Методи наукових досліджень
Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Код дисципліни: 7.275.01.O.010
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: кандидат технічних наук, доцент Півторак Галина Василівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК3);
2. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні (ЗК7);
3. Здатність до управління надійністю та ефективністю транспортних систем і технологій (ФК8);
4. Здатність використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для розв’язання складних задач у сфері транспортних систем та технологій (ФК11);
5. Здатність визначати вимоги до системи інформаційної підтримки технологічного процесу перевезень, організації систем вантажних перевезень (ФКС2.2).
Результати навчання: РН1: Відшуковувати необхідну інформацію у науково-технічній літературі, базах даних, інших джерелах, аналізувати і об’єктивно оцінювати інформацію у сфері транспортних систем і технологій та з дотичних міжгалузевих проблем;
РН6: Розробляти нові та удосконалювати існуючі транспортні системи та технології, визначати цілі розробки, наявні обмеження, критерії ефективності та сфери використання;
РН7: Розробляти та аналізувати графічні, математичні та комп’ютерні моделі транспортних систем та технологій;
РН14: Використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для аналізу, розробки та удосконалення транспортних систем та технологій;
РН15: Моделювати операції транспортних процесів;
РН16: Оцінювати існуючі та розробити прогресивні методи дослідження транспортних процесів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Організація та управління міськими пасажирськими перевезеннями
• Методи наукових досліджень
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо функціонування міської транспортної системи, створення транспортних моделей у програмному середовищі PTV Visum, аналізу поведінкових даних, даних транспортної мережі та даних землекористування яке елементів транспортної моделі, застосування АВ-моделей для прогнозування попиту на переміщення, моделювання розподілу транспортних потоків мережею, аналізу виробничих показників роботи пасажирського та вантажного транспорту у PTV Visum.
Опис: Стратегічне транспортне планування з використанням PTV Visum. Макро- та мікромоделювання. Поведінкові дані як елемент транспортного моделювання. Дані мережі як елемент транспортного моделювання. Дані щодо землекористування як елемент транспортного моделювання. Етапи моделювання попиту у PTV Visum. Моделювання на основі діяльності у PTV Visum: структура АВ-моделі (Activity Based Model), можливі результати. Моделювання громадського транспорту у PTV Visum. Моделювання велосипедного руху у PTV Visum.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (40%)
• підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (50 +10 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та захист лабораторних робіт - 40 балів
Екзаменаційний контроль (ЕК) - 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Cascetta, E. Transportation Systems Analysis: Models and Applications. 2009. Springer. - 710 р.
2. Ort?uzar J. Modelling Transport. Fourth Edition / J. Ort?uzar, L. Willumsen. – New York: John Wiley & Sons, Ltd, 2011. – 607 p.
3. Black, John. Urban Transport Planning. Theory and Practice / Black, John. – New York: Routledge, 2018. – 246 p.
4. Janic M. Transport Systems. Modelling, Planning, and Evaluation / Milan Janic. – London: CRC Press, 2017. – 428 р.
5. Tolley R. S. Transport Systems, Policy and Planning / R. S. Tolley, B. J. Turton. – New York: Routledge, 2014. – 420 p.
6. Visum 11.5 – Basics. PTV AG. Karlsrune, 2010. 756 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).