ІТ-право

Спеціальність: Професійна освіта (Право)
Код дисципліни: 6.015.55.E.053
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Крикавська Ірина Василівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «ІТ право» є: опанування здобувачами освіти основних питань сфери ІТ права щодо регулювання правовідносин у цифровому середовищі, системне опрацювання здобувачами освіти правового регулювання електронних документів, електронного документообігу та електронного цифрового підпису; електронної комерції; електронних грошей та криптовалюти; охорони авторських і суміжних прав у цифровому середовищі; комп’ютерної програми та компіляції даних; договірних зобов’язань у цифровому середовищі.
Завдання: В результаті вивчення дисципліни, студенти здобудуть такі: - Загальні компетентності : ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК3. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК6. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК10. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). - Спеціальні (фахові, предметні) компетентності: СК7. Здатність застосовувати норми та інститути права, щонайменше з таких галузей, як: конституційне право, адміністративне право і адміністративне процесуальне право, цивільне і цивільне процесуальне право, трудове право, кримінальне і кримінальне процесуальне право. СК14. Здатність до консультування з правових питань, зокрема, можливих способів захисту прав та інтересів клієнтів, відповідно до вимог професійної етики, належного дотримання норм щодо нерозголошення персональних даних та конфіденційної інформації. - Компетентності професійного спрямування: ПК1.4. Знання особливостей правового регулювання відносин в інформаційній та інформаційно-технологічній сферах.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: РН10. Знати та розуміти особливості реалізаціі? та застосування норм матеріального і процесуального права. РН12. Вільно використовувати для правничоі? діяльності доступні інформаціи?ні технологіі? і бази даних. РН19. Надавати консультаціі? щодо можливих способів захисту прав та інтересів клієнтів у різних правових ситуаціях. ПРН 1.1. Пояснювати характер та зміст галузей публічного права. ПРН 1.2. Демонструвати розуміння законодавства у сфері публічного права. ПРН 1.3 Формувати обґрунтовані висновки та рекомендації щодо вирішення проблемних питань у публічній сфері. АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інформаційне право, Правове забезпечення інформаційної безпеки
Короткий зміст навчальної програми: «ІТ право» – навчальна дисципліна, що орієнтує здобувачів освіти на поглиблене вивчення актуальних питань ІТ права, набуття практичних навичок роботи з нормативно-правовими актами, що регулюють правовідносини у цифровому середовищі. Вивчення дисципліни дозволить сформувати у здобувачів освіти повне і об’єктивне уявлення про правове регулювання сфери інформаційних технологій. В межах навчальної дисципліни «ІТ право» формуються знання здобувачів освіти про правове регулювання: відносин у ІТ сфері; електронних документів, електронного документообігу та електронного цифрового підпису; електронної комерції; електронних грошей та криптовалюти; охорони авторських і суміжних прав у цифровому середовищі; комп’ютерної програми та компіляції даних; договірних зобов’язань у цифровому середовищі.
Опис: 1.Загальні положення ІТ права. 2. Правовідносини у цифровому середовищі 3.Електронні документи, електронний документообіг, 4 електронний цифровий підпис 5.Електронна комерція 6.Електронні гроші та криптовалюта як продукти інформаційних технологій 7.Охорона авторських і суміжних прав у цифровому середовищі 8.Комп’ютерна програма та компіляція даних (бази даних) як об’єкти правової охорони 9.Договірні зобов’язання у цифровому середовищі. 10.Гармонізація ІТ – права України з правом ЄС.
Методи та критерії оцінювання: Формами та засобами контролю вивчення навчальної дисципліни є: • усне опитування на семінарських заняттях; • виступ на семінарських заняттях (із доповіддю, у дискусії тощо); • письмова робота (відповіді на питання лекційного курсу, вирішення практичних завдань тощо); • робота в групі на семінарських заняттях; • екзамен. Критерії оцінювання результатів навчання здобувачів освіти: Практичні (семінарські) заняття - 40 балів Екзамен - 60 балів Разом за дисципліну - 100 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі: Поточний контроль (ПК): 50 балів – опитування на практичних заняттях; 10 балів – виконання та захист контрольної роботи. 40 балів – Екзамен.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Література: 1. Брижко В.М., Фурашев В.М. Інформаційне право та інформаційне законодавство: наукове видання / НДІІП НАПрН України. Київ: Видавничий дім “АртЕК”, 2020. 288 с. 2. Інформаційне право: навчальний посібник / А.Ю. НашинецьНаумова. — К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2020. — 136 с. 3. ІТ право / [авт. кол.: О.П. Джочка, В.М. Мартин, Ю.Я. Самагальська та ін.] ; за заг. ред. О.С. Яворської. Львів : Левада, 2017. 470 с. 4. Кібербезпекова політика України: стан та найкращі напрями забезпечення : монографія / І.І. В. Діордіца. – Запоріжжя : Видавничий дім «Гельветика», 2017. 548 с. 5. Прохорова О. В. Інформаційна безпека та захист інформації. Підручник. Київ. 2021. 124 с. Навчально-методичний комплекс дисципліни складається з таких структурних елементів: 1. Робоча програма навчальної дисципліни. 2. Методичні вказівки для підготовки до семінарських занять та самостійної роботи. 3. Методичні вказівки для виконання контрольних робіт. 4. Електронний навчально-методичний комплекс «ІТ право». Інформаційні ресурси: 1. Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. URL: http://rada.gov.ua 2. Офіційний веб-сайт Міністерства цифрової трансформації України. URL: https://thed igital.gov.ua/ministry 3. Національна бібліотека ім. В.І. Вернадського. URL: http://www.nbuv.gov.ua/ 4. Юридична бібліотека. URL: http://pravo.biz.ua/ 5. Союз юристів України - Всеукраїнське громадське об'єднання. URL: http://www.lawyersunion.org.ua 6. Правознавець. URL: http://www.pravoznavec.com.ua/ 7. ЛІГА.net. URL: http://liga.net/ 8. Юридичний портал. URL: http://jurisprudence.com.ua/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).