Управління підприємствами автомобільного транспорту

Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 7.274.01.O.005
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: д.т.н., проф. Кіндрацький Богдан Ілліч
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Набуття студентами знань і вмінь розв’язувати складні науково-прикладні задачі та вирішувати практичні проблеми підприємств/установ галузі автомобільного транспорту, або у навчальних процесах ЗВО і наукових програмах НДІ, що передбачає застосування теорій та методів управління підприємствами автомобільного транспорту.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: ЗК-3. Здатність бути критичним і самокритичним, виявляти ініціативу та підприємливість. ЗК-5. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети. фахових: ФК-1. Знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів у галузі автомобільного транспорту. ФК-5. Володіння методами стратегічного та оперативного планування роботи автомобільного транспорту.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Знати типи транспортних підприємств та їх роль в єдиній транспортній системі України; 2. Знати складові і види систем управління підприємствами автомобільного транспорту, функції та методи управління; 3. Вміти застосувати методи аналізу діяльності підприємств автомобільного транспорту, реалізувати методику SWOT-аналізу його зовнішнього і внутрішнього середовища; 4. Мати уяву про методи і процедури прогнозування і планування, структуру та характеристику розділів бізнес-плану; 5. Вміти застосовувати процедури організування управління підприємствами автомобільного транспорту, виявляти недоліки існуючої на підприємстві структури управління та за потреби її коригувати; 6. Вміти реалізувати відповідні види контролю та дії регулювання (стабілізуючі, розпорядницькі, дисциплінарні); 7. Знати сучасні мотиваційні механізми заохочення персоналу до ефективної праці; 8. Вміти виявляти конфліктні ситуації та управляти ними.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Підприємства автомобільного транспорту Організація та безпека руху автотранспортних засобів Управління якістю та сертифікація автомобілів
Короткий зміст навчальної програми: Систематизовано знання в предметній сфері управління підприємствами автомобільного транспорту; наведено складові і види систем управління; детально розглянуто методи і процедури реалізації загальних функцій управління (аналізу, прогнозування, планування, організування, мотивування, контролю, регулювання) з врахуванням специфіки діяльності підприємств автомобільного транспорту; охарактеризовано роль керівника в управлінні транспортних підприємств. Теоретичні знання і практичні навички спрямовані на підготовку магістрів, які одночасно є професіоналами в предметній галузі і нестандартно мислячими, творчими особистостями.
Опис: 1. Процеси і процедури організації управління підприємствами автомобільного транспорту. Структура підприємства та принципи її побудови. Особливості побудови структури апарату управління в малих АТП. Типологія структур управління підприємствами автомобільного транспорту. Показники ефективності організаційної структури. 2. Система управління підприємствами автомобільного транспорту: сутність, складові, види та їх реалізації. 3. Аналіз діяльності підприємств автомобільного транспорту. 4. Прогнозування і планування діяльності підприємств автомобільного транспорту. 5. Процеси і процедури організації управління підприємствами автомобільного транспорту. 6. Контроль і регулювання діяльності підприємств автомобільного транспорту. 7. Мотивація та стимулювання персоналу. Теорії мотивацій та концептуальні підходи до їх використання у різних економічних системах. 8. Роль керівника в управлінні транспортним підприємством.
Методи та критерії оцінювання: Контрольні заходи, які проводяться в університеті, визначають відповідність рівня набутих студентами знань, умінь та навичок вимогам нормативних документів щодо вищої освіти й забезпечують своєчасне коригування навчального процесу. Для оцінювання рівня досягнення результатів навчання з дисципліни «Управління підприємствами автомобільного транспорту» використовуються такі види контролю: вхідний, поточний і підсумковий. Поточний контроль проводиться на всіх видах аудиторних занять (лекції і практичні заняття) з метою перевірки рівня підготовки студентів за визначеною темою (навчальним елементом). Основна мета поточного контролю — забезпечення зворотного зв’язку між викладачами та студентами, управління навчальною мотивацією студентів. Інформація, одержана при поточному контролі, використовується як викладачем — для коригування методів і засобів навчання, так і студентами — для планування самостійної роботи. Поточний контроль проводиться у формі усного опитування, тестування, виступів студентів при обговоренні теоретичних питань тощо. Результати поточного контролю є важливою інформацією для визначення підсумкової оцінки з дисципліни при семестровому контролі. Підсумковий контроль забезпечує оцінювання результатів навчання студентів під час семестрового контролю, який проводиться відповідно до навчального плану у вигляді семестрового екзамену в терміни, встановлені графіком навчального процесу та в обсязі навчального матеріалу, визначеного робочою програмою дисципліни. Форма проведення семестрового контролю — комп’ютерне тестування та усна компонента. Зміст і структура екзаменаційних білетів (контрольних завдань), критерії оцінювання визначаються рішенням кафедри автомобільного транспорту та зазначаються у робочій програмі навчальної дисципліни й доводяться до відома студентів на першому занятті.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна кількість балів при оцінюванні знань студентів виставляється за такими критеріями: - під час опитувань на практичних заняттях — за повну і ґрунтовну відповідь на задане запитання з теми заняття; - виконання розрахункових завдань — за правильне застосування теоретичних знань під час розв’язання практичних задач; Екзаменаційний контроль з дисципліни «Управління підприємствами автомобільного транспорту» проводиться у вигляді виконання контрольних завдань. Для об’єктивного оцінювання знань та умінь студента завдання включають тести трьох рівнів складності. Тести першого рівня складності (10 завдань) використовуються для перевірки якості засвоєння навчального матеріалу на рівні «розпізнавання», «розрізнення» та «класифікації» об’єктів, явищ і понять аналітичного дослідження. Максимальна кількість балів по кожному з цих тестів виставляється за вказаний правильний варіант відповіді з декількох поданих варіантів. Кожен з них оцінюється 2 балами. Тести другого рівня складності (7 завдань) забезпечують контроль рівня знань та умінь з оцінюються 4 балами, які виставляються за вказаний правильний варіант відповіді з декількох поданих варіантів. Тести третього рівня складності передбачають розв’язання ситуаційної задачі, яка оцінюються відповідно 12 балами. Розв’язання задачі забезпечує перевірку якості засвоєння навчального матеріалу на рівні продуктивної діяльності, на основі якої студент здатний застосувати засвоєну інформацію для виконання аналітичних процедур і написання короткого аналітичного висновку. Сумарна екзаменаційна оцінка, яку студент може отримати за результатами семестрового контролю, складається з кількості балів, отриманих за результатами поточного контролю знань під час семестру, та кількості балів, отриманих під час екзаменаційного контролю. Максимальна кількість балів, яку студент може отримати під час екзаменаційного контролю, визначається як сума балів тестової та усної компоненти (у межах балів, відведених на екзаменаційний контроль).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Зінь Е.А. Управління автомобільним транспортом: навч. посіб. / Е.А. Зінь. - Рівне: НУВГП, 2011. - 326 с. 2. Дмитрієв І.А. Транспортне підприємсництво: навч. посіб. / І.А. Дмитрієв, Я.С. Левченко – Х.: ФОП Бровін О.В., 2018. - 308 с. 3. Білорус Т.В. Практикум з менеджменту: навчальний посібник. – К.: Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 2020. – 185 с. 4. Менеджмент організацій: навч. посіб. / Укладачі: Л.Є. Довгань, І.П Малик, Г.А.Мохонько, М.В. Шкробот. – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. – 271 с. 5. Назарчук Т.В. Менеджмент організацій: навч. посіб. / Т.В.Назарчук, О.М. Косіюк. – К.: Центр учбової літератури, 2016. – 560 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).