Транспортно-експедиторська діяльність
Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Код дисципліни: 7.275.01.O.003
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., доцент Бура Романа Романівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
Інтегральної:
1. Здатність особи розв’язувати складні задачі і проблеми транспортної галузі у сфері професійної (наукової) діяльності за певним видом транспортних систем і технологій та у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень і здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
Загальних:
1. Здатність працювати в міжнародному контексті (ЗК1);
2. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності (ЗК4);
3. Здатність розробляти проекти та управляти ними (ЗК5).
Фахових:
1. Здатність до використання сучасних технологій транспортно-експедиторської діяльності (ФК3);
2. Здатність до управління ланцюгами поставок та логістичними центрами (ФК4);
3. Здатність до управління вантажними перевезеннями за видами транспорту (ФК5);
4. Здатність врахувати вплив митних процедур при формуванні транспортних технологій (ФК10);
5. Здатність налагоджувати довготривалу співпрацю зі споживачами, суб’єктами транспортно-експедиційної діяльності, фінансово-кредитними установами, страховими компаніями при організації інтермодальних перевезень (ФКС1.2);
6. Здатність забезпечити процес перевезень необхідною кількістю транспортних засобів та визначити місця їх застосування (ФКС1.3);
7. Здатність визначати вимоги до системи інформаційної підтримки технологічного процесу перевезень, організації систем вантажних перевезень (ФКС2.2).
Результати навчання: • Вільно обговорювати державною та іноземною мовами питання професійної діяльності, проектів та досліджень у сфері транспортних систем і технологій усно і письмово;
• Розробляти технології вантажних та пасажирських перевезень за видами транспорту на основі досліджень і релевантних даних;
• Досліджувати вплив митних процедур на ефективність транспортних технологій;
• Розробляти і застосовувати сучасні технології транспортно-експедиторського обслуговування;
• Аналізувати та оцінювати ефективність ланцюгів поставок і логістичних центрів, здійснювати розрахунки відповідних показників;
• Організувати роботу персоналу, забезпечувати його професійний розвиток та об’єктивне оцінювання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Економіка транспорту
• Прогнозування транспортних потоків
• Моделювання систем доставки вантажів
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо організації перевезень вантажів у внутрішньому сполученні та у міжнародному сполученні за участю експедитора як посередника між учасниками транспортного процесу клієнтом та перевізником.
Опис: Юридичні особливості роботи експедитора на міжнародному ринку. Оформлення та використання експедиторських документів.Структура транспортно-експедиторських фірм. Функції та обов’язки. Сучасний стан експедиторської діяльності в Україні та напрямки розвитку.Загальний огляд. Термінальна система перевезень. Класифікація терміналів. Вибір стратегії управління формуванням поїзних відправлень. Обґрунтування кількості терміналів. Склади та їх функції. Організація та управління складським господарством. Види упаковок,способи їх виготовлення, функції тари та упаковки. Дані що наносяться на маркуванні. Правила та способи нанесення маркування. Інформаційне забезпечення експедиторської діяльності. Страхування транспортних ризиків.
Методи та критерії оцінювання: • виконання та захист практичних робіт (30%)
• екзаменаційний контроль - письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Захист звітів до практичних робіт у письмовій формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту у ВНС. 2. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань. 3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Воркут А.І., Коцюк О.Я., Лебідь І.Г., Мельниченко О.І. Транспортно-експедиторська діяльність. Навчальний посібник. – К.: УТУ, 1998. – 264 с.
2. Кость І.П., Корнелюк Й.А. Організація міжнародних вантажних автоперевезень. Навчальний посібник. – Львів. ЛА «Піраміда», 2002. – 100 с.
3. Сханова С.Э., Попова О.В., Горев А.Э. Транспортно-экспедиционное обслуживание: Учебное пособие. – М.: Издательский центр «Академия», 2005. – 432 с.
4. Довідник експедитора. У двох книгах. Книга перша – К.: Основа, 2002. – 624 с. Книга друга – К. : Основа, 2003. – 528 с.
5. Рудняк Ю., Піроженко О., Маханько О., Кузнєцов В. Усе про облік та організацію транспортно-експедиторської діяльності. – 4-те вид., перероб. і доп. – Х.: Фактор, 2008. – 448 с.
6. Транспортне право України.– К.: Юрінком Інтер, 2002.–416 с.
7. Закон України «Про транспортно-експедиторську діяльність». Київ, Парламентське видавництво, 2004. – 14 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).