Кримінальний процес

Спеціальність: Професійна освіта (Право)
Код дисципліни: 6.015.55.O.021
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Міжнародне та кримінальне право
Лектор: Проф. Канцір В.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Засвоєння студентами теорії та практики кримінального провадження, норм кримінального процесуального права, які регулюють діяльність органів досудового розслідування, прокуратури і суду у сфері розслідування та судового розгляду кримінальних правопорушень, спрямовану на охорону прав, законних інтересів громадян і юридичних осіб, шляхом повного і швидкого розкриття кримінальних правопорушень та викриття винних у їх вчиненні, а також розуміння правовідносин, що виникають у ході цієї діяльності між учасниками процесу.
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в професійній освіті, що передбачає застосування певних теорій і методів педагогічної науки та інших наук відповідно до спеціалізації і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (ФК). ФК20. Здатність використовувати відповідне програмне забезпечення для вирішення професійних завдань, відповідно до спеціалізації. ФК26. Здатнсть збирати, аналізувати та інтерпретувати інформацію (дані) відповідно до спеціалізації.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання (компетентності визначені стандартом (ПР): ПР 04. Розуміти особливості комунікацій, взаємодії та співпраці в міжнародному культурному та професійному контекстах. ПР 05. Володіти культурою мовлення, обирати оптимальну комунікативну стратегію у спілкуванні з групами та окремими особами. ПР 07. Аналзувати та оцінювати ризики, проблеми у професійній діяльності й обирати ефективні шляхи їх вирішення. ПР 08. Самостійно планувати й організовувати власну професійну діяльнсть і діяльність здобувачів освіти і підлеглих. ПР 09. Відшуковувати, обробляти, аналізувати та оцінювати інформацію, що стосується професійної діяльності, користуватися спеціалізованим програмним забезпеченням та сучасними засобами зберігання та обробки інформації. ПР 10. Знати основи психології, педагогіки, а також фундаментальних і прикладних наук (відповідно до спеціалізації) на рівні, необхідному для досягнення інших результатів навчання, передбачених цим стандартом та освітньою програмою. ПР 11. Володіти психолого-педагогічним інструментарієм органзації освітнього процесу, уміти проектувати і реалізувати навчальні/розвивальні проекти. ПР 13. Уміти проектувати і реалізувати навчальні/розвивальні проекти. ПР 14. Застосовувати у професійній діяльності сучасні дидактичні та методичні засади викладання навчальних дисциплин і обирати доцільні технології та методики в освітньому процесі. ПР 15. Володіти навичками стимулювання шзнавального інтересу, мотивації до навчання, професійного самовизначення та саморозвитку здобувачів освіти. ПР 16. Діагностувати, прогнозувати, забезпечувати ефективність та корегування освітнього процесу для досягнення програмних результатів навчання і допомоги здобувачам освіти в реалізації індивідуальних освітніх траєкторій. ПР 17. Знати основи і розуміти принципи функціонування технологічного обладнання та устаткування галузі (відповідно до спеціалізації). ПР 18. Виконувати розрахунки, по вдносяться до сфери професйної діяльності. ПР 19. Розв'язувати типові спещалзовані задачі, пов'язані з вибором матеріалів, виконанням необхідних розрахунків, конструюванням, проектуванням технічних об'ектів у предметній галузі (відповідно до спеціалізації). ПР 20. Уміти обирати і застосовувати необхідне устаткування, інструменти та методи для вирішення типових складних завдань у галузі (відповідно до спеціалізації). ПР 21. Емпатійно взаємодіяти, відповідати за прийняття рішень в межах своєї компетенції, дотримуватися стандартів професійної етики. ПР 22. Застосовувати міжнародні та національні стандарти і практики в професійній діяльності. ПР 25. Володіти основами управління персоналом і ресурсами, навичками планування, контролю, звітності на виробництвах, в установах, органзаціях галузі/сфери. ПР 27. Розуміти специфіку системи забезпечення якості освіти та особливості управління діяльністю закладу освіти.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кримінальне право. Кримінологія.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна акумулюється на базі процесуального права, практики його застосування і науки кримінального процесу. Вивчає чинне процесуальне законодавство, процесуальну діяльність і процесуальні правовідносини, теорію й історію кримінального процесу. Предметом дисципліни є закономірності процесуального права, процесуальної діяльності та процесуальних правовідносин, вектори удосконалення вітчизняної моделі досудового розслідування, правосуддя, особливості й тенденції розвитку теорії та історії кримінального процесу. Траєкторією моніторингу для вивчення є актуальні проблеми теорії і практики кримінального процесу: закономірності і тенденції розвитку кримінального процесу, система його засад (принципів), ефективність процесуальної форми і процесуальних гарантій правосуддя, складання процесуальних документів, особливості статусу окремих учасників процесу, проблеми забезпечення прав і свобод людини під час здійсненні судочинства, напрями щодо удосконалення процесуального провадження та практики його застосування, у тому числі, міжнародного співробітництва у даній сфері. Навчальна дисципліна «Кримінальний процес» фундаментується на узагальненнях слідчої, судової, прокурорської та адвокатської статистики і практики.
Опис: Теми 1. Поняття, завдання, значення і джерела кримінального процесу. 2. Засади кримінального провадження. 3. Суд, сторони та інші учасники кримінального провадження. 4. Докази ідоказування у кримінальному провадженні. 5. Процесуальні строки і витрати. 6. Заходи забезпечення кримінального провадження. 7. Запобіжні заходи кримінального провадження. 8. Загальні положення досудового розслідування. 9. Провадження слідчих (розшукових) дій. 10. Зупинення та закінчення досудового розслідування. 11. Загальні положення судового провадження. 12. Судове провадження у першій інстанції. 13. Провадження в суді апеляційної інстанції. 14. Провадження з перегляду судових рішень. 15. Особливості кримінального провадження окремих категорій справ.
Методи та критерії оцінювання: Відповідно до «Положення про рейтингове оцінювання досягнень студентів Національного університету «Львівська політехніка»: URL: https://lpnu.ua/sites/default/files/2020/pages/2029/svo0310polozhennyaproreytyngoveocinyuvannyadosyagnenstudentiv.pdf. Перевага продуктивним методам: проблемний виклад, пошукові та дослідницькі методи, презентації, кейс-стади, тренінги та ділові ігри, бесіди і дискусії, робота у ВНС, «електронні лекції», семінари, дистанційні консультації - спрямовані на активізацію і стимулювання навчальної пізнавальної діяльності студентів. В умовах використання інтерактивних технологій, заняття проводяться в активних і творчих формах. Проблемні й оглядові лекції, «активні» семінари з елементами «ділової гри», тренінги, заняття із застосуванням комп'ютерно-комунікаційної складової. Основними маркерами організації освітнього процесу з навчальної дисципліни, є формування компетентностей, їх розвитку, моніторингу та/або оцінювання досягнення компетентностей, комбіновані, інтерактивні, інтегровані заняття (заняття «дискусійна група», заняття з навчанням одних студентів іншими, залучення до процесу фахівців-практиків, випускників), заняття формату «прес-конференції», ділові ігри, форуми, брифінги, квести, тощо. Методи діагностики знань, опосередком яких визначають рівень досягнення запланованих пізнавальних результатів з навчальної дисципліни, наділені прозорими критеріями оцінювання, задекларованими в оприлюдненій Робочій програмі навчальної дисципліни, забезпечують об’єктивний поточний та підсумковий контролі. Опосередком форм виміру рівня засвоєння знань з навчальної дисципліни, проводяться: - усне (вибіркове, фронтальне) опитування на практичних (семінарських) заняттях; - виступ на практичних (семінарських) заняттях (із рефератом, доповіддю, у дискусії тощо); - робота у ВНС, тестування знань студентів із відповідної теми лекційного курсу; - письмова контрольна робота (відповіді на питання теоретичні, вирішення практичних завдань (казусів), тестових завдань, тощо); - виконання й захист індивідуального наукового (навчального) дослідного завдання; - форма підсумкового контролю: диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні (семінарські) заняття, робота у ВНС - 60 балів. Індивідуальне наукове дослідне завдання, наукові публікації, участь у конференції, Всеукраїнському конкурсі, та інше - 30 балів. Контрольна робота - 10 балів. Максимальна оцінка в балах за дисципліну - 100.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок проводяться із дотриманням вимог, окреслених у «Положені про рейтингове оцінювання досягнень студентів», затверджених Ректором НУ «Львівська політехніка» від 23.01.2019 року № 27 – 1 – 10, зокрема, це: 1. підвищення об’єктивності оцінювання результатів навчання здобувачів освіти завдяки проведенню упродовж семестру поточних і семестрових контролів та використанню 100-бальної шкали для оцінювання інтегрованих знань і навичок здобувачів освіти за кожним компонентом освітньої програми з переведенням у національну шкалу («відмінно», «добре», «задовільно» чи «незадовільно»); 2. підвищення якості підготовки і конкурентоспроможності фахівців через стимулювання систематичної та самостійної роботи здобувачів освіти упродовж навчального семестру, встановлення постійного зворотного зв’язку з кожним здобувачем освіти та своєчасного коригування його індивідуальної навчальної траєкторії; 3. забезпечення індивідуально орієнтованого, студентоцентрованого навчального процесу; 4. виявлення і розвиток творчих здібностей здобувачів освіти, мотивування здобувачів освіти до навчання, запровадження конкуренції у навчанні, забезпечення можливостей самореалізації особистості шляхом систематичного контролю знань та накопичення здобувачем освіти балів за навчально-наукову діяльність, поглиблення та закріплення знань виконанням завдань поточного та семестрового контролю; 5. оцінювання та врахування наукових і навчальних досягнень здобувачів освіти під час визначення їхніх оцінок, тощо. Семестрова оцінка є сумарною оцінкою результатів ПК усіх видів обов’язкових робіт, передбачених робочою програмою навчальної дисципліни. Ця інформація доводиться студентам на першому занятті.
Рекомендована література: Міжнародні договори з питань кримінального судочинства (з корисними посиланнями). Міністерство юстиції. URL: https://minjust.gov.ua/m/bagatostoronni-mijnarodni-dogovori-z-pitan-kriminalnogo-sudochinstva-z-korisnimi-posilannyami. Кримінальний процес України: навч. посібник. За заг. ред. проф. В. С. Канціра. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. 444 с. Кримінальне процесуальне право України. Навчальний посібник для підготовки до іспитів. За заг. ред.: І. Тетарчук. Київ: Центр навчальної літератури. 2021. 280 с. URL: https://www.yakaboo.ua/ua/kriminal-ne-procesual-ne-pravo-ukraini. Тертишник В. М. Міжнародне співробітництво у сфері правосуддя: підручник. Київ: Алерта, 2021. 276 с. Доказове право: навч. посібник. За заг. ред. проф. В. С. Канціра. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. Цермолонський І. Кримінальні провадження в умовах воєнного стану. Київ. 2022. URL: https://yur-gazeta.com/publications/practice/kriminalne-pravo-ta-proces/kriminalni-provadzhennya-v-umovah-voennogo-stanu.html.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).