Педагогічна практика

Спеціальність: Професійна освіта (Право)
Код дисципліни: 6.015.55.O.038
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: Тетяна Ярославівна Гельжинська
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою педагогічної практики є закріплення і вдосконалення базових професійно значущих вмінь та формування навичок, що необхідні при виконанні функцій викладача практичного навчання в галузі: права, професійних вмінь та класного керівника, навичок прийняття самостійних рішень під час проведення навчальної роботи в реальних умовах навчальних закладів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі професійної освіти, що пов’язані із застосуванням теорії та методики професійного навчання і виховання, відбором засобів навчання та виховання з урахуванням вимог сучасної освіти та ринку праці і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. фахових: Здатність виконувати розрахунки технологічних процесів галузі Здатність використовувати інноваційні методи навчання.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: Аналізувати та оцінювати ризики, проблеми у професійній діяльності й обирати ефективні шляхи їх вирішення Самостійно планувати й організовувати власну професійну діяльність і діяльність здобувачів освіти і підлеглих Знати основи психології, педагогіки, а також фундаментальних і прикладних наук(відповідно до спеціалізації) на рівні, необхідному для досягнення інших результатів навчання, передбачених цим стандартом та освітньою програмою. Знати основи і розуміти принципи функціонування технологічного обладнання та устаткування галузі (відповідно до спеціалізації). Виконувати розрахунки, по відносяться до сфери професйної дяльності. Розв'язувати типові спеціалізовані задачі, пов'язані з вибором матеріалів, виконанням необхідних розрахунків, конструюванням, проектуванням Уміти обирати і застосовувати необхідне устаткування, інструменти та методи для вирішення типових складних завдань у галузі (відповідно до спеціалізації). Розуміти соціально-економічні процеси, що відбуваються в Україні та світі, мати навички ефективного господарювання. Володіти основами управління персоналом і ресурсами, навичками планування, контролю, звітності на виробництвах, в установах, організаціях галузі/сфери. Знати і вміти використовувати інновацйні підходи, принципи та методи навчання під час органзациї менторства, тьюторства, коучингу та проектної дяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Педагогічний практикум: сучасний урок професійного навчання Методика викладання інформатики Мультимедійні технології Психологія Теорія і методика виховної роботи Інформатика та обчислювальна техніка
Короткий зміст навчальної програми: Для здійснення успішної педагогічної діяльності майбутній інженер-педагог у процесі навчання має здобути спеціальні (фахові, предметні) компетентності, що залежать від предметної області та є важливими для успішної професійної діяльності, та загальні компетентності, що не залежать від предметної області, але важливі для успішної подальшої професійної діяльності здобувача та для його особистісного розвитку. Готовність майбутнього інженера-педагога до роботи спирається на глибоке розуміння майбутньої професійної діяльності.
Опис: Основними завданнями педагогічної практики є: - вивчення організації освітнього процесу у закладах освіти та вимог до оформлення відповідної документації; - вивчення і узагальнення досвіду навчальної роботи педагогів професійного навчання, майстрів виробничого навчання у галузі комп’ютерних технологій; - ознайомлення з сучасними методами, формами та засобами навчання, з досвідом роботи фахівців за спеціальністю; - ознайомлення з роботою навчальних (методичних) кабінетів, спеціалізованих лабораторій; - формування у здобувачів психолого-педагогічних та методичних вмінь викладання відповідних дисциплін; - набуття навичок планування основних видів навчальної роботи педагога професійного навчання, майстра виробничого навчання в галузі комп’ютерних технологій; - набуття досвіду організації та здійснення навчальної, виховної та позакласної роботи у закладах освіти; - формування комунікативної культури майбутніх педагогів; - формування морально-етичних якостей педагога, індивідуального творчого стилю педагогічної діяльності, потреби в самоосвіті.
Методи та критерії оцінювання: Для забезпечення ефективності управління процесом навчання та, ґрунтуючись на принципах професійної спрямованості, виховного характеру, систематичності і всебічності контролю проходження здобувачами вищої освіти педагогічної практики керівник здійснює поточний контроль за веденням щоденника практики та відвідування залікових занять та поазнавчальних заходів практикантів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання завдань практики 20 б Виконання індивідуальних завдань 30 б Оформлення звітної документації 10 б Своєчасність подачі звітної документації 10 б Захист практики 30 б Всього: 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Мирончук Н.М. Методичні основи організації педагогічної практики студентів закладу вищої освіти: метод. посібн. / Н.М. Мирончук. – Житомир, 2017. – 52 с 2. Формування особистості в освітньо-виховному середовищі навчального закладу: проблеми і пошуки: зб. наук. праць / за заг. ред. доц. Мирончук Н.М. – Житомир: ФОП “Левковець”, 2014. – 244 с. 3. Сучасні проблеми освітиі і виховання школярів: зб. наук.-метод. праць / за ред. Н.М. Мирончук. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім.. І. Франка, 2011. – 180 с. 4. Мазоха Д.С. На шляху до педагогічної професії: Вступ до спеціальності: Навчальний посібник. – К.: Центр навчальної літератури, 2005. – 168 с. 5. Основи шкільного виховання: навч. посібн. / Трухін О. І. та ін. – К.: Центр навч. літератури, 2004
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).