Макромоделювання в середовищі PTV VISUM
Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Код дисципліни: 7.275.01.E.016
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: кандидат технічних наук, доцент Півторак Галина Василівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК3);
2. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні (ЗК7);
3. Здатність до управління надійністю та ефективністю транспортних систем і технологій (ФК8);
4. Здатність використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для розв’язання складних задач у сфері транспортних систем та технологій (ФК11);
5. Здатність визначати вимоги до системи інформаційної підтримки технологічного процесу перевезень, організації систем вантажних перевезень (ФКС2.2).
Результати навчання: РН1: Відшуковувати необхідну інформацію у науково-технічній літературі, базах даних, інших джерелах, аналізувати і об’єктивно оцінювати інформацію у сфері транспортних систем і технологій та з дотичних міжгалузевих проблем;
РН6: Розробляти нові та удосконалювати існуючі транспортні системи та технології, визначати цілі розробки, наявні обмеження, критерії ефективності та сфери використання;
РН7: Розробляти та аналізувати графічні, математичні та комп’ютерні моделі транспортних систем та технологій;
РН14: Використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для аналізу, розробки та удосконалення транспортних систем та технологій;
РН15: Моделювати операції транспортних процесів;
РН16: Оцінювати існуючі та розробити прогресивні методи дослідження транспортних процесів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Організація та управління міськими пасажирськими перевезеннями
• Методи наукових досліджень
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо функціонування міської транспортної системи, створення транспортних моделей у програмному середовищі PTV Visum, аналізу поведінкових даних, даних транспортної мережі та даних землекористування яке елементів транспортної моделі, застосування АВ-моделей для прогнозування попиту на переміщення, моделювання розподілу транспортних потоків мережею, аналізу виробничих показників роботи пасажирського та вантажного транспорту у PTV Visum.
Опис: Стратегічне транспортне планування з використанням PTV Visum. Макро- та мікромоделювання. Поведінкові дані як елемент транспортного моделювання. Дані мережі як елемент транспортного моделювання. Дані щодо землекористування як елемент транспортного моделювання. Етапи моделювання попиту у PTV Visum. Моделювання на основі діяльності у PTV Visum: структура АВ-моделі (Activity Based Model), можливі результати. Моделювання громадського транспорту у PTV Visum. Моделювання велосипедного руху у PTV Visum.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (40%)
• підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (50 +10 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та захист лабораторних робіт - 40 балів
Екзаменаційний контроль (ЕК) - 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Cascetta, E. Transportation Systems Analysis: Models and Applications. 2009. Springer. - 710 р.
2. Ort?uzar J. Modelling Transport. Fourth Edition / J. Ort?uzar, L. Willumsen. – New York: John Wiley & Sons, Ltd, 2011. – 607 p.
3. Black, John. Urban Transport Planning. Theory and Practice / Black, John. – New York: Routledge, 2018. – 246 p.
4. Janic M. Transport Systems. Modelling, Planning, and Evaluation / Milan Janic. – London: CRC Press, 2017. – 428 р.
5. Tolley R. S. Transport Systems, Policy and Planning / R. S. Tolley, B. J. Turton. – New York: Routledge, 2014. – 420 p.
6. Visum 11.5 – Basics. PTV AG. Karlsrune, 2010. 756 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Макромоделювання в середовищі PTV VISUM (курсовий проєкт)
Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Код дисципліни: 7.275.01.E.018
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: кандидат технічних наук, доцент Півторак Галина Василівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК3);
2. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні (ЗК7);
3. Здатність до управління надійністю та ефективністю транспортних систем і технологій (ФК8);
4. Здатність використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для розв’язання складних задач у сфері транспортних систем та технологій (ФК11);
5. Здатність визначати вимоги до системи інформаційної підтримки технологічного процесу перевезень, організації систем вантажних перевезень (ФКС2.2).
Результати навчання: РН1: Відшуковувати необхідну інформацію у науково-технічній літературі, базах даних, інших джерелах, аналізувати і об’єктивно оцінювати інформацію у сфері транспортних систем і технологій та з дотичних міжгалузевих проблем;
РН6: Розробляти нові та удосконалювати існуючі транспортні системи та технології, визначати цілі розробки, наявні обмеження, критерії ефективності та сфери використання;
РН7: Розробляти та аналізувати графічні, математичні та комп’ютерні моделі транспортних систем та технологій;
РН14: Використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для аналізу, розробки та удосконалення транспортних систем та технологій.
РН15: Моделювати операції транспортних процесів;
РН16: Оцінювати існуючі та розробити прогресивні методи дослідження транспортних процесів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Організація та управління міськими пасажирськими перевезеннями
• Методи наукових досліджень.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо функціонування міської транспортної системи, створення транспортних моделей у програмному середовищі PTV Visum, аналізу поведінкових даних, даних транспортної мережі та даних землекористування яке елементів транспортної моделі, застосування АВ-моделей для прогнозування попиту на переміщення, моделювання розподілу транспортних потоків мережею, аналізу виробничих показників роботи пасажирського та вантажного транспорту у PTV Visum.
Опис: Тема курсового проекту: Моделювання параметрів міської транспортної системи.
Структура курсового проекту:
Вступ.
Розділ 1. Визначення попиту на переміщення в міській транспортній системі.
Розділ 2. Моделювання переміщень з розподілом за видами.
Розділ 3. Моделювання доступності окремих територій міста в системі приватного та громадського транспорту.
Висновки.
Список літератури.
Графічна частина.
Методи та критерії оцінювання: • розрахунково-пояснювальна записка та графічна частина
• підсумковий контроль (100 %, контрольний захід, залік): індивідуальний захист курсового проекту (100%)
Критерії оцінювання результатів навчання: • написання курсової роботи (60%)
• підсумковий контроль: письмово-усна форма (40 %)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Cascetta, E. Transportation Systems Analysis: Models and Applications. 2009. Springer. - 710 р.
2. Ortiuzar J. Modelling Transport. Fourth Edition / J. Ortiuzar, L. Willumsen. – New York: John Wiley & Sons, Ltd, 2011. – 607 p.
3. Black, John. Urban Transport Planning. Theory and Practice / Black, John. – New York: Routledge, 2018. – 246 p.
4. Janic M. Transport Systems. Modelling, Planning, and Evaluation / Milan Janic. – London: CRC Press, 2017. – 428 р.
5. Tolley R. S. Transport Systems, Policy and Planning / R. S. Tolley, B. J. Turton. – New York: Routledge, 2014. – 420 p.
6. Visum 11.5 – Basics. PTV AG. Karlsrune, 2010. 756 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).