Стратегії міської мобільності
Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Код дисципліни: 7.275.01.E.017
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: д-р. філософії, доцент Бура Романа Романівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
Інтегральних:
1. Здатність особи розв’язувати складні задачі і проблеми транспортної галузі у сфері професійної (наукової) діяльності за певним видом транспортних систем і технологій та у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень і здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
Загальних:
1. Здатність розробляти проекти та управляти ними (ЗК5);
2. Здатність генерувати нові ідеї (креативність) (ЗК8).
Фахових:
1. Здатність до дослідження і управління функціонуванням транспортних систем та технологій (ФК1);
2. Здатність до управління пасажирськими перевезеннями за видами транспорту (ФК6);
3. Здатність до управління транспортними потоками (ФК7);
4. Здатність використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для розв’язання складних задач у сфері транспортних систем та технологій (ФК11);
5. Здатність забезпечити процес перевезень необхідною кількістю транспортних засобів та визначити місця їх застосування (ФКС1.3);
6. Здатність визначати вимоги до системи інформаційної підтримки технологічного процесу перевезень, організації систем вантажних перевезень (ФКС2.2).
Результати навчання: 1. Приймати ефективні рішення у сфері транспортних систем і технологій з урахуванням технічних, соціальних, економічних та правових аспектів, генерувати і порівнювати альтернативи, оцінювати потрібні ресурси і обмеження, аналізувати ризики.
2. Розробляти нові та удосконалювати існуючі транспортні системи та технології, визначати цілі розробки, наявні обмеження, критерії ефективності та сфери використання.
3. Розробляти технології вантажних та пасажирських перевезень за видами транспорту на основі досліджень і релевантних даних.
4. Керувати складними технологічними та виробничими процесами транспортних систем та технологій, у тому числі непередбачуваними і такими, що потребують нових стратегічних підходів.
5. Оцінювати існуючі та розробити прогресивні методи дослідження транспортних процесів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Організація дорожнього руху.
2. Транспортне планування міст.
3. Транспортне планування великих та значних міст.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо функціонування міського транспортного комплексу, аналізу попиту на транспортні послуги та шляхів коригування цього попиту з метою покращення міського середовища, методів та технічних і програмних засобів моделювання пасажирських кореспонденцій, аналізу, проектування та розробки маршрутної мережі міста, оцінки якості маршрутної мережі. Весь комплекс такої інформації відповідає вимогам чинних норм та стандартів, а також прогресивним сучасним методам удосконалення транспортних систем.
Опис: 1. Сучасні проблеми міського транспорту та зміна парадигми у транспортуванні.
2. Стійкий транспорт та планування міст.
3. Види пересування у містах.
4. Системи міського транспорту.
6. Стратегії транспорту для різних соціальних груп.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль – виконання та захист практичних робіт, фронтальне та індивідуальне опитування, проміжне тестування;
Підсумковий (екзаменаційний) контроль – виконання трирівневого тесту
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з практичних робіт, (30 балів)
• підсумкова екзаменаційна робота (письмово-усна форма), (70 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Rodrigue J. The Geography of Transport Systems / J. Rodrigue, C. Comtois, B. Slack. – Abington: Routledge, 2006. – 297 p.
2. Grava S. Urban Transportation Systems / Sigurd Grava., 2004. – 807 p.
3. Van Wee B. The Transport System and Transport Policy / B. van Wee, J. Annema, D. Banister. – Cheltenham: Edward Elgar, 2009. – 424 p.
4. Vuchic V. Urban Transit Systems and Technology / Vukan R. Vuchic. – Hoboken: John Wiley & Sons, Inc., 2007. – 614 p.
5. Damerau M. Handbook on Mobility Strategies in Functional Urban Areas / M. Damerau, A. Baston., 2020. – 32 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Стратегії міської мобільності (курсовий проєкт)
Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Код дисципліни: 7.275.01.E.019
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: Бура Романа Романівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: 1. Приймати ефективні рішення у сфері транспортних систем і технологій з урахуванням технічних, соціальних, економічних та правових аспектів, генерувати і порівнювати альтернативи, оцінювати потрібні ресурси і обмеження, аналізувати ризики.
2. Розробляти нові та удосконалювати існуючі транспортні системи та технології, визначати цілі розробки, наявні обмеження, критерії ефективності та сфери використання.
3. Розробляти технології вантажних та пасажирських перевезень за видами транспорту на основі досліджень і релевантних даних.
4. Керувати складними технологічними та виробничими процесами транспортних систем та технологій, у тому числі непередбачуваними і такими, що потребують нових стратегічних підходів.
5. Оцінювати існуючі та розробити прогресивні методи дослідження транспортних процесів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Організація дорожнього руху.
2. Транспортне планування міст.
3. Транспортне планування великих та значних міст.
Короткий зміст навчальної програми: Тема: «Організація велосипедного та пішохідного руху на ділянках міських вулиць»
1. Аналіз літературних джерел.
2. Результати натурних досліджень щодо пересувань мешканців міста різними видами транспорту.
3. Розробка проекту організації велосипедного та пішохідного руху на ділянці вулиці.
Методи та критерії оцінювання: Звіт, який складається із пояснювальної записки та захищається в усній формі (100 балів, залік)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Rodrigue J. The Geography of Transport Systems / J. Rodrigue, C. Comtois, B. Slack. – Abington: Routledge, 2006. – 297 p.
2. Grava S. Urban Transportation Systems / Sigurd Grava., 2004. – 807 p.
3. Van Wee B. The Transport System and Transport Policy / B. van Wee, J. Annema, D. Banister. – Cheltenham: Edward Elgar, 2009. – 424 p.
4. Vuchic V. Urban Transit Systems and Technology / Vukan R. Vuchic. – Hoboken: John Wiley & Sons, Inc., 2007. – 614 p.
5. Damerau M. Handbook on Mobility Strategies in Functional Urban Areas / M. Damerau, A. Baston., 2020. – 32 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).