Проєктування інноваційного розвитку організації

Спеціальність: Менеджмент інноваційної діяльності
Код дисципліни: 7.073.02.O.003
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: професор Чухрай Наталія Іванівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Оволодіння новітніми теоретичними знаннями з питань управління інноваційним розвитком організації та набуття практичних вмінь і навичок щодо розробки та реалізації планів інноваційного розвитку у динамічному ринковому середовищі, формуванні високого інноваційного потенціалу організації.
Завдання: Загальні компетентності: - здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети; - здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів); - здатність генерувати нові ідеї (креативність) - здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів; - здатність до саморозвитку, навчання впродовж життя та ефективного самоменеджменту; - здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління; - здатність формувати лідерські якості та демонструвати їх в процесі управління людьми; - здатність використовувати психологічні технології роботи з персоналом. - здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію; - здатність до управління організацією та її розвитком. Фахові компетентності: - здатність застосовувати отримані поглиблені знання класичної та сучасної теоретико-методологічної та методико-прикладної бази управління інноваційною діяльністю підприємств, організацій, установ.
Результати навчання: Результати навчання: - критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах; - ідентифікувати проблеми в організації та обґрунтовувати методи їх вирішення; - проектувати ефективні системи управління організаціями; - планувати діяльність організації в стратегічному та тактичному розрізах; - організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу, з представниками різних професійних груп та в міжнародному контексті; - вміти спілкуватись в професійних і наукових колах державною та іноземною мовами; - демонструвати лідерські навички та вміння працювати у команді, взаємодіяти з людьми, впливати на їх поведінку для вирішення професійних задач; - забезпечувати особистий професійний розвиток та планування власного часу; - вміти делегувати повноваження та керівництво організацією (підрозділом); - вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Управління інноваційним розвитком організації (КР). кореквізити: Маркетинг інновацій.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення навчальної дисципліни обумовлює формування у здобувачів освіти здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Інтегрувати та застосовувати набуті теоретичні знання на практиці для розв’язання управлінських завдань у сфері інноваційної діяльності.
Опис: Економічний розвиток в умовах інноваційної моделі економіки. Методологічні основи управління інноваційним розвитком організації. Науково-практичні основи управління вибором напрямків інноваційного розвитку організації. Розвиток інноваційного потенціалу організації. Планування інноваційного розвитку організації. Активізація переходу організації до інноваційного шляху розвитку. Комплексне забезпечення реалізації програм та проектів інноваційного розвитку організації.
Методи та критерії оцінювання: Лекції, практичні заняття - інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу, самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод. Методи оцінювання досягнення результатів навчання: Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, дискусія, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: – поточний контроль – виконання лабораторних завдань, опитування на практичних заняттях; – підсумковий контроль – письмовий екзаменаційний контроль (письмова форма – тестування, задачі); – усна компонента.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література: 1. Волощук Л.О. Аналітичні інструменти управління інноваційним розвитком промислового підприємства : монографія / Л. О. Волощук, В. В. Кірсанова, С. В. Філиппова // Одес. нац. політехн. ун-т. – Одеса, 2014. – 180 с. [Електроний ресурс] – URL: http://dspace.opu.ua/jspui/bitstream/123456789/6083/1/voloschuk_kirsanova_filippova_2014.pdf. 2. Захарченко В. І. Інноваційний менеджмент: теорія і практика в умовах трансформації економіки: навч. посіб. / В. І. Захарченко, Н. М. Корсікова, М.М. Меркулов. – К.: Центр учб. л-ри, 2012. – 448 с. 3. Кіндрацька Г.І. Стратегічний менеджмент: навч. посіб. / Г.І.Кіндрацька. – 2-ге вид., переробл. і доповн. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2010. – 406 с. 4. Павлова В.А. Інноваційний розвиток підприємства: організація, оцінка потенціалу, ефективність: монографія / В.А. Павлова, В.В. Татарінов, А.Г. Жукова. – Дніпропетровськ: Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля, 2013. – 200 с. 5. Рогоза М. Є. Стратегічний інноваційний розвиток підприємств: моделі та механізми: монографія / М. Є. Рогоза, К. Ю. Вергал. – Полтава : РВВ ПУЕТ, 2011. – 136 с. 6. Стратегічне управління інноваційним розвитком під-приємства : [навч. посібн. для студ. вищ. навч. закл.] / О. М. Ястремська, Г. В. Верещагіна, К. В. Тонєва [та ін.] ; під заг. ред. О. М. Ястремської, Г. В. Верещагіної ; Харк. нац. екон. ун-т. – Х. : ВД "ІНЖЕК", 2010. – 392 с. 7. Управління інноваційною діяльністю. Основи інноваційного менеджменту : магістерський курс: підручник / за заг. ред. д.е.н., проф. С.М. Ілляшенка. – Суми : Університетська книга, 2014. – 856 с. 8. Чухрай Н. І. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства: підручник / Н.І. Чухрай, О. П. Просович. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015р. – 500 с. Навчально-методичне забезпечення: Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Управління інноваційним розвитком» для студентів спеціальності 073 «Менеджмент» (укладачі: Чухрай Н.І., ПросовичО.П., Гавран В.Я.). Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=236 Інформаційні ресурси 1. Інформаційно-аналітичний портал Українського агентства фінансового розвитку: http://www.ufin.com.ua/index.htm. 2. Портал про інвестиції: http://investycii.org. 3. Про інноваційну діяльність [Електронний ресурс] : закон України [прийнято Верхов. Радою 4 липня 2002 р. № 40-IV]. – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/40-15. 4. Про Концепцію науково-технологічного та інноваційного розвитку України [Електронний ресурс] : постанова [прийнята Верхов. Радою 13 липня 1999 р. № 916-XIV]. – Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/916-14. 5. Про пріоритетні напрями інноваційної діяльності в Україні [Електронний ресурс] : закон України [прийнято Верхов. Радою 8 вересня 2011 р. № 3715-VI]. – Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/3715-17. 6. Про пріоритетні напрями розвитку науки і техніки року [Електронний ресурс] : закон України [прийнято Верхов. Радою 11 липня 2001 р. № 2623-III]. – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2623-14 7. Наука, технології та інновації [Електронний ресурс] : статистичний збірник. – Режим доступу :http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/publnauka_u.htm.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Проєктування інноваційного розвитку організації (курсова робота)

Спеціальність: Менеджмент інноваційної діяльності
Код дисципліни: 7.073.02.O.006
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доцент Гавран Володимир Ярославович.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Оволодіння новітніми теоретичними знаннями з питань управління інноваційним розвитком організації та набуття практичних вмінь і навичок щодо розробки та реалізації планів інноваційного розвитку у динамічному ринковому середовищі, формуванні високого інноваційного потенціалу організації.
Завдання: Загальні компетентності: - здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу; - здатність генерувати нові ідеї (креативність). - здатність встановлювати цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими організація визначає подальші напрями розвитку, розробляти і реалізовувати відповідні стратегії та плани;; - здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління; - здатність формувати лідерські якості та демонструвати їх в процесі управління людьми; - здатність розробляти проекти, управляти ними, виявляти ініціативу та підприємливість; - здатність використовувати психологічні технології роботи з персоналом. - здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію. Фахові компетентності: - здатність до управління організацією та її розвитком.
Результати навчання: Результати навчання: - критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах; - ідентифікувати проблеми в організації та обґрунтовувати методи їх вирішення;. - планувати діяльність організації в стратегічному та тактичному розрізах; - Застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні системи для вирішення задач управління організацією; - вміти делегувати повноваження та керівництво організацією (підрозділом); - вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу).донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності; - інтегрувати та застосовувати набуті теоретичні знання на практиці для розв’язання управлінських завдань у сфері інноваційної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Управління інноваційним розвитком організації. кореквізити: Виконання магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Курсовий проект охоплює теоретичні основи і прикладні аспекти управління інноваційним розвитком організації. Дозволяє узагальнити і систематизувати знання студентів-магістрів та формувати складову магістерської кваліфікаційної роботи.
Опис: Економічний розвиток в умовах інноваційної моделі економіки. Методологічні основи управління інноваційним розвитком організації. Науково-практичні основи управління вибором напрямків інноваційного розвитку організації. Розвиток інноваційного потенціалу організації. Планування інноваційного розвитку організації. Активізація переходу організації до інноваційного шляху розвитку. Комплексне забезпечення реалізації програм та проектів інноваційного розвитку організації.
Методи та критерії оцінювання: Самостійна робота: репродуктивний метод, дослідницький метод. Методи оцінювання досягнення результатів навчання: звіт за результатами виконання курсового проекту, підсумковий контроль (рівень виконання завдання – 70%, оформлення- 10%, захист -20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Звіт за результатами виконання курсового проекту, підсумковий контроль (рівень виконання завдання – 70%, оформлення- 10%, захист -20%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література: 1. Волощук Л.О. Аналітичні інструменти управління інноваційним розвитком промислового підприємства : монографія / Л. О. Волощук, В. В. Кірсанова, С. В. Філиппова // Одес. нац. політехн. ун-т. – Одеса, 2014. – 180 с. [Електроний ресурс] – URL: http://dspace.opu.ua/jspui/bitstream/123456789/6083/1/voloschuk_kirsanova_filippova_2014.pdf. 2. Захарченко В. І. Інноваційний менеджмент: теорія і практика в умовах трансформації економіки: навч. посіб. / В. І. Захарченко, Н. М. Корсікова, М.М. Меркулов. – К.: Центр учб. л-ри, 2012. – 448 с. 3. Кіндрацька Г.І. Стратегічний менеджмент: навч. посіб. / Г.І.Кіндрацька. – 2-ге вид., переробл. і доповн. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2010. – 406 с. 4. Павлова В.А. Інноваційний розвиток підприємства: організація, оцінка потенціалу, ефективність: монографія / В.А. Павлова, В.В. Татарінов, А.Г. Жукова. – Дніпропетровськ: Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля, 2013. – 200 с. 5. Рогоза М. Є. Стратегічний інноваційний розвиток підприємств: моделі та механізми: монографія / М. Є. Рогоза, К. Ю. Вергал. – Полтава : РВВ ПУЕТ, 2011. – 136 с. 6. Стратегічне управління інноваційним розвитком під-приємства : [навч. посібн. для студ. вищ. навч. закл.] / О. М. Ястремська, Г. В. Верещагіна, К. В. Тонєва [та ін.] ; під заг. ред. О. М. Ястремської, Г. В. Верещагіної ; Харк. нац. екон. ун-т. – Х. : ВД "ІНЖЕК", 2010. – 392 с. 7. Управління інноваційною діяльністю. Основи інноваційного менеджменту : магістерський курс: підручник / за заг. ред. д.е.н., проф. С.М. Ілляшенка. – Суми : Університетська книга, 2014. – 856 с. 8. Чухрай Н. І. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства: підручник / Н.І. Чухрай, О. П. Просович. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015р. – 500 с. Навчально-методичне забезпечення: Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Управління інноваційним розвитком» для студентів спеціальності 073 «Менеджмент» (укладачі: Чухрай Н.І., ПросовичО.П., Гавран В.Я.). Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=236 Інформаційні ресурси 1. Інформаційно-аналітичний портал Українського агентства фінансового розвитку: http://www.ufin.com.ua/index.htm. 2. Портал про інвестиції: http://investycii.org. 3. Про інноваційну діяльність [Електронний ресурс] : закон України [прийнято Верхов. Радою 4 липня 2002 р. № 40-IV]. – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/40-15. 4. Про Концепцію науково-технологічного та інноваційного розвитку України [Електронний ресурс] : постанова [прийнята Верхов. Радою 13 липня 1999 р. № 916-XIV]. – Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/916-14. 5. Про пріоритетні напрями інноваційної діяльності в Україні [Електронний ресурс] : закон України [прийнято Верхов. Радою 8 вересня 2011 р. № 3715-VI]. – Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/3715-17. 6. Про пріоритетні напрями розвитку науки і техніки року [Електронний ресурс] : закон України [прийнято Верхов. Радою 11 липня 2001 р. № 2623-III]. – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2623-14 7. Наука, технології та інновації [Електронний ресурс] : статистичний збірник. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/publnauka_u.htm.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).