Проєктування інноваційних туристичних продуктів
Спеціальність: Менеджмент інноваційної діяльності
Код дисципліни: 7.073.02.E.021
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доц. Кулініч Тетяна Володимирівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності (ЗК):
ЗК1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
ЗК3. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій.
ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
Спеціальні компетентності (СК):
СК7. Здатність розробляти проекти, управляти ними, виявляти ініціативу та підприємливість.
Фахові компетентності (ФКС):
ФКС3. Здатність використовувати основні складові креативності, сучасні прийоми моделювання та вимірювання економічного ризику в процесі прийняття управлінських рішень при розробленні та реалізації інноваційних проектів у різних сферах діяльності.
ФКС5. Здатність виявляти та всебічно використовувати наявні ринкові можливості, підтримувати баланс зовнішніх і внутрішніх резервів інноваційного розвитку та максимізації перспективних доходів підприємства (організації, установи).
Результати навчання: ПРН4. Обґрунтовувати та управляти проектами, генерувати підприємницькі ідеї.
ПРН6. Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність
ПРНС 3. Інтегрувати інноваційну та маркетингову політику підприємства (організації), управляти процесом пошуку цільового ринку з метою реалізації інноваційного потенціалу, узгоджувати потреби та поведінкову реакцію споживачів і розробляти заходи для активізації внутрішніх і зовнішніх факторів мотивування попиту на інноваційні продукти.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Проектний менеджмент, Фінансовий менеджмент.
кореквізити: Організування туристичних продуктів, Проектування інноваційних туристичних продуктів (КП), Виконання магістреської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Курс спрямований на формування сучасної системи знань та практичних навичок у сфері розробки туристичних маршрутів в Україні та за кордоном. У процесі навчання студенти ознайомляться з основами проектування нових туристичних продуктів, їх структурними складовими, а також технологіями розробки та просування. Курс акцентує увагу на ідентифікації нових видів туристичних послуг та їх адаптації до потреб внутрішніх і зовнішніх туристів, що є надзвичайно важливим у сучасному туристичному бізнесі.
Опис: Туристичний продукт і його складові (визначення поняття туристичного продукту та його структури, життєвого циклу, мультиатрибутивної моделі, а також розробки концепції нового продукту). Туристичні маршрути (їх сутність і особливості, класифікація та складові). Технології проектування нового туристичного маршруту (принципи та алгоритм проектування, етапи розробки, ринкове дослідження, створення ескізної моделі маршруту, підготовка робочого проекту і вибір оптимального варіанту). Формування нових турів (їх основні властивості, експериментальна перевірка, калькуляція витрат, ціна і система знижок, а також підготовка технологічної документації). Просування нових туристичних маршрутів і турів (стратегії просування, реклама нових турів, стимули для продажу та PR-діяльність у сфері туризму). Нові види туристичної діяльності, їх реалізація в Україні (адаптація вітчизняних туристичних підприємств до світових новацій, е-бізнес у туризмі, віртуальний туризм і нові можливості для України).
Методи та критерії оцінювання: Методи навчання і викладання: Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу, самостійна робота.
Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо, Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль: письмові звіти за результатами виконання практичних завдань, усне опитування (40 балів); підсумковий контроль (екзамен: письмова форма (60 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Джинджоян В. В., Тесленко Т. В., Горб К. М. Інноваційні технології в туризмі та гостинності: навчальний посібник. Київ : Видавництво «Каравела», 2022. 340 с. URL : http://info.dgu.edu.ua/handle/123456789/551
2. Мазаракі А.А., Мельниченко С.В., Михайліченко Г.І., Ткаченко Т.І. та ін. Інновінг в туризмі. Монографія. К.: Київський національний торговельно-економічний університет, 2016. 532 с. https://tourlib.net/books_ukr/innoving-v-turyzmi.htm
3. Лаврухіна К.О., Титок В.В. Ціноутворення в туризмі: конспект лекцій. Київ: КНУБА, 2024. 116 с.
4. Цвілий С.М., Кукліна Т. С., Зайцева В. М. Маркетинг в туризмі: Навчальний посібник. Запоріжжя: НУ «Запорізька політехніка», 2022. 260 с.
5. Kulinich T., Papp V., Tymchyna Y. New approach to strategic management of tourism enterprises: challenges and perspectives. Effective economy, 2024, No. 3. DOI: http://doi.org/10.32702/2307-2105.2024.3.16.
6. Копець Г.Р., Кулиняк І.Я. Сучасні напрями розвитку підприємств у сфері туризму в Україні. Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія “Проблеми економіки та управління”. 2020. №2(8). С.37–48. DOI: https://doi.org/10.23939/semi2020.02.037.
7. Мазаракі А., Бойко М., Босовська М. Трансформація туризму в Суспільстві 5.0. Scientia fructuosa. 2020. № 132(4). С. 33–54. DOI: https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2020(132)03
8. Зарубіна А., Сіра Е., Демчук Л. Особливості туризму в умовах воєнного стану. Економіка та суспільство. 2022. № 41. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-41-14.
9. Travel & Tourism Development Index 2024. Insight report. URL: https://www3.weforum.org/docs/WEF_Travel_and_Tourism_Development_Index_2024.pdf.
10. Маркетингова стратегії України як туристичної дестинації 2021-2023. Державне агентство розвитку туризму України. URL: https://learn.ztu.edu.ua/pluginfile.php/365727/mod_resource/content/1/Marketyngova-strategiya-Ukrayiny-yak-turystychnoyi-destynatsiyi-2021-2023.pdf.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Проєктування інноваційних туристичних продуктів (курсовий проєкт)
Спеціальність: Менеджмент інноваційної діяльності
Код дисципліни: 7.073.02.E.022
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доц. Кулініч Тетяна Володимирівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності (ЗК):
ЗК1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
ЗК3. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій.
ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
Спеціальні компетентності (СК):
СК7. Здатність розробляти проекти, управляти ними, виявляти ініціативу та підприємливість.
Фахові компетентності спеціалізації (ФКС):
ФКС3. Здатність використовувати основні складові креативності, сучасні прийоми моделювання та вимірювання економічного ризику в процесі прийняття управлінських рішень при розробленні та реалізації інноваційних проектів у різних сферах діяльності.
ФКС5. Здатність виявляти та всебічно використовувати наявні ринкові можливості, підтримувати баланс зовнішніх і внутрішніх резервів інноваційного розвитку та максимізації перспективних доходів підприємства (організації, установи).
Результати навчання: ПРН4. Обґрунтовувати та управляти проектами, генерувати підприємницькі ідеї.
ПРН6. Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність
ПРН13. Вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу).
ПРНС4. Поєднувати різні економіко-математичні методи та моделі аналізування та оцінювання ризиків інноваційної діяльності, приймати управлінські рішення та розробляти заходи зниження їхнього впливу на ефективність інноваційних проектів.
ПРНС5. Розробляти, оцінювати та обґрунтовувати варіанти інноваційного розвитку підприємств (організацій, установ) у динамічному внутрішньому і нестабільному зовнішньому середовищі та визначати оптимальну структуру ресурсів для їхнього впровадження.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: -.
кореквізити: Проектування інноваційних туристичних продуктів (КП), Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Курсовий проект має на меті практичну розробку нових туристичних пропозицій, що відповідають сучасним вимогам ринку. Виконання проекту охоплює всі етапи виробництва турпродукту, починаючи з маркетингових досліджень і закінчуючи просуванням готового продукту. Студенти набудуть навичок у проведенні аналізу ринку, формуванні туристичних маршрутів, калькуляції витрат та впровадженні ефективних стратегій просування. Практичні завдання дозволять учасникам проекту реалізувати теоретичні знання у практичній діяльності, вивчаючи та адаптуючи нові види туристичних послуг під потреби різних категорій туристів.
Опис: 1) Вступ до проектування турпродукту: огляд основних понять і складових туристичного продукту, з акцентом на інноваціях та їх значенні у сучасному туризмі. 2) Маркетингові дослідження: застосування методології проведення маркетингових досліджень, необхідних для визначення потреб цільової аудиторії та проведення конкурентного аналізу. 3) Інформаційне забезпечення програми: збір та аналіз інформації про туристичні маршрути, види діяльності та вподобання потенційних клієнтів. 4) Генералізація інформації: обробка зібраних даних для формування концепції нового туру відповідно до встановлених обмежень. 5) Вибір схеми маршруту та засобів його подолання: виконання практичного завдання з розробки маршруту, врахування транспортних засобів та логістики. 6) Забезпечення комплексу гостинності: аналіз можливостей і пропозицій з обслуговування туристів, включаючи розміщення, харчування та додаткові послуги. 7) Обрахунки собівартості та ціни туру: калькуляція витрат на тур з урахуванням сезонності, ціноутворення. 8) Розробка організаційно-технічних заходів: створення плану впровадження туру, визначення необхідних ресурсів і технологій для реалізації. 9) Маркетинг нового турпродукту: вибір і обгрунтування стратегії просування нового продукту на ринку, використання рекламних каналів та оцінка ефективності маркетингових заходів. 10) Додатково: вивчення сучасних трендів (електронний бізнес, віртуальний туризм) та формування пропозицій щодо їх впровадження на українському ринку.
Методи та критерії оцінювання: Методи навчання і викладання. Вступна лекція: евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод.
Методи оцінювання знань: перевірка розділів курсового проекту, усне опитування, презентація курсового проекту, захист курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль: письмові звіти за результатами виконання курсового проекту (50 балів);
підсумковий контроль: презентація і захист курсового проекту, усне опитування (50 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Мазаракі А.А., Мельниченко С.В., Михайліченко Г.І., Ткаченко Т.І. та ін. Інновінг в туризмі. Монографія. Київ: Київський національний торговельно-економічний університет, 2016. 532 с. https://tourlib.net/books_ukr/innoving-v-turyzmi.htm
2. Цвілий С.М., Кукліна Т. С., Зайцева В. М. Маркетинг в туризмі: Навчальний посібник. Запоріжжя: НУ «Запорізька політехніка», 2022. 260 с.
3. Kulinich T., Papp V., Tymchyna Y. New approach to strategic management of tourism enterprises: challenges and perspectives. Effective economy, 2024, No. 3. DOI: http://doi.org/10.32702/2307-2105.2024.3.16.
4. Копець Г.Р., Кулиняк І.Я. Сучасні напрями розвитку підприємств у сфері туризму в Україні. Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія “Проблеми економіки та управління”. 2020. №2(8). С.37–48. DOI: https://doi.org/10.23939/semi2020.02.037.
5. Зарубіна А., Сіра Е., Демчук Л. Особливості туризму в умовах воєнного стану. Економіка та суспільство. 2022. № 41. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-41-14.
6. Кохан М. О., Бірюкова Ю. А., Шпарик Я. Я. Cтратегічний потенціал готельно-ресторанного бізнесу України у часи невизначеності та швидких змін. Економіка та суспільство. 2023. №57. С. 31–38. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-57-34.
7. Зарубіна А., Сіра Е., Демчук Л. Особливості туризму в умовах воєнного стану. Економіка та суспільство. 2022. № 41. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-41-14.
8. Мазаракі А., Бойко М., Босовська М. Трансформація туризму в Суспільстві 5.0. Scientia fructuosa. 2020. № 132(4). С. 33–54. DOI: https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2020(132)03
9. Калініченко С. М., Омельченко Г. Ю., Крупіца І. В., Грібіник А. В., Грищенко Н. В. Туристичні інновації та їх роль у підвищенні конкурентних переваг туристичного продукту. Український журнал прикладної економіки та техніки. 2021. Том 6. № 3. С. 266 – 272. URL: http://ujae.org.ua/turystychni-innovatsiyi-ta-yih-rol-u-pidvyshhenni-konkurentnyh-perevag-turystychnogo-produktu/
10. Travel & Tourism Development Index 2024. Insight report. URL: https://www3.weforum.org/docs/WEF_Travel_and_Tourism_Development_Index_2024.pdf.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).