Нормалізація і управління якістю на автомобільному транспорті
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 7.274.01.O.002
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: доцент, к.т.н. Нікіпчук Сергій Вячеславович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
ЗК 2. Здатність навчатися, сприймати набуті знання у області управління якістю та інтегрувати їх з уже наявними;
ЗК 3. Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення; вміння розв’язувати поставлені задачі та ухвалювати відповідні обґрунтовані рішення в області управління якістю;
ЗК 4. Вміння розв’язувати поставлені задачі та ухвалювати відповідні обґрунтовані рішення в області управління якістю;
ЗК 5. Вміння працювати самостійно і в команді, здатність комунікувати з колегами з питань галузі; уміння ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях; мати навички розроблення та управління проектами для забезпечення високого рівня управління якістю у галузі автомобільного транспорту;
фахові компетентності:
ФК 1. Знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів в галузі управління якістю;
ФК 2. Знання основ охорони праці, виробничої санітарії і пожежної безпеки при організації функціонування СУЯ на автомобільному транспорті;
ФКС 2.1. Вміти використовувати сучасні комп?ютерно-інформаційні технології для обслуговування і ремонту автомобілів при функціонуванні СУЯ;
ФКС 2.2. Створення і використання моделей виробничо-технічної бази автосервісу для оптимізації та управління якістю при технічному обслуговуванні і ремонті автомобілів.
Результати навчання: 1. Володіння достатніми знаннями в галузі автомобільного транспорту, що дасть можливість критично аналізувати ситуацію та визначати ключові тенденції розвитку СУЯ.
2. Знати основні задачі та принципи СУЯ на автомобільному транспорті.
3. Знати законодавчі основи і методологію управління якістю в обслуговуванні та ремонті автомобілів.
4. Знати основні задачі СУЯ в технічному обслуговуванні і ремонті автомобілів та загальні принципи створення СУЯ автотранспортних та автосервісних підприємств.
5. Знати онови сучасної вітчизняної і міжнародної нормативної бази СУЯ.
6. Знати основи створення нормативної бази СУЯ.
7. Знати основні принципи управління СУЯ.
8. Знати методологію статистичного управління та оцінювання процесів СУЯ.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Попередні: Контроль технічного стану автомобіля. Автомобілі. Технічна експлуатація автомобілів.
• Супутні: Управління підприємствами автомобільного транспорту.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна містить методологію створення і організації функціонування системи управління якістю (СУЯ) в технічному обслуговуванні і ремонті автомобілів, інформацію щодо сучасної вітчизняної і міжнародної нормативної бази СУЯ. Викладаються засади сертифікації СУЯ автотранспортних та автосервісних підприємств, основи нормативної бази і методики сертифікації автомобілів, автомобільних систем та підприємств з експлуатації і технічного обслуговування автомобільного транспорту.
Опис: 1. НОРМАЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ ОСНОВИ
Із історії становлення та розвитку стандартизації (нормалізації). Державна система стандартизації. Види стандартизації та категорії стандартів. Сучасна нормативна база щодо конструкції автотранспортних засобів та їх експлуатації. Теоретичні основи стандартизації.
2. ІСТОРИЧНІ ТА ЕКОНОМІЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАНН СУЯ
З історії розвитку управління якістю. Провідні світові фахівці у галузі створення СУЯ та управління ними. Економічні аспекти функціонування СУЯ. СУЯ як основна складова менеджменту організації.
3. ЗАГАЛЬНИЙ ОПИС СУЯ ЗГІДНО НОРМАТИВНОЇ БАЗИ
Поняття про якість та її нормативне визначення. 6 Нормативна основа та принципи управління якістю. Поняття про СУЯ та загальні принципи її побудови. Вимоги до документації СУЯ та управління нею. Процесний підхід та його особливості.Відповідальність керівництва. Персонал, його підготовка та компетентність. Поліпшення результативності СУЯ, коригувальні і запобіжні дії.
4. УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ В ТЕХНІЧНОМУ ОБСЛУГОВУВАННІ ТА РЕМОНТІ АВТОМОБІЛЯ
Основні процеси в технічному обслуговуванні та ремонті автомобілів. Основні критерії та показники оцінки процесів в технічному обслуговуванні та ремонті автомобілів. Особливості основних процесів в технічному обслуговуванні та ремонті автомобілів.
5. СТАТИСТИЧНІ МЕТОДИ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ
Загальні особливості статистичного управління якістю. Систематизація методів статистичного управління якістю. Статистичне оцінювання ознак якості. Випадкові величини та способи їх відображення.Середні величини значень випадкової величини. Вибіркове спостереження. Інтервальна оцінки параметрів досліджуваної ознаки.
6. ЗАКОНИ РОЗПОДІЛУ ВИПАДКОВОЇ ВЕЛИЧИНИ У СТАТИСТИЧНИХ МЕТОДАХ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ
Нормальний закон розподілу. Розподіл Стьюдента. Розподіл Пуассона.
7. КОНТРОЛЬНІ КАРТИ ТА ЇХ ВИДИ
Теоретичні і практичні передумови застосування контрольних карт. Класифікація контрольних карт.
8. СТАТИСТИЧНЕ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ТЕХНОЛОГІЧНИХ ПРОЦЕСІВ
Перевірка технологічної точності обладнання. Перевірка технологічної точності обладнання за результатом випробування великої кількості деталей. Перевірка технологічної точності обладнання за результатом випробування невеликої кількості деталей.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (30 %) практичні заняття, захист розрахунково-графічної роботи.
• Підсумковий контроль (70 %) – диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Проведення семестрового контролю – диференційований залік
Розподіл балів за формою контролю навчальної роботи студентів денної форми навчання.
Максимальна оцінка в балах -100.
Поточний контроль (ПК) -30. Диференційований залік -70.
Разом за дисципліну-100.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Статистика якості: Підручн. для студ. вищ. навч. закл./В. Б. Захожай, А. Ю. Чорний. – К.: МАУП, 2005. – 576 с.
2. Шуляр Р. В., Шуляр Н. В. Управління якістю. Навч. посібник. – Львів: Вид. НУ «Львівська політехніка», 2009.– 160 с.
3. Лудченко О. А. Технічне обслуговування і ремонт автомобілів: організація і управління: Підручник. – К.: Знання, 2004. – 476 с.
4. Х.–Й. Миттаг, Х. Ринне. Статистические методы обеспечения качества. Пер. с нем.– Машиностроение. 1995. – 616 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).