Економіка інноваційної діяльності
Спеціальність: Менеджмент інноваційної діяльності
Код дисципліни: 7.073.02.O.001
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: д.е.н., проф. Карий Олег Ігорович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності (ЗК):
ЗК3. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій;
3K4. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети;
ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність);
Фахові компетентності:
СК1. Здатність обирати та використовувати концепції, методи та
інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів;
СК2. Здатність встановлювати цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими організація визначає подальші напрями розвитку, розробляти i реалізовувати відповідні стратегії та плани;
СК4. Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації;
СК8. Здатність використовувати психологічні технології роботи з персоналом.
СК9. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати ix реалізацію;
Фахові компетентності спеціалізації (ФКС):
ФКС 2. Здатність розкрити вплив глобалізаційних та інтеграційних процесів у міжнародному економічному просторі на інноваційну діяльність вітчизняних підприємств, організацій, установ.
ФКС 5. Здатність виявляти та всебічно використовувати наявні ринкові можливості, підтримувати баланс зовнішніх i внутрішніх резервів інноваційного розвитку та максимізації перспективних доходів підприємства (організації, установи).
Результати навчання: ПРН6. Мати навички прийняття, обгрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність;
ПРН13. Вміти планувати i здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу).
ПPHC 2. Планувати, організовувати, контролювати та регулювати інноваційну діяльність на ycix рівнях економіки, використовувати сучасні механізми мотивування персоналу у сфері інноваційної діяльності.
ПPHC 4. Поєднувати різні економіко-математичні методи та моделі аналізування та оцінювання ризиків інноваційної діяльності, приймати управлінські рішення та розробляти заходи зниження їхнього впливу на ефективність інноваційних проектів.
КОМ1. Донесення до фахівців i нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
AiB2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або гpyп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: -.
кореквізити: Економіка інноваційної діяльності (КП).
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна "Економіка інноваційної діяльності" охоплює теоретичні та практичні аспекти управління інноваціями в умовах сучасної економіки. Вона спрямована на формування у студентів знань про закономірності розвитку інноваційної діяльності, механізми її фінансування, оцінювання ефективності та вплив на економічне зростання.
Опис: 1. Економічні засади інноваційної діяльності підприємств в системі ринкових відносин
2. Ресурсне забезпечення інноваційної діяльності підприємства
3. Економічні результати від інноваційної діяльності підприємства
4. Розвиток інноваційної діяльності підприємства
5. Основні ризики при здійсненні інноваційної діяльності підприємства.
Методи та критерії оцінювання: Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод.
Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування перед початком занять; фронтальне стандартизоване опитування за тестами протягом 5-10 хв; фронтальна перевірка виконаних домашніх завдань тощо. Екзамен письмова (тестова) частина, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: письмові звіти з лабораторних робіт (30%), підсумковий контроль (70 %).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Економіка і бізнес: підручник / за ред. д.е.н., проф. Л. Г. Мельника, д.е.н., проф. О. І. Карінцевої. Суми: Університетська книга, 2021. 316 с.
2. Проривні технології в економіці і бізнесі (досвід ЄС та практика України у світлі ІІІ, ІV і V промислових революцій): навч. посіб. / за ред. Л.Г. Мельника та Б.Л. Ковальова. Суми: СумДУ, 2020. 180 с.
3.Березівський П. С. Організація виробництва, прогнозування та планування в агропромисловому комплексі України : навч. посіб. / П. С. Березівський, Н. І. Михалюк. – К. : Ліра-К, 2015. – 440 с.
4. Грибик І. І. Економіка та управління підприємством: теорія і практика : навч. посіб. / І. І. Грибик. – К. : Ліра-К, 2014. – 428 с.
5. Данилюк М. О. Планування і контроль на підприємництві : навч. посіб. / М. О. Данилюк. – К. : Ліра-К, 2015. – 328 с.
6.Дані Деhжавної служби Статистики України - https://ukrstat.gov.ua/
7. Журнал “Маркетинг і менеджмент інновацій”. – http://mmi.fem.sumdu.edu.ua.
8. Інтернет-портал для управлінців. – http://www.management.com.ua.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Економіка інноваційної діяльності (курсовий проєкт)
Спеціальність: Менеджмент інноваційної діяльності
Код дисципліни: 7.073.02.O.007
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доцент Гвоздь Мар’яна Ярославівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетенотності (ЗК):
ЗK2. Здатність до спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності);
ЗК3. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій;
ЗK4. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети;
ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності спеціальності (СК):
СК1. Здатність обирати та використовувати концепції, методи та
інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів;
СК5. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління;
СК7. Здатність розробляти проекти, управляти ними, виявляти ініціативу та підприємливість;
СК8. Здатність використовувати психологічні технології роботи з персоналом.
СК9. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати ix реалізацію;
СК10. Здатність до управління організацією та її розвитком.
Фахові компетентності спеціалізації (ФКC):
ФКС 2. Здатність розкрити вплив глобалізаційних та інтеграційних процесів у міжнародному економічному просторі на інноваційну діяльність вітчизняних підприємств, організацій, установ.
ФКС 5. Здатність виявляти та всебічно використовувати наявні ринкові можливості, підтримувати баланс зовнішніх i внутрішніх резервів інноваційного розвитку та максимізації перспективних доходів підприємства (організації, установи).
Результати навчання: ПPH4. Обгрунтовувати та управляти проектами, генерувати підприємницькі ідеї;
ПРН6. Мати навички прийняття, обгрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність;
ПPH8. Застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні системи для вирішення задач управління організацісю;
ПPH12. Вміти делегувати повноваження та керівництво організацією (підрозділом);
ПPHC2. Планувати, організовувати, контролювати та регулювати інноваційну діяльність на ycix рівнях економіки, використовувати сучасні механізми мотивування персоналу у сфері інноваційної діяльності.
ПPHC3. Інтегрувати інноваційну та маркетингову політику підприємства (організації), управляти процесом пошуку цільового ринку з метою реалізації інноваційного потенціалу, узгоджувати потреби та поведінкову реакцію споживачів i розробляти заходи для активізації внутрішніх i зовнішніх факторів мотивування попиту на інноваційні продукти;
ПPHC5. Розробляти, оцінювати та обгрунтовувати варіанти інноваційного розвитку підприємств (організацій, установ) у динамічному внутрішньому i нестабільному зовнішньому середовищі та визначати оптимальну структуру ресурсів для їхнього впровадження.
КОМ1. Донесення до фахівців i нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
AiB2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або гpyп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: -.
кореквізити: Економіка інноваційної діяльності, Практика за темою МКР, Виконання МКР.
Короткий зміст навчальної програми: Курсовий проект «Економіка інноваційної діяльності» розроблений для студентів другого (магістерського) рівня освіти за спеціальністю 073 Менеджмент галузі знань 07 Управління та адміністрування.
Опис: Основне завдання курсового проєкту полягає у визначення доцільності реалізації інвестиційного рішення для підприємства на основі розрахунку основних показників його ефективності (зокрема, чистої приведеної вартості, внутрішньої норми прибутковості (окупності), рентабельності інвестицій та терміну окупності проекту тощо).
Методи та критерії оцінювання: Вступна лекція: евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод.
Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: перевірка розділів курсового проекту, усне опитування, презентація курсового проекту, захист курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: звіт за результатами виконання курсової роботи, підсумковий контроль (рівень виконання завдання – 70%, оформлення - 10%, захист -20%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Рекомендована література:
1. Економіка і бізнес: підручник / за ред. д.е.н., проф. Л. Г. Мельника, д.е.н., проф. О. І. Карінцевої. Суми: Університетська книга, 2021. 316 с.
2.Біловодська О. А. Аналіз тенденцій розвитку інноваційної діяльності
в контексті стратегічних механізмів дематеріалізаційних змін / О. А. Біловодська 239/ Мотиваційні механізми дематеріалізаційних та енергоефективних змін
національної економіки» : монографія / за заг. ред. І. М. Сотник. – Суми:
Університетська книга, 2016. – С. 273 –283.
3. Дзюбіна А. В. Методичний підхід до оцінювання потенціалу
управління інноваційними проектами підприємства / А. В. Дзюбіна, І. Є. Матвій,
К. О. Дзюбіна // Вісн. Нац. Ун–ту «Львів. Політехніка». – 2013. – № 754 :
Проблеми економіки та управління. – С. 139–147
4. Грибик І. І. Економіка та управління підприємством: теорія і практика : навч. посіб. / І. І. Грибик. – К. : Ліра-К, 2014. – 428 с.
Навчально-методичне забезпечення:
1. ЕКОНОМІКА БІЗНЕСУ: обґрунтування доцільності інвестиційного проєкту: Методичні вказівки до виконання курсового проєкту для студентів спеціальності 073 «Менеджмент» / Укл.: Чухрай Н.І., Новаківський І.І., Гавран В.Я., Дзюбіна А.В. – Львів, 2020. – 26 с.
2. Гвоздь М.Я. «Прийняття управлінських рішень» Конспект лекцій для студентів спеціальності 6.030601 «Менеджмент». //. / Укл.: Р.О. Мірошник, М.Я. Гвоздь. – Львів.: 2016. – 90 с. (Зареєстровано №6867 від 13.05.2016)
Інформаційні ресурси:
1.Дані Деожавної служби Статистики України - https://ukrstat.gov.ua/
2. Журнал “Маркетинг і менеджмент інновацій”. – http://mmi.fem.sumdu.edu.ua.
3. Інтернет-портал для управлінців. – http://www.management.com.ua.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).