і підбір електричного освітлення в приміщеннях вагона та перевірка нормативним значенням
2. Розрахунок і підбір електроприводів механізмів вагона
3. Розрахунок і підбір нагрівальних елементів вагона
4. Розрахунок і підбір акумуляторних батарей та генераторів (перетворювачів) пасажирського вагона
5. Розрахунок та підбір електричної мережі для споживачів вагона
6. Розрахунок та підбір елементів захисту електричних кім для споживачів вагона.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається комісійна за такими методами:
1. Захист курсової роботи (доповідь та презентація).
2. Оформлення роботи та креслень.
3. Проведення усної компоненти за результатами повноти та правильності відповідей на поставлені запитання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) або виконання та оформлення роботи – 40 балів.
Усний контроль (доповідь) – 20 балів.
Усна компонента (повнота та правильність відповідей на поставлені запитання) – 40 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ЦЛ-0021 Електричне обладнання пасажирських вагонів. Керівництво по капітальному ремонту.
2. ЦЛ-0024 Інструкція по технічному обслуговуванню опалювальної установки пасажирського вагона.
3. ЦЛ-0025 Керівництво з технічного обслуговування обладнання пасажирських вагонів.
4. ЦЛ-0067 Інструкція з ремонту та обслуговування електрообладнання пасажирських вагонів будівництва КВБЗ.
5. https://www.dvrb.com.ua/electro
6. Електричне обладнання вагонів: Навч. посібник / В.В. Бондаренко, В.В. Обуховський, В.М. Шатаєв. – Харків: УкрДУЗТ, 2016. – 258 с.
7. ЦЛ-0042 - Інструкція електромеханіку пасажирського поїзда Київ 2002. - 58с. https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0891581-09#Text
8. https://www.hartron-express.com.ua/
9. https://kvazar.com.ua/
10. EN 13272-1:2019 - Railway applications - Electrical lighting for rolling stock in public transport systems - Part 1: Heavy rail
11. http://kremsvitlo.com/uk/katalog/svetodiodnye-svetilniki/dlya-passazhirskikhvagonov/sts-sks
12. О+Р 550/1 «Електричне освітлення пасажирських вагонів, ІІІ видання, 2006 р. – 24с
13. Технічний регламент «Про безпеку залізничного рухомого складу» ТР ТС 001-2011.
14. ДСТУ 4049-2001 Вагони пасажирські магістральні локомотивної тяги. Вимоги безпеки. Зі зміною № 1
15. Пам'ятка ОСЗТ №555: Електричне освітлення у пасажирських вагонах
16. https://ads.ua/ua/zhd-transport
17. СОУ МПП 45.060-303:2009 "Сумісність технічних засобів
електромагнітна. Радіозаводи індустріальні від електрообладнання пасажирських вагонів локомотивної тяги. Норми та методи випробувань"
18. https://akbsvit.com.ua/uk/Akumulyatori-dlya-zalznichnogo-transportu/32TN-450-U2.html
https://www.vladar.ua/uk/main-2/
19.
ДСТУ UIC 555:2013 Електричне освітлення вагонів пасажирського рухомого складу. 20. Технічні вимоги (UIC 555:1991, IDT)
21. ДБН В.2.5-28-2006 "Природне і штучне освітлення"
22. ЦЛ-0086 Акумуляторні батареї пасажирських вагонів. Керівництво з ремонту та експлуатації
23. Вислогузов, В. Т. Електрообладнання вагонів : альбом схем та рисунків: для студ. IV курсу ден. форми навч. та V курсу центру дистанц. освіти за напр. підгот. "Рухомий склад залізниць" / В. Т. Вислогузов, О. Г. Дуганов ; Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. - Дніпропетровськ : Вид-во Днiпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. iм. акад. В. Лазаряна, 2013. – 28с.
24. Вислогузов, В. Т. Електрообладнання вагонів : методичні вказівки до вивчення курсу та виконання курсової роботи. Для студентів ІУ курсу денної форми навчання та У курсу цетру дистаційної освіти за напрямком підготовки "Рухомий склад залізниць" / В. Т. Вислогузов, О. Г. Дуганов, М. О. Кузін. - Дніпропетровськ : Вид-во Днiпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. iм. акад. В. Лазаряна, 2015. - 49 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).