Організація та управління міськими пасажирськими перевезеннями

Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Код дисципліни: 7.275.01.O.001
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н. доцент Півторак Галина Василівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування бази знань, необхідної для розуміння принципів формування транспортного попиту, моделювання пасажирських потоків та організації функціонування мережі маршрутів громадського транспорту.
Завдання: 1. Здатність розробляти проекти та управляти ними (ЗК5); 2. Здатність генерувати нові ідеї (креативність) (ЗК8). 3. Здатність до дослідження і управління функціонуванням транспортних систем та технологій (ФК1); 4. Здатність до управління пасажирськими перевезеннями за видами транспорту (ФК6); 5. Здатність до управління транспортними потоками (ФК7); 6. Здатність забезпечити процес перевезень необхідною кількістю транспортних засобів та визначити місця їх застосування (ФКС1.3).
Результати навчання: РН3 – Приймати ефективні рішення у сфері транспортних систем і технологій з урахуванням технічних, соціальних, економічних та правових аспектів, генерувати і порівнювати альтернативи, оцінювати потрібні ресурси і обмеження, аналізувати ризики. РН6 – Розробляти нові та удосконалювати існуючі транспортні системи та технології, визначати цілі розробки, наявні обмеження, критерії ефективності та сфери використання РН8 – Розробляти технології вантажних та пасажирських перевезень за видами транспорту на основі досліджень і релевантних даних РН14 – Використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для аналізу, розробки та удосконалення транспортних систем та технологій РН15 – Моделювати операції транспортних процесів РН16 – Оцінювати існуючі та розробити прогресивні методи дослідження транспортних процесів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • міський транспортний комплекс; • пасажирські перевезення; • транспортне планування міст; • організація пасажирських автомобільних перевезень.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо функціонування міського транспортного комплексу, аналізу попиту на транспортні послуги та шляхів коригування цього попиту з метою покращення міського середовища, методів та технічних і програмних засобів моделювання пасажирських кореспонденцій, аналізу, проектування та розробки маршрутної мережі міста, оцінки якості маршрутної мережі. Весь комплекс такої інформації відповідає вимогам чинних норм та стандартів, а також прогресивним сучасним методам удосконалення транспортних систем.
Опис: Місто для життя: сучасні тенденції в містоплануванні. Індукований попит на транспортні послуги. Управління попитом на транспортні послуги. Процес планування міських перевезень. Загальна структура транспортної моделі. Види та розвиток моделей транспортного попиту. Розрахунок транспортного попиту у PTV Visum. Моделі впливу та функції опору. Дискретні моделі вибору. Прогнозування пасажиропотоків. Методи вибору режиму руху транспортних засобів на маршрутах громадського транспорту. Організація роботи маршрутів громадського транспорту з урахуванням сумісних ділянок їх руху. Поняття та показники оцінки транспортних мереж. Оцінка ефективності транспортних мереж. Характеристика пунктів формування пішохідних потоків.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (40%) • підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (50 +10 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Захист звітів до практичних робіт у письмовій формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту у ВНС. 2. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань. 3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Параметри автотранспортних технологічних процесів при перевезенні пасажирів: навч. посібник / Ю. О. Давідіч, Є. І. Куш, М. В. Калюжний ; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2015. – 275 с. 2. Вакуленко К. Є., Доля К. В. Управління міським пасажирським транспортом: навч. посібник. Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. Харків, 2015. 257 с. 3. Андреа Броддус, Тод Літман, Гопінат Менон. Управління попитом на транспортні послуги. Видано в рамках галузевого проекту «Консультативні послуги у галузі транспортної політики», Ешборн, 2009. – 136 с.; 4. Організація і управління міськими пасажирськими перевезеннями: конспект лекцій для студентів спеціальності 275 «Транспортні технології (за видами)» спеціалізації 275.03 «Транспортні технології (на автомобільному транспорті)» / Укл.: Г.В. Півторак. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 107 с. 5. Організація і управління міськими пасажирськими перевезеннями: методичні вказівки до виконання практичних робіт для студентів спеціальності 275 «Транспортні технології (за видами)» спеціалізації 275.03 «Транспортні технології (на автомобільному транспорті)» освітньої програми «Організація перевезень і управління на транспорті (автомобільному)» / Укл.: Г.В. Півторак, І.І. Гіць, О.В. Олійник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 54 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Організація та управління міськими пасажирськими перевезеннями (курсовий проєкт)

Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Код дисципліни: 7.275.01.O.005
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., доцент Півторак Галина Василівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування бази знань, необхідної для розуміння принципів формування транспортного попиту, моделювання пасажирських потоків та організації функціонування мережі маршрутів громадського транспорту.
Завдання: 1. Здатність розробляти проекти та управляти ними (ЗК5); 2. Здатність генерувати нові ідеї (креативність) (ЗК8). 3. Здатність до дослідження і управління функціонуванням транспортних систем та технологій (ФК1); 4. Здатність до управління пасажирськими перевезеннями за видами транспорту (ФК6); 5. Здатність до управління транспортними потоками (ФК7); 6. Здатність забезпечити процес перевезень необхідною кількістю транспортних засобів та визначити місця їх застосування (ФКС1.3).
Результати навчання: РН3 – Приймати ефективні рішення у сфері транспортних систем і технологій з урахуванням технічних, соціальних, економічних та правових аспектів, генерувати і порівнювати альтернативи, оцінювати потрібні ресурси і обмеження, аналізувати ризики. РН6 – Розробляти нові та удосконалювати існуючі транспортні системи та технології, визначати цілі розробки, наявні обмеження, критерії ефективності та сфери використання РН8 – Розробляти технології вантажних та пасажирських перевезень за видами транспорту на основі досліджень і релевантних даних РН14 – Використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для аналізу, розробки та удосконалення транспортних систем та технологій РН15 – Моделювати операції транспортних процесів РН16 – Оцінювати існуючі та розробити прогресивні методи дослідження транспортних процесів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • міський транспортний комплекс; • пасажирські перевезення; • транспортне планування міст; • організація пасажирських автомобільних перевезень.
Короткий зміст навчальної програми: 1. Розробляти заходи управління попитом на транспортні послуги; 2. Моделювати пасажирські кореспонденції у містах; 3. Проектувати та аналізувати маршрутну мережу міста; 4. Оптимізовувати маршрути громадського транспорту в межах міської території; 5. Моделювати розподіл пасажиропотоків міською територією в програмному середовищі PTV Vision Visum
Опис: Тема курсового проекту: Узгодження роботи двох маршрутів громадського транспорту, які мають спільну ділянку. Структура курсового проекту: Вступ. Розділ 1. Загальна характеристика досліджуваних маршрутів. Розділ 2. Аналіз пасажиропотоків на досліджуваних маршрутах. Розділ 3. Координація роботи автобусів на маршрутах. Висновки. Список літератури. Графічна частина.
Методи та критерії оцінювання: • розрахунково-пояснювальна записка та графічна частина • підсумковий контроль (100 %, контрольний захід, залік): індивідуальний захист курсового проекту (100%)
Критерії оцінювання результатів навчання: - написання курсового проекту (70 балів) - усний захист курсового проекту (30 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Параметри автотранспортних технологічних процесів при перевезенні пасажирів: навч. посібник / Ю. О. Давідіч, Є. І. Куш, М. В. Калюжний ; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2015. – 275 с. 2. Вакуленко К. Є., Доля К. В. Управління міським пасажирським транспортом: навч. посібник. Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. Харків, 2015. 257 с. 3. Організація і управління міськими пасажирськими перевезеннями: методичні вказівки до виконання практичних робіт для студентів спеціальності 275 «Транспортні технології (за видами)» спеціалізації 275.03 «Транспортні технології (на автомобільному транспорті)» освітньої програми «Організація перевезень і управління на транспорті (автомобільному)» / Укл.: Г.В. Півторак, І.І. Гіць, О.В. Олійник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 54 с.; 4. Організація і управління міськими пасажирськими перевезеннями: конспект лекцій для студентів спеціальності 275 «Транспортні технології (за видами)» спеціалізації 275.03 «Транспортні технології (на автомобільному транспорті)» / Укл.: Г.В. Півторак. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 107 с. 5. PTV Vision: VISUM 11.5 Basics – Karlsruhe: PTV AG, 2010. – 756 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).