Адміністративне право і процес

Спеціальність: Професійна освіта (Право)
Код дисципліни: 6.015.55.O.008
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Сливка М.М.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни «Адміністративне право і процес» є набуття та поглиблення знань щодо питань публічного адміністрування, понять адміністративного права та його місця у правовій системі держави, адміністративно-правових норм та відносин, адміністративно-правового статусу Президента України та інших державних органів влади. А також ознайомлення студентів з основами адміністративно-процесуального права, відмінністю адміністративного провадження від інших видів процесу.
Завдання: Інтегральна компетентність: Здатність розв'язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в професійній освіті, що передбачає застосування певних теорій і методів педагогічної науки та інших наук відповідно до спеціалізації і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Спеціальні компетентності: ФК26. Здатність збирати, аналізувати та інтерпретувати інформацію (дані відповідно до спеціалізації. ФК 28 (ЗВО). Знання і розуміння ретроспективи формування правових та державних інститутів. ФК 32 (ЗВО). Знання і розуміння особливостей реалізації та застосування норм матеріального і процесуального права.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: ПР 08. Самостійно планувати й організовувати власну професійну діяльність і діяльність здобувачів освіти і підлеглих. ПР 09. Відшуковувати, обробляти, аналізувати та оцінювати інформацію, що стосується професійної діяльності, користуватися спеціалізованим програмним забезпеченням та сучасними засобами зберігання та обробки інформації. ПР 10. Знати основи психології, педагогіки, а також фундаментальних і прикладних наук (відповідно до спеціалізації) на рівні, необхідному для досягнення інших результатів навчання, передбачених цим стандартом та освітньою програмою. ПР 11. Володіти психолого-педагогічним інструментарієм організації освітнього процесу, уміти проектувати і реалізувати навчальні/розвивальні проекти. ПР 13. Уміти проектувати і реалізувати навчальні/розвивальні проекти. ПР 15. Володіти навичками стимулювання пізнавального інтересу, мотивації до навчання, професійного самовизначення та саморозвитку здобувачів освіти. ПР 16. Діагностувати, прогнозувати, забезпечувати ефективність та корегування освітнього процесу для досягнення програмних результатів навчання і допомоги здобувачам освіти в реалізації індивідуальних освітніх траєкторій. ПР 18. Виконувати розрахунки, що відносяться до сфери професійної діяльності. ПР 21. Емпатійно взаємодіяти, відповідати за прийняття рішень в межах своєї компетенції, дотримуватися стандартів професійної етики. ПР 22. Застосовувати міжнародні та національні стандарти і практики в професійній діяльності. ПР 25. Володіти основами управління персоналом і ресурсами, навичками планування, контролю, звітності на виробництвах, в установах, організаціях галузі/сфери. ПР 27. Розуміти специфіку системи забезпечення якості освіти та особливості управління діяльністю закладу освіти ПР 28 (ЗВО). Виявляти знання і розуміння основних сучасних правових доктрин, цінностей та принципів функціонування національної правової системи. ПР 32 (ЗВО). Демонструвати знання правових норм, що визначають організацію і зміст діяльності органів державної влади.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: теорія держави і права, конституційне право Супутні навчальні дисципліни: міжнародне право, правове регулювання державної служби, адміністративний процес, адміністративне судочинство
Короткий зміст навчальної програми: Адміністративне право і процес – одні з провідних галузей у правовій системі України, складне соціально-юридичне утворення, в якому відображаються матеріальні, ідеологічні, моральні та інші відносини, що існують у суспільстві. Вивчення даної дисципліни дозволяє здобувачам отримати знання про правове забезпечення реалізації прав, свобод та інтересів громадян у відносинах з органами публічної адміністрації; особливості управлінського впливу в різних сферах суспільного життя; вивчення адміністративного законодавства та матеріалів юридичної практики; вивчення основних напрямків розвитку адміністративного права, а також проблем правового регулювання статусу органів виконавчої влади, державної служби, адміністративної юстиції; провадження в справах про адміністративні правопорушення тощо.
Опис: Тема 1. Поняття адміністративного права та його місце у правовій системі держави. Тема 2. Адміністративно-правові норми та відносини. Тема 3. Адміністративно-правовий статус Президента України та органів виконавчої влади. Тема 4. Інструменти публічного адміністрування Тема 5. Методи публічного адміністрування. Тема 6. Адміністративна процедура. Адміністративні послуги в Україні. Тема 7. Публічна служба. Тема 8. Адміністративне правопорушення. Тема 9. Адміністративна відповідальність. Тема 10. Поняття, особливості та структура адміністративного процесуального права. Тема 11. Адміністративно-процесуальні норми та правовідносини. Тема 12. Загальні положення адміністративного судочинства України. Тема 13. Провадження у справах про адміністративні правопорушення. Тема 14. Провадження у справах за зверненнями громадян Тема 15. Поняття виконавчого провадження, його роль в адміністративному процесі.
Методи та критерії оцінювання: Основними методами діагностики знань є: усне опитування на практичних заняттях; виступ на практичних заняттях із рефератом, доповіддю, участь у дискусії тощо; тестування знань студентів із відповідної теми курсу.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК): - усне опитування на семінарських заняттях – 40 балів; Екзаменаційний контроль (ЕК): - письмова компонента – 50 балів - усна компонента -10 балів Разом за ЕК – 60 балів Разом за дисципліну – 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Загальне адміністративне право: підручник / І. С. Гриценко, Р. С. Мельник, А. А. Пухтецька та ін.; за заг. ред. І. С. Гриценка. К.: Юрінком Інтер. 2017. 568 с. 2. Ковалів М. В., Єсімов С. С., Іваха В. О., Гаврильців М. Т., Лук’янова Г. Ю., Гурковський М. П., Кісіль Р. В. Проблеми організації та діяльності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в Україні: навч. посібник. Львів: ЛьвДУВС. 2017. 553 с. 3. Остапенко О.І., Ковалів М. В., Єсімов С. С., Гулак Л.С., Отчак Н.Я., Остапенко Л.О. Адміністративне право України. Загальна частина: навч. посібник. Львів: “Сполом”. 2019. 504 с. 4. Остапенко О.І., Ковалів М. В., Єсімов С. С., Гулак Л.С., Лук’янова Г.Ю., Ніканорова О.В., Цьвок М.С. Адміністративне право України. Загальна частина. Видання друге, доповнене: навч. посібник. Львів: “Сполом”. 2021. 616 с. 5. Адміністративне процесуальне право: Навч. посібник / кол. авт. ; за заг. ред. Т.П. Мінки. Дніпро: Дніпроп. держ. ун-т внутр. справ, 2017. 320 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).