Алгоритми і методи комп'ютерного діагностування автомобілів
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 7.274.01.E.014
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: к.т.н., доцент Бритковський Василь Михайлович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК-1. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації за допомогою сучасних інформаційних та комунікаційних технологій.
ЗК-4. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні.
ФК-4. Здатність впроваджувати і використовувати нове обладнання в технологічних процесах технічної експлуатації та ремонту автомобілів.
Результати навчання: • Знати методи комп’ютерного діагностування автомобілів.
• Знати стандарти і протоколи передачі даних для електронних систем керування бензиновими та дизельними двигунами, курсовою стійкістю, автоматичною коробкою передач, бортовим обладнанням та мікрокліматом в салоні автомобіля.
• Вміти складати алгоритми пошуку неполадок електронних систем керування автомобіля.
• Вміти проводити діагностування сенсорів і виконавчих пристроїв електронних систем керування автомобіля.
• Вміти проводити діагностування сенсорів і виконавчих пристроїв електронних систем керування автомобіля.
• Вміти визначати і інтерпретувати коди неполадок електронних блоків керування.
• Вміти використовувати сучасне обладнання для комп’ютерного діагностування автомобілів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Автомобільні двигуни
• Телеметрія на автомобільному транспорті
• Електронне і електричне обладнання автомобілів
• Силові агрегати автомобілів
• Гібридні та електричні приводи автомобілів
• Екологічна безпека автомобільного транспорту
Короткий зміст навчальної програми: Будь-який сучасний автомобіль не можливо уявити без мехатронних систем, які допомагають водієві в керуванні, забезпечують паливну ощадливість і безпеку, а також створюють комфорт. При експлуатації та технічному обслуговуванні таких транспортних засобів є потреба в їх діагностуванні. Для проведення діагностування потрібен фахівець який вміє працювати з сучасними засобами та володіє методами комп’ютерного діагностування, а також вміє складати алгоритми для проведення оптимального діагностування та пошуку несправностей.
Опис: Система діагностики АТЗ.
Принципи побудови діагностичних приладів і систем.
Аналіз структури мехатронних систем АТЗ як об’єкта діагностики.
Побудова та аналіз діагностичної моделі системи керування.
Засоби діагностування мехатронних систем автомобіля.
Технологія діагностування мікропроцесорних систем керування ДВЗ.
Методи та критерії оцінювання: • виконання лабораторних робіт (20%), розрахунково-графічна робота (20%)
• підсумковий контроль (тести (50%), усне опитування (10%)): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: діагностування автомобілів» проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді поточного й екзаменаційного контролів.
Поточний контроль знань студентів з дисципліни «Алгоритми і методи комп’ютерного діагностування автомобілів» проводиться за такими формами: усне опитування студентів з теоретичного матеріалу; виконання розрахункових завдань; захист звітів з лабораторних робіт; і оцінювання виконання розрахунково-графічної роботи, оцінювання виконання студентами заочної форми навчання двох контрольних робіт.
Максимальна кількість балів при оцінюванні знань студентів виставляється за такими критеріями:
- під час опитувань на практичних і лабораторних заняттях — за повну і ґрунтовну відповідь на задане запитання з теми заняття;
- виконання розрахункових завдань — за правильне застосування теоретичних знань під час розв’язання практичних задач;
- під час виконання і захисту лабораторних робіт — за знання теоретичних основ проблеми, сформульованої для виконання лабораторної роботи; за володіння практичними навичками, потрібними для вирішення роботи; за отриманий правильний результат.
Екзаменаційний контроль з дисципліни «Алгоритми і методи комп’ютерного діагностування автомобілів» проводиться у вигляді виконання контрольних завдань. Для об’єктивного оцінювання знань та умінь студента завдання включають тести трьох рівнів складності.
Тести першого рівня складності (25 завдань) використовуються для перевірки якості засвоєння навчального матеріалу на рівні «розпізнавання», «розрізнення» та «класифікації» об’єктів, явищ і понять аналітичного дослідження. Максимальна кількість балів по кожному з цих тестів виставляється за вказаний правильний варіант відповіді з декількох поданих варіантів. Кожен з них оцінюється 2 балами.
Сумарна екзаменаційна оцінка, яку студент може отримати за результатами семестрового контролю, складається з кількості балів, отриманих за результатами поточного контролю знань під час семестру, та кількості балів, отриманих під час екзаменаційного контролю. Максимальна кількість балів, яку студент може отримати під час екзаменаційного контролю, визначається як сума балів тестової та усної компоненти (у межах балів, відведених на екзаменаційний контроль).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Дащенко О.Ф. Загальні принципи діагностування електронних систем керування автомобіля: навч, посіб. / О.Ф. Дащенко, В.Г. Максимов, О.Д. Ніцевич [та ін.]; за ред. М.К. Копитчука. - О. : Наука і техніка, 2012. - 392 с.
2. Бороденко Ю..М. Діагностика мехатронних систем автомобіля / Ю.М Бороденко, О.А. Дзюбенко, О.М. Биков: підручник. - X.: ХНАДУ, 2016. - 320 с.
3. Тюнин А.А. Диагностика электронных систем управления двигателями легковых автомобилей. – М.: СОЛОН-ПРЕСС, 2007. – 352 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).