Телеметрія на автомобільному транспорті
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 7.274.01.O.008
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: к. т. н., доцент Бритковський Василь Михайлович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК-1. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації за допомогою сучасних інформаційних та комунікаційних технологій.
ФК-2. Загальні знання у сфері трансакцій інформаційного простору автомобільного транспорту.
ФК-4. Здатність впроваджувати і використовувати нове обладнання в технологічних процесах технічної експлуатації та ремонту автомобілів.
Результати навчання: • Знання фізичних основ роботи телеметричних засобів та їх застосування у комунікаційних системах;
• Знання основних видів сигналів, що використовуються в телекомунікаціях автомобільних транспортних засобів;
• Знання особливостей проходження сигналів в приймальних та передавальних трактах телекомунікаційних системах автомобільної техніки та обслуговуючого устаткування;
• Знання термінів, категорії, базових знань із сучасної теорії передачі сигналів;
• Знання математичного апарату для опису основних фізичних процесів передавання сигналів і завад та методів забезпечення граничних характеристик систем зв'язку як за достовірністю, так і за швидкістю передачі інформації;
• Знання принципи планування розвитку телеметричних систем транспортної мережі зв 'язку.
• Вміння аналізувати основні телеметричні процеси в мехатронних системах автомобілів та засобах технічного обслуговування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Алгоритми і методи комп'ютерного діагностування автомобілів
• Організація та безпека руху автотранспортних засобів
• Екологічна безпека автомобільного транспорту
• Аналіз і синтез мехатронних систем автомобілів
• Мехатронні діагностичні і контрольно-вимірювальні системи автомобілів
Короткий зміст навчальної програми: Основні терміни та означення. Структура і класифікація телеметричних систем. Телеметричні параметри. Похибки телевимірювань. Кількісна оцінка телеметричної інформації. Телеметричні сенсори та їх класифікація. Канали та лінії передачі телеметричної інформації. Інформаційно-телеметричні системи та поділ каналів. Первинна обробка. Вторинна обробка. Системи позиціонування. Системи зв'язку на базі геостаціонарних та низькоорбітальних супутників. Тракінговий, стільниковий зв'язок. Системи обробки і зберігання та аналізу телеметричної інформації. Способи визначення розташування транспортного засобу. Пасивні навігаційні системи. Оперативні навігаційні системи. Інтелектуальні сенсори. Інтелектуальні транспортні засоби.
Опис: Основні задачі телеметрії та їх застосування в автомобільному транспорті.
Основи теорії телеметрії.
Методи передачі телеметричних сигналів.
технічні засоби телеметрії.
Основи обробки та аналізу телеметрічної информації.
Стандарти і технології сучасної транспортної телеметрії.
Системи моніторингу мобільніх об'єктів.
Навігаційні системи.
Інтелектуальні транспортні засоби.
Методи та критерії оцінювання: • виконання практичних робіт (30%)
• підсумковий контроль (тести (60%), усне опитування (10%)): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни «Телеметрія на автомобільному транспорті» проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді поточного й екзаменаційного контролів.
Поточний контроль знань студентів з дисципліни «Телеметрія на автомобільному транспорті» проводиться за такими формами: усне опитування студентів з теоретичного матеріалу; виконання практичних робіт; оцінювання виконання студентами заочної форми навчання двох контрольних робіт.
Максимальна кількість балів при оцінюванні знань студентів виставляється за такими критеріями:
- під час опитувань на практичних заняттях — за повну і ґрунтовну відповідь на задане запитання з теми заняття;
Екзаменаційний контроль з дисципліни «Телеметрія на автомобільному транспорті» проводиться у вигляді виконання контрольних завдань. Для об’єктивного оцінювання знань та умінь студента завдання включають тести трьох рівнів складності.
Тести першого рівня складності (20 завдань) використовуються для перевірки якості засвоєння навчального матеріалу на рівні «розпізнавання», «розрізнення» та «класифікації» об’єктів, явищ і понять аналітичного дослідження. Максимальна кількість балів по кожному з цих тестів виставляється за вказаний правильний варіант відповіді з декількох поданих варіантів. Кожен з них оцінюється 2 балами.
Завдання другого рівня складності (2 завдань) забезпечують контроль рівня знань та умінь і оцінюються 5 балами, які висвілюють теоретичні знання студентів, їх вміння формулювати думку.
Завдання третього рівня складності передбачають пошук рішень задач, які оцінюються відповідно 10 балами. Розв’язання задач забезпечує перевірку якості засвоєння навчального матеріалу на рівні продуктивної діяльності, на основі якої студент здатний застосувати засвоєну інформацію для виконання аналітичних процедур і написання короткого аналітичного висновку.
Сумарна екзаменаційна оцінка, яку студент може отримати за результатами семестрового контролю, складається з кількості балів, отриманих за результатами поточного контролю знань під час семестру, та кількості балів, отриманих під час екзаменаційного контролю. Максимальна кількість балів, яку студент може отримати під час екзаменаційного контролю, визначається як сума балів тестової та усної компоненти (у межах балів, відведених на екзаменаційний контроль).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Базова:
1. Алексієв В.О. А Мехатроніка, телематика, синергетика у транспортних додатках: навчально-методичний посібник / В.О. Алексієв, О.П. Алексієв, Ніконов О.Я. – Харків : ХНАДУ, 2011. – 212 с
2. Волков. В.П. Інформаційні технології в технічній експлуатації автомобілів [Текст]: навч. посіб. [для студентів автомоб.-дорож. вузів і ф-тів] / [В. П. Волков, В. П. Матейчик, П. Б. Комов та ін.; за заг. ред. В. П. Волкова]; Харків. нац. автомоб.-дорож. ун-т. - Харків: ХНАДУ, 2015. - 387 с.
3. Бєляєвський Л.С., Топольськов Є.О., Сердюк А.А. та інш. Глобальні супутникові системи навігації та зв’язку на транспорті. Навчальний посібник для ВУЗів транспортного профілю. – К.: В-во «ДажБог», 2009. – 216 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).