Теорія і практика наукових досліджень
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 7.274.01.O.004
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: Дмитрів Ігор Васильович, кандидат технічних наук, доцент
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
ЗК-1. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації за допомогою сучасних інформаційних та комунікаційних технологій.
ЗК-4. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні.
фахових компетентностей:
ФК-3. Вміння здійснювати аналіз і синтез та застосовувати системний підхід для вирішення інженерних проблем в рамках спеціальності.
ФК-6. Знання законодавства у галузі вищої освіти, форм та методів організації навчального процесу та наукових досліджень.
Результати навчання: 1. Здатність навчатися, сприймати набуті знання у предметній області та інтегрувати їх з уже наявними.
2. Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення.
3. Вміння розв’язувати поставлені задачі та ухвалювати відповідні обґрунтовані рішення, вміння працювати самостійно і в команді,.
4. Мати навички розроблення та управління проектами для забезпечення високого рівня ефективності реалізації різних видів проектів у галузі автомобільного транспорту.
5. Уміння проводити дослідження на відповідному рівні, мати дослідницькі навички, що виявляються у здатності формувати нові продукти в галузі транспорту, вибирати належні напрями і відповідні методи для їх реалізації, беручи до уваги наявні ресурси.
6. Знати основні вимоги до оформлення наукових публікацій, дослідницьких проектів, наукових робіт та дисертацій.
7. Знати практичні правила визначення похибок вимірювання; методологію планування експерименту, методологію статистичного оцінювання результатів дослідження, графічний і аналітичний аналіз даних.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни:
- Основи автоматики автомобільних систем;
- Мехатроніка автомобіля;
- Засоби комп'ютерного діагностування автомобілів.
Супутні дисципліни:
- Аналіз і синтез мехатронних систем автомобілів;
- Практикум педагогічний.
Короткий зміст навчальної програми: Внаслідок вивчення дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків як методично правильно організувати виконання експериментальних досліджень, які потрібно досліджувати показники і в якій послідовності проводити експериментальні дослідження. Надаються знання як правильно підбирати матеріально-технічне оснащення (вимірювальні прилади й
апаратура) для проведення експериментальних досліджень, як вибрати та проаналізувати потрібну інформацію. Детально розглянуто питання формування завдань дослідження. Висвітлено методи та засоби обробки та узагальнення наукової інформації математичними моделями із використанням
методів математичного моделювання та планування експерименту.
Наведено теорію оброблення результатів багатофакторного експерименту з використанням програмного пакету STATISTICA. Основи інформаційного пошуку та роботи з наукометричними базами даних (Scopus, Web of Science).
Опис: Тема 1. Принципи і методи наукових досліджень. Тема 2. Моделі опису технічних об’єктів. Тема 3. Фізичні величини в наукових дослідженнях. Тема 4. Елементи математичної статистики опрацювання експериментальних результатів дослідження. Тема 5. Основи планування експерименту. Тема 6. Елементи дисперсійного аналізу. Тема 7. Кореляційний та регресійний аналізи. Тема 8. Багатофакторний плановий експеримент. Тема 9. Опрацювання експериментальних результатів із використанням програмного продукту Statistica. Тема 10. Основи наукометрії.
Методи та критерії оцінювання: • поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт (30%), контрольні роботи (10%).
• підсумковий контроль (60%, екзамен): тестування (50%), усна складова (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни "Теорія і практика наукових досліджень" проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді поточного та залікового контролів.
Поточний контроль знань студентів з дисципліни " Теорія і практика наукових досліджень" проводиться за такими формами: усне опитування студентів з теоретичного матеріалу; виконання розрахункових завдань на практичних заняттях; захист лабораторних робіт; виконання та захист контрольної роботи.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Дмитрів І. В. Теорія і практика наукових досліджень: Автомобільний транспорт. Лабораторний практикум. Національний університет „Львівська політехніка”. – Львів : СПОЛОМ, 2022. 112 с.
2. Теорія і практика наукових досліджень. Електронний навчально-методичний комплекс «Теорія і практика наукових досліджень». Адреса розміщення: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=329. 2019 р. 486 с.
3. Дмитрів І.В. Автомобільний транспорт. Теорія і практика наукових досліджень. Навчальний посібник. Національний університет „Львівська політехніка”. – Львів : СПОЛОМ, 2019. 316 с.
4. Дмитрів І.В. Теорія та технологія наукових досліджень: механічна інженерія : навч. Посібн. Львівський національний аграрний університет. Львів : СПОЛОМ, 2017. 212 с.
5. Дмитрів В.Т. Механіко-технологічні основи систем доїльних установок. Теорія та експеримент : монографія. Львів : СПОЛОМ, 2017. 350 с.
6. Адамчук В.В., Дмитрів В.Т., Дмитрів І.В., Лаврик Ю.М. Адаптивний мікропульсатор автоматизованого доїльного апарата. Теорія та експеримент : монографія. Львів. Нац. Аграрн. Ун-т. Львів : СПОЛОМ, 2016. 152 с.
7. Дмитрів В.Т., Адамчук В.В., Лаврик Ю.М., Дмитрів І.В. Енергоощадний пневмоелектромагнітний пульсатор автоматизованого доїльного апарата. Теорія та експеримент : монографія / В.Т. Дмитрів, В.В. Адамчук, Ю.М. Лаврик, І.В. Дмитрів. – Львів : СПОЛОМ, 2016. – 178 с.
8. Дорожовець М. Опрацювання результатів вимірювань: Навч. Посібник. Львів : Вид-во Національного університету „Львівська політехніка”, 2007. 624 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).