Організація та управління міськими пасажирськими перевезеннями

Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Код дисципліни: 7.275.01.O.001
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н. доцент Півторак Галина Василівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування бази знань, необхідної для розуміння принципів формування транспортного попиту, моделювання пасажирських потоків та організації функціонування мережі маршрутів громадського транспорту.
Завдання: 1. Здатність розробляти проекти та управляти ними (ЗК5); 2. Здатність генерувати нові ідеї (креативність) (ЗК8). 3. Здатність до дослідження і управління функціонуванням транспортних систем та технологій (ФК1); 4. Здатність до управління пасажирськими перевезеннями за видами транспорту (ФК6); 5. Здатність до управління транспортними потоками (ФК7); 6. Здатність забезпечити процес перевезень необхідною кількістю транспортних засобів та визначити місця їх застосування (ФКС1.3).
Результати навчання: РН3 – Приймати ефективні рішення у сфері транспортних систем і технологій з урахуванням технічних, соціальних, економічних та правових аспектів, генерувати і порівнювати альтернативи, оцінювати потрібні ресурси і обмеження, аналізувати ризики. РН6 – Розробляти нові та удосконалювати існуючі транспортні системи та технології, визначати цілі розробки, наявні обмеження, критерії ефективності та сфери використання РН8 – Розробляти технології вантажних та пасажирських перевезень за видами транспорту на основі досліджень і релевантних даних РН14 – Використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для аналізу, розробки та удосконалення транспортних систем та технологій РН15 – Моделювати операції транспортних процесів РН16 – Оцінювати існуючі та розробити прогресивні методи дослідження транспортних процесів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • міський транспортний комплекс; • пасажирські перевезення; • транспортне планування міст; • організація пасажирських автомобільних перевезень.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо функціонування міського транспортного комплексу, аналізу попиту на транспортні послуги та шляхів коригування цього попиту з метою покращення міського середовища, методів та технічних і програмних засобів моделювання пасажирських кореспонденцій, аналізу, проектування та розробки маршрутної мережі міста, оцінки якості маршрутної мережі. Весь комплекс такої інформації відповідає вимогам чинних норм та стандартів, а також прогресивним сучасним методам удосконалення транспортних систем.
Опис: Місто для життя: сучасні тенденції в містоплануванні. Індукований попит на транспортні послуги. Управління попитом на транспортні послуги. Процес планування міських перевезень. Загальна структура транспортної моделі. Види та розвиток моделей транспортного попиту. Розрахунок транспортного попиту у PTV Visum. Моделі впливу та функції опору. Дискретні моделі вибору. Прогнозування пасажиропотоків. Методи вибору режиму руху транспортних засобів на маршрутах громадського транспорту. Організація роботи маршрутів громадського транспорту з урахуванням сумісних ділянок їх руху. Поняття та показники оцінки транспортних мереж. Оцінка ефективності транспортних мереж. Характеристика пунктів формування пішохідних потоків.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (40%) • підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (50 +10 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Захист звітів до практичних робіт у письмовій формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту у ВНС. 2. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань. 3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Параметри автотранспортних технологічних процесів при перевезенні пасажирів: навч. посібник / Ю. О. Давідіч, Є. І. Куш, М. В. Калюжний ; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2015. – 275 с. 2. Вакуленко К. Є., Доля К. В. Управління міським пасажирським транспортом: навч. посібник. Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. Харків, 2015. 257 с. 3. Андреа Броддус, Тод Літман, Гопінат Менон. Управління попитом на транспортні послуги. Видано в рамках галузевого проекту «Консультативні послуги у галузі транспортної політики», Ешборн, 2009. – 136 с.; 4. Організація і управління міськими пасажирськими перевезеннями: конспект лекцій для студентів спеціальності 275 «Транспортні технології (за видами)» спеціалізації 275.03 «Транспортні технології (на автомобільному транспорті)» / Укл.: Г.В. Півторак. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 107 с. 5. Організація і управління міськими пасажирськими перевезеннями: методичні вказівки до виконання практичних робіт для студентів спеціальності 275 «Транспортні технології (за видами)» спеціалізації 275.03 «Транспортні технології (на автомобільному транспорті)» освітньої програми «Організація перевезень і управління на транспорті (автомобільному)» / Укл.: Г.В. Півторак, І.І. Гіць, О.В. Олійник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 54 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Організація та управління міськими пасажирськими перевезеннями (курсовий проєкт)

Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Код дисципліни: 7.275.01.O.005
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., доцент Півторак Галина Василівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування бази знань, необхідної для розуміння принципів формування транспортного попиту, моделювання пасажирських потоків та організації функціонування мережі маршрутів громадського транспорту.
Завдання: 1. Здатність розробляти проекти та управляти ними (ЗК5); 2. Здатність генерувати нові ідеї (креативність) (ЗК8). 3. Здатність до дослідження і управління функціонуванням транспортних систем та технологій (ФК1); 4. Здатність до управління пасажирськими перевезеннями за видами транспорту (ФК6); 5. Здатність до управління транспортними потоками (ФК7); 6. Здатність забезпечити процес перевезень необхідною кількістю транспортних засобів та визначити місця їх застосування (ФКС1.3).
Результати навчання: РН3 – Приймати ефективні рішення у сфері транспортних систем і технологій з урахуванням технічних, соціальних, економічних та правових аспектів, генерувати і порівнювати альтернативи, оцінювати потрібні ресурси і обмеження, аналізувати ризики. РН6 – Розробляти нові та удосконалювати існуючі транспортні системи та технології, визначати цілі розробки, наявні обмеження, критерії ефективності та сфери використання РН8 – Розробляти технології вантажних та пасажирських перевезень за видами транспорту на основі досліджень і релевантних даних РН14 – Використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для аналізу, розробки та удосконалення транспортних систем та технологій РН15 – Моделювати операції транспортних процесів РН16 – Оцінювати існуючі та розробити прогресивні методи дослідження транспортних процесів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • міський транспортний комплекс; • пасажирські перевезення; • транспортне планування міст; • організація пасажирських автомобільних перевезень.
Короткий зміст навчальної програми: 1. Розробляти заходи управління попитом на транспортні послуги; 2. Моделювати пасажирські кореспонденції у містах; 3. Проектувати та аналізувати маршрутну мережу міста; 4. Оптимізовувати маршрути громадського транспорту в межах міської території; 5. Моделювати розподіл пасажиропотоків міською територією в програмному середовищі PTV Vision Visum
Опис: Тема курсового проекту: Узгодження роботи двох маршрутів громадського транспорту, які мають спільну ділянку. Структура курсового проекту: Вступ. Розділ 1. Загальна характеристика досліджуваних маршрутів. Розділ 2. Аналіз пасажиропотоків на досліджуваних маршрутах. Розділ 3. Координація роботи автобусів на маршрутах. Висновки. Список літератури. Графічна частина.
Методи та критерії оцінювання: • розрахунково-пояснювальна записка та графічна частина • підсумковий контроль (100 %, контрольний захід, залік): індивідуальний захист курсового проекту (100%)
Критерії оцінювання результатів навчання: - написання курсового проекту (70 балів) - усний захист курсового проекту (30 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Параметри автотранспортних технологічних процесів при перевезенні пасажирів: навч. посібник / Ю. О. Давідіч, Є. І. Куш, М. В. Калюжний ; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2015. – 275 с. 2. Вакуленко К. Є., Доля К. В. Управління міським пасажирським транспортом: навч. посібник. Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. Харків, 2015. 257 с. 3. Організація і управління міськими пасажирськими перевезеннями: методичні вказівки до виконання практичних робіт для студентів спеціальності 275 «Транспортні технології (за видами)» спеціалізації 275.03 «Транспортні технології (на автомобільному транспорті)» освітньої програми «Організація перевезень і управління на транспорті (автомобільному)» / Укл.: Г.В. Півторак, І.І. Гіць, О.В. Олійник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 54 с.; 4. Організація і управління міськими пасажирськими перевезеннями: конспект лекцій для студентів спеціальності 275 «Транспортні технології (за видами)» спеціалізації 275.03 «Транспортні технології (на автомобільному транспорті)» / Укл.: Г.В. Півторак. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 107 с. 5. PTV Vision: VISUM 11.5 Basics – Karlsruhe: PTV AG, 2010. – 756 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).