Інноваційне забезпечення конкурентоспроможності організацій у туризмі та рекреації
Спеціальність: Менеджмент інноваційної діяльності
Код дисципліни: 7.073.02.E.019
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доц. Кулініч Тетяна Володимирівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачають проведення досліджень та/або здійснення інновацій за невизначеності умов і вимог.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
Фахові компетентності спеціалізації (ФКС):
ФКС2. Здатність розкрити вплив глобалізаційних та інтеграційних процесів у міжнародному економічному просторі на інноваційну діяльність вітчизняних підприємств, організацій, установ.
ФКС4. Уміння формувати ресурсне та інформаційне забезпечення інноваційної діяльності підприємства (організації, установи) з урахуванням динаміки факторів зовнішнього та внутрішнього середовища.
Результати навчання: ПРН13. Вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу).
ПРНС 1. Інтегрувати та застосовувати набуті теоретичні знання на практиці для розв’язання управлінських завдань у сфері інноваційної діяльності;
ПРНС 3. Інтегрувати інноваційну та маркетингову політику підприємства (організації), управляти процесом пошуку цільового ринку з метою реалізації інноваційного потенціалу, узгоджувати потреби та поведінкову реакцію споживачів і розробляти заходи для активізації внутрішніх і зовнішніх факторів мотивування попиту на інноваційні продукти
ПРНС 5. Розробляти, оцінювати та обґрунтовувати варіанти інноваційного розвитку підприємств (організацій, установ) у динамічному внутрішньому і нестабільному зовнішньому середовищі та визначати оптимальну структуру ресурсів для їхнього впровадження.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Проектний менеджмент, Стратегічний менеджмент, Економіка інноваційної діяльності.
кореквізити: Виконання магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Конкурентоспроможність суб'єкта туристично-рекреаційної діяльності як економічне поняття. Конкурентоспроможність продукту (послуг) туристично-рекреаційної організації, методи їх оцінки. Системно-процесний підхід до управління конкурентоспроможністю організацій у туризмі і рекреації. Нарощування конкурентного потенціалу організацій у туризмі та рекреації завдяки інноваційній діяльності. Розробка програми підвищення конкурентоспроможності інноваційної організації у сфері туризму та рекреації. Реалізація інноваційної програми підвищення конкурентоспроможності туристично-рекреаційної організації та її моніторинг.
Опис: Теоретичні основи конкурентоспроможності організацій в туризмі та рекреації. Методологічні підходи до аналізу конкурентоспроможності туристично-рекреаційних продуктів та послуг, їх особливості. Формування стратегій підвищення конкурентоспроможності організацій у туризмі та рекреації у контексті сучасних викликів. Управління інноваційними процесами та впровадження інноваційних рішень у туристично-рекреаційній діяльності. Ресурсне забезпечення інноваційної діяльності туристично-рекреаційних організацій. Моніторинг і оцінка результативності реалізації інноваційних програм у їх впливі на конкурентоспроможність організацій у туризмі та рекреації.
Методи та критерії оцінювання: Методи навчання і викладання: Лекційні та лабораторні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу, самостійна робота.
Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо, Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (40 балів); підсумковий контроль (екзамен: письмова форма (60 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Шляхи забезпечення конкурентоспроможності туристичного бізнесу в умовах глобалізації: монографія / авторський колектив; за заг. ред. проф. І. О. Бочана. Львів: Галицька Видавнича Спілка, 2020. 236 с. URL: http://pidruchniki.com/1435012062244/turizm/mehanizmi_zabezpechennya_investitsiynoyi_privablivosti_regionalnoyi_ekonomiki_turizmu.
2. Джинджоян В. В., Тесленко Т. В., Горб К. М. Інноваційні технології в туризмі та гостинності: навчальний посібник. Київ : Видавництво «Каравела», 2022. 340 с. URL : http://info.dgu.edu.ua/handle/123456789/551
3. Kulinich T., Papp V., Tymchyna Y. New approach to strategic management of tourism enterprises: challenges and perspectives. Effective economy, 2024, No. 3. DOI: http://doi.org/10.32702/2307-2105.2024.3.16.
4. Калініченко С. М., Омельченко Г. Ю., Крупіца І. В., Грібіник А. В., Грищенко Н. В. Туристичні інновації та їх роль у підвищенні конкурентних переваг туристичного продукту. Український журнал прикладної економіки та техніки. 2021. Том 6. № 3. С. 266-272. URL: http://ujae.org.ua/turystychni-innovatsiyi-ta-yih-rol-u-pidvyshhenni-konkurentnyh-perevag-turystychnogo-produktu/
5. Носирєв О. О. Конкурентоспроможність та інноваційний розвиток підприємств готельно-ресторанного і туристичного бізнесу. Науковий вісник Одеського національного економічного університету, 2022. № 11-12 (300-301). С. 110-122. DOI:10.32680/2409-9260-2022-11-12-300-301-110-122.
6. Про схвалення Стратегії розвитку туризму і курортів до 2026 р. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 16/03/2017 № 168-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/168-2017-%D1%80#Text.
7. Державна служба статистики України. Економічна статистика/Економічна діяльність/Туризм. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/menu/menu_u/tur.htm.
8. Calderwood L.U., Soshkin M. The Travel & Tourism Competitiveness Report 2019. URL: https://www3.weforum.org/docs/WEF_TTCR_2019.pdf.
9. Найкращі туроператори України 2025. URL: https://piligrim.ua/turoperatory-ukrainy?srsltid=AfmBOorgIwOXUiALzw-5rjgBidtlahZsjSclwQ1q7eXp2WECKc_gHsCG#best
10. International Competition Network. Official platform. URL: https://www.internationalcompetitionnetwork.org/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).