Проєктування інноваційного розвитку організації
Спеціальність: Менеджмент інноваційної діяльності
Код дисципліни: 7.073.02.O.003
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: д.е.н., професор Лисяк Наталія Михайлівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності (ЗК):
ЗК1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні;
ЗК2. Здатність до спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності);
ЗК4. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети;
ЗК5. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК):
СК3. Здатність до саморозвитку, навчання впродовж життя та ефективного самоменеджменту;
СК5. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління;
СК7. Здатність розробляти проекти, управляти ними, виявляти ініціативу та підприємливість;
СК8. Здатність використовувати психологічні технології роботи з персоналом;
СК10. Здатність до управління організацією та її розвитком.
Фахові компетентності спеціалізації (ФКС):
ФКС1. Здатність застосовувати отримані поглиблені знання класичної та сучасної теоретико-методологічної та методикоприкладної бази управління інноваційною діяльністю підприємств, організацій, установ;
ФКС4. Уміння формувати ресурсне та інформаційне забезпечення інноваційної діяльності підприємства (організації, установи) з урахуванням динаміки факторів зовнішнього та внутрішнього середовища.
Результати навчання: ПРН3. Проектувати ефективні системи управління організаціями;
ПРН7. Організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу, з представниками різних професійних груп та в міжнародному контексті;
ПРН12. Вміти делегувати повноваження та керівництво організацією (підрозділом);
ПРНС1. Інтегрувати та застосовувати набуті теоретичні знання на практиці для розв’язання управлінських завдань у сфері інноваційної діяльності;
ПРНС5. Розробляти, оцінювати та обґрунтовувати варіанти інноваційного розвитку підприємств (організацій, установ) у динамічному внутрішньому і нестабільному зовнішньому середовищі та визначати оптимальну структуру ресурсів для їхнього впровадження.
КОМ2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію;
АіВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: -.
Кореквізити: Маркетинг інновацій, Організування туристичної діяльності, Проектування інноваційного розвитку організації (КР), Виконання магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Проектування інноваційного розвитку організації» дозволяє сформувати у здобувачів освіти компетенції, необхідні для розв’язання практичних задач професійної діяльності, виробити вміння застосовувати інструменти планування, організування, мотивації і контролю інноваційними проектами розвитку. Дисципліна належить до професійних дисциплін, викладається як обов’язкова. Її обсяг, зміст та направленість визначені освітньою програмою підготовки магістрів.
Опис: Вступ. Категорійно-понятійний апарат. Теоретичні основи інноваційного розвитку.
Методологія проектування інноваційного розвитку організацій.
Інформаційне забезпечення система проектування інноваційного розвитку організацій.
Планування інноваційного розвитку організації. Вибір напрямків інноваційного розвитку організації. Формування бізнес-плану інноваційного проекту.
Організування інноваційної діяльності в організації. Гнучкі організаційні структури управління.
Мотивування персоналу як функція менеджменту. Формування та підтримання інноваційного клімату в організації. Активізація переходу організації до інноваційного шляху розвитку.
Контролювання як функція менеджменту. Контролювання інноваційного розвитку організації.
Якість проектів інноваційного розвитку органаізації.
Проектування ризиків інноваційного розвитку органаізації. Види ризиків та напрми протидії ризицам.
Обгрунтування фінансово-економічних рішень інноваційного розвитку організації.
Методи та критерії оцінювання: Лекційні, практичні та лабораторні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод.
Поточний контроль:вибіркове усне опитування перед початком занять; фронтальне стандартизоване опитування за тестами протягом 5-10 хв; фронтальна перевірка виконаних домашніх завдань тощо. Екзамен: письмова (тестова) частина, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль: письмові звіти з лабораторних робіт (30%), практичні завдання, учсне опитування (10%). Екзаменаційний контроль: письмова компонента - 60%.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Волощук Л.О. Аналітичні інструменти управління інноваційним розвитком промислового підприємства : монографія / Л. О. Волощук, В. В. Кірсанова, С. В. Філиппова // Одес. нац. політехн. ун-т. – Одеса, 2014. – 180 с. [Електроний ресурс] – Режим доступу: http://dspace.opu.ua/jspui/bitstream/123456789/6083/1/voloschuk_kirsanova_filippova_2014.pdf.
2. Управління інноваційною діяльністю. Основи інноваційного менеджменту : магістерський курс: підручник / за заг. ред. д.е.н., проф. С.М. Ілляшенка. – Суми : Університетська книга, 2014. – 856 с.
3. Біла І. С. Інноваційний розвиток як чинник повоєнної відбудови економіки України / Біла І. С., Посна В. С., Шевченко О. О. // Наукові записки НаУКМА. Економічні науки. - 2023. - Т. 8, вип. 1. - C. 10-16.
4. World Economic Forum. (2022). https://www.weforum.org/reports/
5. Yatskevych, I. (2022). Innovation policy of Ukraine in the post-war period. Economy and Society, 39. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-39-53 [in Ukrainian].
6. Державна служба статистики. (2021–2023). www.ukrstat.gov.ua
7. Інноваційні основи відновлення та розвитку країн після збройних конфліктів: інноваційний вимір: колективна монографія / за ред. д.е.н. Омельяненка В. А. Суми: Інститут стратегій інноваційного розвитку і трансферу знань. 2022. 280 с.
8. Закон України "Про внесення змін до деяких законів України щодо пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки та інноваційної діяльності" № 2859-IX від 12.11.2023
9. Кабінет Міністрів України «Розпорядження Про схвалення Стратегії розвитку сфери інноваційної діяльності на період до 2030 року» від 10 липня 2019 р. № 526-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/526-2019-%D1%80#Text
10. Ukraine. Global Innovation Index 2021. URL: https://www.wipo.int/edocs/pubdocs/en/wipo_pub_gii_2021/ua.pdf
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Проєктування інноваційного розвитку організації (курсова робота)
Спеціальність: Менеджмент інноваційної діяльності
Код дисципліни: 7.073.02.O.006
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: д.е.н., професор Лисяк Наталія Михайлівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачають проведення досліджень та/або здійснення інновацій за невизначеності умов і вимог.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні;
ЗК3. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій;
ЗК4. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети;
ЗК5. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів);
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК):
СК2. Здатність встановлювати цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими організація визначає подальші напрями розвитку, розробляти і реалізовувати відповідні стратегії та плани;
СК5. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління;
СК7. Здатність розробляти проекти, управляти ними, виявляти ініціативу та підприємливість;
СК8. Здатність використовувати психологічні технології роботи з персоналом.
СК9. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію.
Фахові компетентності спеціалізації (ФКС):
ФКС1. Здатність застосовувати отримані поглиблені знання класичної та сучасної теоретико-методологічної та методикоприкладної бази управління інноваційною діяльністю підприємств, організацій, установ;
ФКС3. Здатність використовувати основні складові креативності, сучасні прийоми моделювання та вимірювання економічного ризику в процесі прийняття управлінських рішень при розробленні та реалізації інноваційних проектів у різних сферах діяльності
ФКС5. Здатність виявляти та всебічно використовувати наявні ринкові можливості, підтримувати баланс зовнішніх і внутрішніх резервів інноваційного розвитку та максимізації перспективних доходів підприємства (організації, установи).
Результати навчання: ПРН2. Ідентифікувати проблеми в організації та обґрунтовувати методи їх вирішення;
ПРН3. Проектувати ефективні системи управління організаціями;
ПРН4. Обґрунтовувати та управляти проектами, генерувати підприємницькі ідеї;
ПРН8. Застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні системи для вирішення задач управління організацією;
ПРН13. Вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу).
ПРНС1. Інтегрувати та застосовувати набуті теоретичні знання на практиці для розв’язання управлінських завдань у сфері інноваційної діяльності;
ПРНС3. Інтегрувати інноваційну та маркетингову політику підприємства (організації), управляти процесом пошуку цільового ринку з метою реалізації інноваційного потенціалу, узгоджувати потреби та поведінкову реакцію споживачів і розробляти заходи для активізації внутрішніх і зовнішніх факторів мотивування попиту на інноваційні продукти;
ПРНС4. Поєднувати різні економіко-математичні методи та моделі аналізування та оцінювання ризиків інноваційної діяльності, приймати управлінські рішення та розробляти заходи зниження їхнього впливу на ефективність інноваційних проектів.
ПРНС5. Розробляти, оцінювати та обґрунтовувати варіанти інноваційного розвитку підприємств (організацій, установ) у динамічному внутрішньому і нестабільному зовнішньому середовищі та визначати оптимальну структуру ресурсів для їхнього впровадження.
КОМ1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності
АіВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: -.
Кореквізити: Проектування інноваційного розвитку організації, Виконання магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Виконання курсової роботи дозволяє закріпити у здобувачів освіти навики і компетенції, необхідні для розв’язання практичних задач професійної діяльності, а також виробити вміння застосовувати інструменти управління в проктичній діяльності.
Опис: Вступ та аналіз літератури, складання попереднього плану роботи. Добір статистичного матеріалу та його обробка відповідно до специфіки обраної теми. Виконання розрахункової частини роботи. Написання тексту та оформлення курсової роботи. Подання роботи на перевірку. Ознайомлення із зауваженнями, виправлення виявлених помилок за їх наявності. Підготовка до захисту та захист курсової роботи.
Методи та критерії оцінювання: Вступна лекція: евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод.
Поточний та заліковий контроль: перевірка розділів курсової роботи, усне опитування, презентація курсової роботи, захист курсової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Заліковий контроль: захист курсової роботи (100 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 9 Рекомендована література, навчально-методичне забезпечення та інформаційні ресурси 1. Волощук Л.О. Аналітичні інструменти управління інноваційним розвитком промислового підприємства : монографія / Л. О. Волощук, В. В. Кірсанова, С. В. Філиппова // Одес. нац. політехн. ун-т. – Одеса, 2014. – 180 с. [Електроний ресурс] – Режим доступу: http://dspace.opu.ua/jspui/bitstream/123456789/6083/1/voloschuk_kirsanova_filippova_2014.pdf.
2. Захарченко В. І. Інноваційний менеджмент: теорія і практика в умовах трансформації економіки: навч. посіб. / В. І. Захарченко, Н. М. Корсікова, М.М. Меркулов. – К.: Центр учб. л-ри, 2012. – 448 с.
3. Бугай В.З. Стратегічне управління інноваційним розвитком машинобудівних підприємств / В. З. Бугай, С. О. Бай // Економіка та управління підприємствами. – Випуск 30. – 2019. – ?С. 98-105. [Електроний ресурс] – Режим доступу: http://www.market-infr.od.ua/journals/2019/30_2019_ukr/1 7.pdf.
4. Павлова В.А. Інноваційний розвиток підприємства: організація, оцінка потенціалу, ефективність: монографія / В.А. Павлова, В.В. Татарінов, А.Г. Жукова. – Дніпропетровськ: Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля, 2013. – 200 с.
5. Управління інноваційною діяльністю. Основи інноваційного менеджменту : магістерський курс: підручник / за заг. ред. д.е.н., проф. С.М. Ілляшенка. – Суми : Університетська книга, 2014. – 856 с.
6. Чухрай Н. І. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства: підручник / Н.І. Чухрай, О. П. Просович. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015р. – 500 с. Р2М. Керівництво з управління інноваційними проектами та програмами : пер. з англ.; за ред. С.Д. Бушуєва. - К. : Наук, світ, 2009.- 173 с.
7. Брич В.Я.., Снігур, М. М. Тисько, Я. О. Шпак Управління інноваційним розвитком підприємства : моногр. Тернопіль: ТНЕУ, 2019. – 216 с. URL: http://dspace.wunu.edu.ua/bitstream/316497/33671/1/%d0%91%d1%80%d0%b8%d1%87-%d0%a1% d0%bd%d1%96%d0%b3%d1%83%d1%80.pdf.
8. Державна служба статистики. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/druk /publicat/kat_u/2018/zb/09/zb_nauka_2017.pdf
9. Національний банк України. https://bank.gov.ua/ua/statistic/sector-external/data-sector-external
10. OECD. (2023). https://data.oecd.org
11. Закон України "Про внесення змін до деяких законів України щодо пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки та інноваційної діяльності" № 2859-IX від 12.11.2023
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).