Алгоритми і методи комп'ютерного діагностування автомобілів
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 7.274.01.E.014
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: к.т.н., доцент Бритковський Василь Михайлович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК-1. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації за допомогою сучасних інформаційних та комунікаційних технологій.
ЗК-4. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні.
ФК-4. Здатність впроваджувати і використовувати нове обладнання в технологічних процесах технічної експлуатації та ремонту автомобілів.
Результати навчання: • Знати методи комп’ютерного діагностування автомобілів.
• Знати стандарти і протоколи передачі даних для електронних систем керування бензиновими та дизельними двигунами, курсовою стійкістю, автоматичною коробкою передач, бортовим обладнанням та мікрокліматом в салоні автомобіля.
• Вміти складати алгоритми пошуку неполадок електронних систем керування автомобіля.
• Вміти проводити діагностування сенсорів і виконавчих пристроїв електронних систем керування автомобіля.
• Вміти проводити діагностування сенсорів і виконавчих пристроїв електронних систем керування автомобіля.
• Вміти визначати і інтерпретувати коди неполадок електронних блоків керування.
• Вміти використовувати сучасне обладнання для комп’ютерного діагностування автомобілів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Автомобільні двигуни
• Телеметрія на автомобільному транспорті
• Електронне і електричне обладнання автомобілів
• Силові агрегати автомобілів
• Гібридні та електричні приводи автомобілів
• Екологічна безпека автомобільного транспорту
Короткий зміст навчальної програми: Будь-який сучасний автомобіль не можливо уявити без мехатронних систем, які допомагають водієві в керуванні, забезпечують паливну ощадливість і безпеку, а також створюють комфорт. При експлуатації та технічному обслуговуванні таких транспортних засобів є потреба в їх діагностуванні. Для проведення діагностування потрібен фахівець який вміє працювати з сучасними засобами та володіє методами комп’ютерного діагностування, а також вміє складати алгоритми для проведення оптимального діагностування та пошуку несправностей.
Опис: Система діагностики АТЗ.
Принципи побудови діагностичних приладів і систем.
Аналіз структури мехатронних систем АТЗ як об’єкта діагностики.
Побудова та аналіз діагностичної моделі системи керування.
Засоби діагностування мехатронних систем автомобіля.
Технологія діагностування мікропроцесорних систем керування ДВЗ.
Методи та критерії оцінювання: • виконання лабораторних робіт (20%), розрахунково-графічна робота (20%)
• підсумковий контроль (тести (50%), усне опитування (10%)): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: діагностування автомобілів» проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді поточного й екзаменаційного контролів.
Поточний контроль знань студентів з дисципліни «Алгоритми і методи комп’ютерного діагностування автомобілів» проводиться за такими формами: усне опитування студентів з теоретичного матеріалу; виконання розрахункових завдань; захист звітів з лабораторних робіт; і оцінювання виконання розрахунково-графічної роботи, оцінювання виконання студентами заочної форми навчання двох контрольних робіт.
Максимальна кількість балів при оцінюванні знань студентів виставляється за такими критеріями:
- під час опитувань на практичних і лабораторних заняттях — за повну і ґрунтовну відповідь на задане запитання з теми заняття;
- виконання розрахункових завдань — за правильне застосування теоретичних знань під час розв’язання практичних задач;
- під час виконання і захисту лабораторних робіт — за знання теоретичних основ проблеми, сформульованої для виконання лабораторної роботи; за володіння практичними навичками, потрібними для вирішення роботи; за отриманий правильний результат.
Екзаменаційний контроль з дисципліни «Алгоритми і методи комп’ютерного діагностування автомобілів» проводиться у вигляді виконання контрольних завдань. Для об’єктивного оцінювання знань та умінь студента завдання включають тести трьох рівнів складності.
Тести першого рівня складності (25 завдань) використовуються для перевірки якості засвоєння навчального матеріалу на рівні «розпізнавання», «розрізнення» та «класифікації» об’єктів, явищ і понять аналітичного дослідження. Максимальна кількість балів по кожному з цих тестів виставляється за вказаний правильний варіант відповіді з декількох поданих варіантів. Кожен з них оцінюється 2 балами.
Сумарна екзаменаційна оцінка, яку студент може отримати за результатами семестрового контролю, складається з кількості балів, отриманих за результатами поточного контролю знань під час семестру, та кількості балів, отриманих під час екзаменаційного контролю. Максимальна кількість балів, яку студент може отримати під час екзаменаційного контролю, визначається як сума балів тестової та усної компоненти (у межах балів, відведених на екзаменаційний контроль).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Дащенко О.Ф. Загальні принципи діагностування електронних систем керування автомобіля: навч, посіб. / О.Ф. Дащенко, В.Г. Максимов, О.Д. Ніцевич [та ін.]; за ред. М.К. Копитчука. - О. : Наука і техніка, 2012. - 392 с.
2. Бороденко Ю..М. Діагностика мехатронних систем автомобіля / Ю.М Бороденко, О.А. Дзюбенко, О.М. Биков: підручник. - X.: ХНАДУ, 2016. - 320 с.
3. Тюнин А.А. Диагностика электронных систем управления двигателями легковых автомобилей. – М.: СОЛОН-ПРЕСС, 2007. – 352 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).