Економіка інноваційної діяльності
Спеціальність: Менеджмент інноваційної діяльності
Код дисципліни: 7.073.02.O.001
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: д.е.н., проф. Петрович Йосиф Михайлович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
- Здатність до спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності);
- Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів;
-Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації;
-Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію;
- Здатність до управління організацією та її розвитком.
Фахові компетентності:
- Здатність розкрити вплив глобалізаційних та інтеграційних процесів у міжнародному економічному просторі на інноваційну діяльність вітчизняних підприємств, організацій, установ.
Результати навчання: Програмні результати навчання:
1. Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність;
2. Вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу).
3. Планувати, організовувати, контролювати та регулювати інноваційну діяльність на усіх рівнях економіки, використовувати сучасні механізми мотивування персоналу у сфері інноваційної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Економіка інноваційної діяльності (КП).
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Економіка бізнесу» для студентів другого (магістерського) рівня освіти за спеціальністю 073 Менеджмент галузі знань 07 Управління та адміністрування.
Опис: 1. Економічні засади інноваційної діяльності підприємств в системі ринкових відносин
2. Ресурсне забезпечення інноваційної діяльності підприємства
3. Економічні результати від інноваційної діяльності підприємства
4. Розвиток інноваційної діяльності підприємства
5. Основні ризики при здійсненні інноваційної діяльності підприємства.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та екзаменаційний контроль.
Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, дискусія, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: письмові звіти робіт, усне опитування (30%). підсумковий контроль (70 %, контрольний захід,іспит): письмова форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Оцінка «відмінно» (88-100 балів) відповідає всебічному системному і глибокому знанню програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу, основної і додаткової літератури; чіткому володінню понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій;
Оцінка «добре» (71-87 балів) відповідає знанню основного програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу; володінню основним понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових ситуацій, допускаючи окремі помилки;
Оцінка «задовільно» (50-70 балів) відповідає незнанню основного програмного матеріалу; володінню окремими поняттями, методами та інструментарієм, допускаючи при їх використанні суттєві помилки.
Оцінка «незадовільно» (0-49 балів) передбачає, що студент не розуміє суті поставлених питань та не знає основних понять курсу.
Рекомендована література: Рекомендована література:
1. Економіка і бізнес: підручник / за ред. д.е.н., проф. Л. Г. Мельника, д.е.н., проф. О. І. Карінцевої. Суми: Університетська книга, 2021. 316 с.
2. Проривні технології в економіці і бізнесі (досвід ЄС та практика України у світлі ІІІ, ІV і V промислових революцій): навч. посіб. / за ред. Л.Г. Мельника та Б.Л. Ковальова. Суми: СумДУ, 2020. 180 с.
3.Березівський П. С. Організація виробництва, прогнозування та планування в агропромисловому комплексі України : навч. посіб. / П. С. Березівський, Н. І. Михалюк. – К. : Ліра-К, 2015. – 440 с.
4. Грибик І. І. Економіка та управління підприємством: теорія і практика : навч. посіб. / І. І. Грибик. – К. : Ліра-К, 2014. – 428 с.
5. Данилюк М. О. Планування і контроль на підприємництві : навч. посіб. / М. О. Данилюк. – К. : Ліра-К, 2015. – 328 с.
Навчально-методичне забезпечення:
1. Гвоздь М.Я. «Прийняття управлінських рішень» Конспект лекцій для студентів спеціальності 6.030601 «Менеджмент». //. / Укл.: Р.О. Мірошник, М.Я. Гвоздь. – Львів.: 2016. – 90 с.
2. Управління діяльністю організаційно-виробничих систем. Методичні вказівки для практичних занять студентів-магістрів денної та заочної форми навчання спеціальності 8.03060101 «Менеджмент організацій та адміністрування» / Укл.: Й.М. Петрович, М.Я. Гвоздь. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2016. – 23 с.
Інформаційні ресурси:
1.Дані Деожавної служби Статистики України - https://ukrstat.gov.ua/
2. Журнал “Маркетинг і менеджмент інновацій”. – http://mmi.fem.sumdu.edu.ua.
3. Інтернет-портал для управлінців. – http://www.management.com.ua.
Економіка інноваційної діяльності (курсовий проєкт)
Спеціальність: Менеджмент інноваційної діяльності
Код дисципліни: 7.073.02.O.007
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доцент Гвоздь Мар’яна Ярославівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
- Здатність до спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності);
-Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
- Здатність встановлювати цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими організація визначає подальші напрями розвитку, розробляти і реалізовувати відповідні стратегії та плани;
- Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації;
- Здатність розробляти проекти, управляти ними, виявляти ініціативу та підприємливість;
- Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію
- Здатність до управління організацією та її розвитком.
Фахові компетентності:
-Здатність розкрити вплив глобалізаційних та інтеграційних процесів у міжнародному економічному просторі на інноваційну діяльність вітчизняних підприємств, організацій, установ.
Результати навчання: Програмні результати навчання:
- Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність
- Застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні системи для вирішення задач управління організацією;
- Вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу).
-Планувати, організовувати, контролювати та регулювати інноваційну діяльність на усіх рівнях економіки, використовувати сучасні механізми мотивування персоналу у сфері інноваційної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Економіка інноваційної діяльності.
кореквізити: Практика за темою МКР.
Короткий зміст навчальної програми: Курсовий проект «Економіка інноваційної діяльності» розроблений для студентів другого (магістерського) рівня освіти за спеціальністю 073 Менеджмент галузі знань 07 Управління та адміністрування.
Опис: Основне завдання курсового проєкту полягає у визначення доцільності реалізації інвестиційного рішення для підприємства на основі розрахунку основних показників його ефективності (зокрема, чистої приведеної вартості, внутрішньої норми прибутковості (окупності), рентабельності інвестицій та терміну окупності проекту тощо).
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання знань: дискусія, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо.
Критерії оцінювання результатів навчання: звіт за результатами виконання курсової роботи, підсумковий контроль (рівень виконання завдання – 70%, оформлення - 10%, захист -20%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література:
1. Економіка і бізнес: підручник / за ред. д.е.н., проф. Л. Г. Мельника, д.е.н., проф. О. І. Карінцевої. Суми: Університетська книга, 2021. 316 с.
2.Біловодська О. А. Аналіз тенденцій розвитку інноваційної діяльності
в контексті стратегічних механізмів дематеріалізаційних змін / О. А. Біловодська 239/ Мотиваційні механізми дематеріалізаційних та енергоефективних змін
національної економіки» : монографія / за заг. ред. І. М. Сотник. – Суми:
Університетська книга, 2016. – С. 273 –283.
3. Дзюбіна А. В. Методичний підхід до оцінювання потенціалу
управління інноваційними проектами підприємства / А. В. Дзюбіна, І. Є. Матвій,
К. О. Дзюбіна // Вісн. Нац. Ун–ту «Львів. Політехніка». – 2013. – № 754 :
Проблеми економіки та управління. – С. 139–147
4. Грибик І. І. Економіка та управління підприємством: теорія і практика : навч. посіб. / І. І. Грибик. – К. : Ліра-К, 2014. – 428 с.
Навчально-методичне забезпечення:
1. ЕКОНОМІКА БІЗНЕСУ: обґрунтування доцільності інвестиційного проєкту: Методичні вказівки до виконання курсового проєкту для студентів спеціальності 073 «Менеджмент» / Укл.: Чухрай Н.І., Новаківський І.І., Гавран В.Я., Дзюбіна А.В. – Львів, 2020. – 26 с.
2. Гвоздь М.Я. «Прийняття управлінських рішень» Конспект лекцій для студентів спеціальності 6.030601 «Менеджмент». //. / Укл.: Р.О. Мірошник, М.Я. Гвоздь. – Львів.: 2016. – 90 с. (Зареєстровано №6867 від 13.05.2016)
Інформаційні ресурси:
1.Дані Деожавної служби Статистики України - https://ukrstat.gov.ua/
2. Журнал “Маркетинг і менеджмент інновацій”. – http://mmi.fem.sumdu.edu.ua.
3. Інтернет-портал для управлінців. – http://www.management.com.ua.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).