Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 7.274.01.O.011
Кількість кредитів: 7.50
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: д. т. н., професор Кіндрацький Богдан Ілліч; к.т.н., доцент Качмар Роман Ярославович; к.т.н., доцент Юськів Василь Миколайович; к.т.н., доцент Пороховський Юрій Васильович.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета практики за темою МКР – поглиблення і закріплення у виробничих умовах теоретичних знань зі спеціальних дисциплін, застосування їх у вирішенні конкретних завдань практики, формування практичних умінь і навичок для виконання професійних завдань та обов'язків інноваційного характеру в якості наукового працівника чи викладача, вивчення передового практичного досвіду, виховання в магістрантів морально-етичних якостей викладача вищої школи, індивідуального творчого стилю професійної діяльності, потреби в самоосвіті, вироблення творчого, дослідницького підходу до майбутньої профе¬сійної діяльності, підготовка матеріалів для написання МКР.
Завдання: загальні компетентності: –здатнiсть до пошуку, оброблення та аналізу iнформацiї за допомогою сучасних iнформацiйних та комунiкацiйних технологiй; –здатнiсть продукувати новi iдеї і втiлювати їх на практиці; –здатнiсть бути критичним і самокритичним, виявляти ініціативу та підприємливість; – здатнiсть проводити дослiдження на вiдповiдному рівні; – здатнiсть мотивувати людей та рухатися до спiльної мети; – фахові компетентності спеціальності: – знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів у галузі транспорту; –загальні знання у сфері трансакцій інформаційного простору автомобільного транспорту; - вміння здійснювати аналіз і синтез та застосовувати системний підхід для інженерних проблем в рамках спеціальності; - здатність впроваджувати і використовувати нове обладнання в технологічних процесах технічної експлуатації та ремонту автомобілів; - володіння методами стратегічного і оперативного планування роботи автомобільного транспорту; - знання законодавства у галузі вищої освіти,форм та методів організації навчального процесу та наукових досліджень. – фзхові компетентності спеціалізації (ФКС-1): – знання будови принципів роботи гібридних та електричних приводів автомобіля, мехатронних діагностичних і контрольно-вимірювальних систем; них 1 контрольно-вИNnрювальних систем. - вoлoдiння методами й алгоритмами аналiзу, синтезу та оптимiзацiї мехатронних систем автомобiля; - знания законодавства, нормативноi бази системи управлiння якiсnо, методології створення. й органiзацi:i функцiонування системи управлiння яюстю на автомобiльному транспортi, законодавства у галуз1 сертифiкацiїi. автомобiлiв. – фахові компетентності спеціалізації (ФКС-2): – використання сучасних комп’ютерно-інформаційних технологій автосервісу для обслуговування та ремонту автомобілів -.створення та використання моделей виробничо­технiчноi бази автосервiсу для оптимiзацi:i та управлimm якiстю технiчного обслуговування i ремонту автомобiлiв; - знання законодавства, нормативноi бази системи управлiння якiстю, методологu створення й органiзацii функцiонування системи управлiння яюстю на автомобільних і сервісних підприємствах.
Результати навчання: програмні результати навчання: - володiти достатнiми знаниями у галузi автомобiльного транспорту, вмiти аналiзувати ситуацiю та визначати ключовi тенденцй розвитку галузi. - здiйснювати управлiння iнженерною дiяльнiстю у сферi автомобiльного транспорту. Вiдповiдати за розвиток професiйних теоретичних знань i практичних навичок колективу. - розробляти заходи з пiдвищення експлуатацiйноi ефективностi, паливної ощадливостi та полiпшення екологiчних показникiв засобiв автомобiльного транспорту в умовах експлуатацiї; - здiйснювати органiзацiю обслуговуваmm та ремонту автомобiлiв за допомогою сучасних методiв i технологiй; - знати основнi задачi та принципи системи управлiння якiстю на автомобiльному транспортi; застосовувати сучаснi методи наукових дослiджень, збору, опрацювання й iнтерпретацu науково-технiчно1 iнформацii для пiдготовки проектних та аналiтичних рiшень, експертних висновкiв та рекомендацiй. - володiти методами стратегiчного та оперативного управління підприємствами автомобільного транспорту; - досл1джувати й аналiзувати особливостi дорожнього руху автомобiльних транспортних засобiв, розробляти i впроваджувати заходи, спрямоваю на пщвищення його безпеки; - знания законодавства у галузi вищо:i освiти, форм та методш органiзацi:i навчального процесу та наукових досшджень; - застосовувати стандарти і протоколи передачt даних, алгоритми дiагностування та пошуку несправностей електронних систем керування агрегатами автомобiля, аналізувати характеристики бортових і телеметричних систем; - застосовувати системю підходи, алгоритми і методи моделювання, анашзу та синтезу мехатронних систем автомобiлiв, гiбридних та електричних приводiв. - органiзовувати i забезпечувати функцiонування систем управшння яюстю на шдприсмствах автомобiльного транспорту та сертифiкацiю автомобiлiв; - знати науковi пiдходи, форми та методи органiзацй автосервiсного виробництва (основного та допомiжного), його структуру i методи управлiння; - базовi знания у галузi комп'ютерно-iнформацiйних технологiй на автомобiльному транспортi, методiв та форм органiзацiї технiчної та комерцiйно:i експлуатації автомобiлiв; - органiзовувати й забезпечувати функцiонування систем управління яюстю на авторемонтних і сервісних пiдприсмствах автомобiльного транспорту. Комунікації: – вміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); – здатність використовувати різноманітні методи, зокрема сучасні інформаційні технології, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. Автономія і відповідальність: – здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення; – здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань; – здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставлену мету з дотриманням вимог професійної етики; - здатність демонструвати розуміння основних екологічних засад, охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосовувати. Протягом проходження практики студент повинен зібрати конкретні матеріали, що будуть використані для написання МКР.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: попередні фахові дисципліни
Короткий зміст навчальної програми: – аналіз напряму та характеристика наукової роботи установи (підприємства), її організаційно-виробничу та економічну характеристики; – аналіз структури й організації установи (підприємства), роботу її основних служб, відділів та їх взаємозв’язок; – аналіз та узагальнення зібраної статистичної та інформації за обраною тематикою. – вивчення сучасного стану науково-технічної проблеми, якій присвячена МКР; – обґрунтування необхідності проведення вказаних досліджень; – огляд та обґрунтування вибору методик теоретичних та експериментальних досліджень; – огляд та обґрунтування вибору оптимального програмного та апаратного забезпечення для реалізації досліджень.
Опис: Приїзд на базу практики, оформлення та отримання перепусток Загальне ознайомлення з установкою та інструктаж з техніки безпеки Робота у структурних підрозділах Аналіз діяльності структурних підрозділів Виконання індивідуального завдання Лекції, семінари, екскурсії Оформлення та затвердження звіту Здача перепусток, майна підприємства, від'їзд
Методи та критерії оцінювання: • підсумковий контроль (100% захист звіту з практики): звіт з практики, усне опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: Після закінчення практики студенти звітують про виконання її програми та індивідуального завдання. Письмовий звіт, підписаний та оцінений керівником практики від бази практики, подається на рецензування керівнику практики від кафедри. Студенти захищають звіт перед комісією, призначеною завідувачем кафедри, упродовж перших двох тижнів навчальних занять після завершення практики. Формою контролю результатів захисту звіту з практики є диференційований залік. Оцінка за практику вноситься в бланк «Завдання для проходження практики», залікову відомість і в залікову книжку студента та засвідчується підписами членів комісії. Залік за результатами проходження практики та захист звіту з практики проводиться, виходячи з сумарної максимальної оцінки – 100 балів, з яких, 40 балів відповідає оцінці керівника від бази практики за таким алгоритмом: - оцінка «відмінно» – 40 балів; - оцінка «добре» – 30 балів; - оцінка «задовільно» – 20 балів. Максимальна оцінка, яку може виставити комісія навчального закладу, становить 60 балів з таким розподілом: 1) за якість виконання звіту про практику – 40 балів, а саме: - дотримання структури звіту та змісту кожного розділу, вимог до оформлення звіту – 5–10 балів; - повнота – 10 – 15 балів; - повнота виконання індивідуального завдання за темою МКР – 5–15 балів; 2) за рівень захисту звіту – 20 балів, а саме, - рівень володіння інформацією, наведеною в звіті – 5–10 балів; - обґрунтування доцільності зібраної для звіту інформації – 5–10 балів. За наявності недоліків у змісті, структурі або оформленні звіту про практику, недостатньому рівні захисту звіту тощо, наведені вище бали зменшуються згідно з експертною оцінкою комісії, яка приймає звіти. Студент, який не виконав програми практики без поважних причин або отримав оцінку «незадовільно» за результатами захисту звіту з практики, відраховується з університету за невиконання навчального плану. Результати проходження практики студентами обговорюють на засіданні кафедри. Упродовж місяця навчальних занять після закінчення практики відповідальні за проведення практики кафедр вносять результати її проведення в Інформаційно-аналітичну систему «Випускник-працевлаштування», розділ «Підсумки практики», а в кінці календарного року подають у ВПЗВ.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кіндрацький Б.І. Мехатроніка автомобілів: навч. посібник. – Львів: КІНПАТРІ ЛТД, 2018. – 168 с. 2. Дмитрів І.В. Автомобільний транспорт. Теорія і практика наукових досліджень. Навчальний посібник. Національний університет „Львівська політехніка”. – Львів : СПОЛОМ, 2019. – 316 с. 3. Вимірювальні перетворювачі (сенсори) : підручник / В.М. Ванька, Є.С. Поліщук, М.М. Дорожовець, В.О. Яццук, Ю.В. Яцук; за заг. ред. проф. Є.С. Поліщука та проф. В.М. Ванька . – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 584 с. 4. Кіндрацький Б. І., Бритковський В. М. Мехатроніка автомобілів : практикум. – Львів: КІНПАТРІ ЛТД, 2014. – 200 с. 5. Кіндрацький Б. І. Основи раціонального проектування машинобудівних конструкцій: Навч. посібник. – Львів: КІНПАТРІ ЛТД, 2005. – 168 с. 6. Дорожовець М. Опрацювання результатів вимірювань: Навч. Посібник. Львів : Вид-во Національного університету „Львівська політехніка”, 2007. – 624 с. 7. Дмитрів В.Т., Ланець О.С., Дмитрів І.В. Мікропроцесорна техніка. Лабораторний практикум. – Львів: СПОЛОМ, 2019. – 112 с. 8. Гудз Г.С. Комплексна оцінка теплонавантаженості дискових гальм автобусів на тривалих режимах роботи: моногр. / Г.С. Гудз, М.В. Глобчак, О.Р. Клипко. — Львів: Галицька видавнича спілка, 2017. — 124 с. 9. Гудз Г. С. Причинно-наслідковий зв'язок між ремонтом циліндрів та температурним режимом автомобільного двигуна: монографія / Г. С. Гудз, М. В. Глобчак, О. Й. Коцюмбас. – Львів: Сполом, 2019. – 120 c. 10. Пороховський Ю. В. Міцність і довговічність кільцевих зварних з’єднань оболонкових елементів машинобудівних конструкцій: монографія / Ю. В. Пороховський, Б. І. Кіндрацький. – Львів: ДВЦ НТШ, 2019. – 158 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).