Теорія держави і права
Спеціальність: Професійна освіта (Право)
Код дисципліни: 6.015.55.O.007
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Теорії права та конституціоналізму
Лектор: Жаровська Ірина Мирославівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ): Здатність розв'язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в професійної освіти що передбачає застосування певних теорій і методів педагогічної науки та інших наук відповідно до спеціалізації і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Загальні компетентності (ЗК): ЗК1. Здатність реалізовувати свої права і обов'язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. ЗК9. Цінування та повага різноманітності та мультикультурності. ЗК11. Усвідомлення рівних можливостей та гендерних проблем. ЗК12 (ЗВО). Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
Результати навчання: ПР 01. Уміти використовувати інструменти демократичної правової держави в професійній та громадській діяльності, приймати рішення на підставі релевантних даних та сформованих ціннісних орієнтирів. ПР 02. Володіти інформацією чинних нормативно-правових документів, законодавства, галузевих стандартів професійної діяльності в установах, на виробництвах, організаціях галузі/сфери (відповідно до спеціалізації). ПР 03. Аналізувати суспільно й особистісно значущі світоглядні проблеми, усвідомлювати цінність захисту незалежності, територіальної цілісності та демократичного устрою України. ПР 04. Розуміти особливості комунікації, взаємодії та співпраці в міжнародному культурному та професійному контекстах. ПР 08. Самостійно планувати й організовувати власну професійну діяльність і діяльність здобувачів освіти і підлеглих. ПР 10. Знати основи психології, педагогіки, а також фундаментальних і прикладних наук (відповідно до спеціалізації) на рівні, необхідному для досягнення інших результатів навчання, передбачених цим стандартом та освітньою програмою. ПР 11. Володіти психолого-педагогічним інструментарієм організації освітнього процесу, уміти проектувати і реалізувати навчальні/розвивальні проекти. ПР.12 Аналізувати історію формування правових явищ. ПР 13. Уміти проектувати і реалізувати навчальні/розвивальні проекти. ПР 15. Володіти навичками стимулювання пізнавального інтересу, мотивації до навчання, професійного самовизначення та саморозвитку здобувачів освіти. ПР 16. Діагностувати, прогнозувати, забезпечувати ефективність та корегування освітнього процесу для досягнення програмних результатів навчання і допомоги здобувачам освіти в реалізації індивідуальних освітніх траєкторій. ПР 20. Уміти обирати і застосовувати необхідне устаткування, інструменти та методи для вирішення типових складних завдань у галузі (відповідно до спеціалізації). ПР 21. Емпатійно взаємодіяти, відповідати за прийняття рішень в межах своєї компетенції, дотримуватися стандартів професійної етики. ПР 22. Застосовувати міжнародні та національні стандарти і практики в професійній діяльності. ПР 23. Застосовувати програмне забезпечення для самостійного і дистанційного навчання і здійснювати їх навчально-методичний супровід. ПР 25. Володіти основами управління персоналом і ресурсами, навичками планування, контролю, звітності на виробництвах, в установах, організаціях галузі/сфери. ПР 26. Забезпечувати рівні можливості і дотримуватися принципів тендерного паритету у професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: -.
Супутні і наступні навчальні дисципліни: Історія держави і права України.
Короткий зміст навчальної програми: Теорія держави і права є фундаментальною, методологічною, світоглядною дисципліною, значення якої у системі правознавства зумовлено універсальною системою знань про державно-правові закономірності.
Основне завдання цього навчального курсу: сприяти підготовці в Україні юристів високої кваліфікації, здатних брати активну участь у забезпеченні основних прав людини та інших суб’єктів, у розбудові демократичної, правової держави України. Це завдання може бути виконано значною мірою шляхом засвоєння студентами-юристами найбільш загальних і визначальних закономірностей виникнення, структурування, функціонування й розвитку права і держави — закономірностей, що складають предмет означеної науки.
Опис: 1. Теорія держави і права в системі юридичної науки (правознавства). 2. Основні права людини та інших суб’єктів як загальносоціальні (природні) явища. 3. Загальне поняття і основні риси держави. Тип і функції держави як основні характеристики її соціальної сутності. 4. Форми держав. 5. Механізм і апарат держави. 6. Право як державно-обов’язкове явище. Права людини і суб’єктивне юридичне право. Правовий статус особи. 7. Об’єктивне юридичне право і суспільство. 8. Правотворчість. Форми об’єктивного права. 9. Система права. Система і систематизація нормативно-правових актів. 10. Правові (юридичні) норми.11. Правові відносини. 12. Правомірна поведінка. Реалізація права. 13. Застосування правових норм. 14. Тлумачення правових норм. 15. Юридична відповідальність за правопорушення.
Методи та критерії оцінювання: Основними методами діагностики знань є: усне опитування, письмова та практична перевірка, стандартизований контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання результатів навчання студента здійснюється відповідно до 100-бальної шкали оцінювання, встановленої в Університеті. Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни складається з оцінки ПК результатів навчання упродовж семестру та оцінки результатів навчання при проведенні контрольного заходу під час СК – екзамену. Кількість балів, відведених на ПК складає 40 балів. Екзаменаційний контроль – 60 балів. Максимальна оцінка в балах разом за дисципліну – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Загальна теорія держави і права : підручник. / за заг. ред. М. С. Кельмана Т. : Тернограф, 2018. 840 с.
2. Загоруй І. С., Загоруй Л.М. Теорія держави та права : навчальні матеріали для підготовки до державного іспиту. Сєвєродонецьк : ЛДУВС ім. Е.О. Дідоренка, 2018. 451 с.
3. Зозуля Є. В., Іванов І.В., Гончаров А.В. Теорія держави і права : підготовка до державної атестації : навчальний посібник. Кривий Ріг : Донецький юридичний інститут ; Харків : Олді-Плюс, 2018. 160 с.
4. Кельман М. С., Стратонов В. М. Загальна теорія права: підручник. Вид. 6-те, доп. Херсон: ОЛДІ-ПЛЮС, 2020. 742 с.
5. Кравчук М. В. Проблеми теорії держави і права : (опорні конспекти) : навчальний посібник. Тернопіль : ТНЕУ, 2016 419 с.
6. Рабінович П.М. Основи теорії та філософії права: навч. посібник. Львів: Видавництво ЛОБФ «Медицина і право», 2021. 256 с.
7. Скакун О. Ф. Теорія держави і права : підручник. К. : Алерта, 2016. 528 с.
8. Теорія держави і права : підручник / за заг. ред. О.М. Бандурки. Харків : Харківський національний університет внутрішніх справ, 2018. 415 с.
9. Теорія держави і права: підручник /В.М. Марчук та ін.; за заг. ред. Л. Ніколаєвої, Т. Горжія. Київ: Київський національний торговельно-економічний університет, 2021. 423 с.
10. Тополевський Р.Б., Федіна Н.В. Теорія держави і права : навчальний посібник Львів : ЛьвДУВС, 2020. 267 с.
11. Шевченко А.Є., Старостюк А.В., Кармаліта М.В. Теорія держави і права : навчальний посібник. Ірпінь : [б.в.], 2017. 256 с.
12. Шмоткін О. В. Актуальні проблеми теорії держави і права : підручник. Київ : НА СБУ, 2019. 275 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).