Установки кондиціонування повітря і холодильні машини вагонів
Спеціальність: Вагони та вагонне господарство
Код дисципліни: 6.273.01.E.055
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Залізничний транспорт
Лектор: Фалендиш Анатолій Петрович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні та фахові компетентності:
ЗК 4. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
ЗК 5. Здатність розробляти та управляти проектами.
ЗК 7. Здатність працювати автономно та в команді.
ЗК 8. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ФК 2. Здатність розрізняти вагони та контейнери та їх складові, визначати вимоги до їхньої конструкції, параметрів та характеристик.
ФК 3. Здатність проведення вимірного експерименту з визначенням параметрів та характеристик вагонів та контейнерів, їх агрегатів, систем та елементів з урахуванням знань про методи метрології, стандартизації та сертифікації на залізничному транспорті.
ФК 4. Здатність розробляти та впроваджувати технологічні процеси, технологічне устаткування і технологічне оснащення, засоби автоматизації та механізації при виробництві, експлуатації, ремонті та обслуговуванні вагонів та контейнерів, їх систем та елементів.
ФК 5. Здатність розробляти, оформлювати та впроваджувати у виробництво документацію щодо технологічних процесів будівництва, експлуатації, ремонту та обслуговування вагонів та контейнерів, їх систем та інших інструктивних вказівок, правил та методик.
ФК 6. Здатність розробляти з урахуванням безпечних умов використання, міцнісних, естетичних і економічних параметрів технічні завдання і технічні умови на проектування вагонів та контейнерів, їх систем та окремих елементів; складати плани розміщення устаткування, технічного оснащення та організації робочих місць; розраховувати завантаження устаткування та показники якості продукції при ремонті чи обслуговуванні вагонів та контейнерів.
ФК 7. Здатність аналізувати технологічні процеси виробництва й ремонту вагонів та контейнерів, як об'єктів управління, застосовувати експертні оцінки для вироблення управлінських рішень щодо подальшого функціонування підприємства (вагонної дільниці , депо, заводу) з оцінкою якості його продукції.
Результати навчання: ПРН 2 Здійснювати професійне спілкування з учасниками трудового процесу сучасною українською літературною мовою з врахуванням фахової направленості.
ПРН 3 Використовувати навички усної та письмової комунікації іноземною мовою; перекладати іншомовні інформаційні джерела з наступним аналізом отриманої інформації.
ПРН 6 Дотримуватися норм спілкування у професійній взаємодії з колегами, керівництвом, студентами, ефективно працювати у команді.
ПРН 7 Ідентифікувати майбутню професійну діяльність як соціально значущу для ефективного розвитку країни та залізничного транспорту.
ПРН 9. Уміти застосовувати міжнародні та національні стандарти і практики в професійній діяльності.
ПРН 11. Знати основні історичні етапи розвитку предметної області та уміти оперувати базовими категоріями та поняттями спеціальності.
ПРН 13 Ідентифікувати об’єкти залізничного транспорту (вагони та контейнери), їх системи, елементи, характеристики та параметри з урахуванням спеціалізації.
ПРН 14 Визначати параметри вагонів та контейнерів, їх систем та елементів шляхом проведення вимірювального експерименту з оцінкою його результатів.
ПРН 15. Знати основні технологічні операції, технологічне устаткування, технологічне оснащення, засоби автоматизації та механізації що використовуються в експлуатації, ремонті та обслуговуванні вагонів та контейнерів, їх систем, агрегатів та вузлів.
ПРН 18. Виконувати розрахунок основних характеристик та параметрів технологічних процесів виробництва й ремонту вагонів та контейнерів з метою їх порівняння та формування управлінських рішень щодо подальшого функціонування підприємства з оцінкою якості його продукції.
ПРН 22. Розробляти проектно-конструкторську та технологічну документацію зі створення, експлуатації, ремонту та обслуговування вагонів та контейнерів, їх систем, агрегатів та елементів, використовуючи спеціалізовані сучасні програмні засоби.
ПРН 24. Вміти розрахувати техніко-економічні та експлуатаційні показники вагонів та контейнерів, їх систем та елементів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни
1. Вища математика
2. Фізика
3. Теплотехніка та теплопередача
Супутні і наступні навчальні дисципліни
1. Експлуатація вагонів
2. Математичні методи та моделі в спеціальних задачах механіки вагонів
3. Іноваційний рухомий склад
4. Високошвидкісний рухомий склад: конструкція та особивості експлуатації
5. Електричні машини та перетворювачі в системах рухомого складу
6. Проектування сучасних вагонів
7. Ресурсозберігаючі технології
Виробнича практика у пасажирських вагонних депо
Виробнича практика у вантажних вагонних депо
Виробнича практика на заводах по ремонту залізничної техніки
Дипломування
Короткий зміст навчальної програми: Дана дисципліна вивчається з метою набуття здатності використовувати у професійній діяльності знання в області холодильного обладнання рефрижераторного рухомого складу та установок кондиціонування повітря в пасажирських вагонах, які необхідні для подальшого вивчення технології і організації проектування, виготовлення, експлуатації, технічного обслуговування вагонів та їх ремонту. Озброєння та оволодіння студентами необхідних теоретичних знань та практичними навичками дозволять їм ефективно розробляти проектні рішення з енергохолодильних технологій та впроваджувати їх у науковій та професійній діяльності.
Опис: 1 Стислі відомості з історії розвитку комфортного кондиціонування повітря та рефрижерації на залізничному рухомому складі.
2 Фізіологічні та санітарно-гігієнічні основи комфортного кондиціонування
3 Теплові впливи на огороджувальні конструкції кузова і теплообмін на їх поверхнях
4 Теплоізоляційні конструкції огороджень кузова
5 Принципові технологічні схеми систем кондиціонування повітря пасажирських вагонів
6 Тепловий розрахунок систем кондиціонування пасажирських вагонів
7 Повітропродуктивність кондиціонера. Повітро-розподіл в приміщеннях вагона
8 Технологічне кондиціонування (рефрижерація) в рефрижераторному рухомому складі
9 Загальні відомості про холодильну техніку. Засоби обробки продуктів харчування для збереження їх якості
10 Принципова схема і термодинамічні основи роботи холодильної машини
11 Робочі речовини (холодоагенти) і холодоносії
12 Ідеальна холодильна машина з детандером в зоні вологої пари
13 Принципова схема і термодинамічні основи роботи холодильної машини
14 Принципові схеми і цикли холодильних машин
15 Теоретичний холодильний компресор
16 Робота холодильної машини в режимі теплового насосу
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами:
1. Захист лабораторних та практичних робіт.
2. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів за видами навчальної роботи студента денної форми навчання:
- лабораторні роботи - 20
- практичні роботи - 20
- письмова компонента - 40
- усна компонента - 20
Всього - 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Кузін М.О. Конспект лекцій із дисципліни «Холодильне обладнання рухомого складу. Частина 1.» – рукопис.
2. Довганюк С.С., Кузін М.О., Мещерякова Т.М., Кирильчук О.А. Розрахунок тепловологісних характеристик повітря// Методичні вказівки до практичних занять з дисципліни «Установки кондиціонування повітря і холодильні машини вагонів»/ Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. ак. В. Лазаряна. - 2016.– с.16.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).