Загальна психологія з практикумом, частина 1
Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 6.053.00.O.009
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: Кандидат психологічних наук, доцент
Мащак Світлана Остапівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
3К 1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 8. Навички міжособистісної взаємодії.
Фахові:
СК 1. Здатність оперувати категоріально-понятійним апаратом психології
СК 10. Здатність дотримуватися норм професійної етики
Результати навчання: ПР.3. Здійснювати пошук інформації з різних джерел, у т.ч. з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, для
вирішення професійних завдань.
ПР.4. Обґрунтовувати власну позицію, робити самостійні висновки за результатами власних досліджень і аналізу літературних джерел.
ПР. 15. Відповідально ставитися до професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку
АіВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вступ до спеціальності, історія психології, психологія особистості
Короткий зміст навчальної програми: Результатом впровадження курсу «Загальна психологія, частина 1» в навчальну програму підготовки психологів є забезпечення формування психологічної компетентності особистості майбутнього психолога, засвоєнням основних понять, феноменів та термінів психології, оволодіння основними методологічними засадами проведення психологічних досліджень, аналізу теорій особистості. Частина ІІ курсу «Загальна психологія» дозволяє формувати професійну компетентність майбутнього психолога у засвоєнні особливостей функціонування пізнавальної, емоційно-вольової, інтелектуальної сфери особистості, пізнати її індивідуальну неповторність у виборі шляхів та методів дослідження.
Опис: Частина І. Вступ до психології. Психологія як наука. Структура сучасної психології. Проблема і природа психічного. Етапи розвитку предмету психології. Природничо-наукові основи психології. Методи психології. Методологічні принципи психологічного дослідження та етапи його проведення. Методи сучасної психології. Класифікація методів психології.
Психіка у філогенезі та історіогенезі. Природа та сутність психіки людини. Індивідуальна свідомість людини як вища форма психічного відображення. Несвідоме в психіці людини.
Психологія особистості. Психологічна структура особистост. Психологія темпераменту, характер, здібностей. Мотиваційна сфера особистості. Психологія діяльності.
Методи та критерії оцінювання: Методами діагностики результатів навчання студентів з навчальної дисципліни є такі:
усне опитування на практичних заняттях;
письмовий контроль: розв’язання практичних завдань, опрацювання емпіричних результатів наукових досліджень;
дискусії: під час практичних та індивідуально-консультативних занять;
експрес-тестування та підсумкове тестування;екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Семестрове оцінювання – це узагальнене оцінювання результатів усіх видів обов’язкових робіт, передбачених робочою програмою навчальної дисципліни, та складання екзамену. Оцінювання поточної успішності студентів проводиться на кожному семінарському занятті за 5-бальною шкалою та заноситься до журналу успішності. Непідготовленість до заняття або незадовільна відповідь також підлягає відповідній оцінці та виставляється «0» балів. Отримані при цьому «0» балів потребують відпрацювання. Отримана під час відпрацювання оцінка враховується при визначенні середнього бала поточної успішності.
За наявності в навчальному плані контрольної роботи, якість її виконання оцінюється за такими критеріями: відповідність змісту контрольної роботи завданню та вимогам навчально-методичних рекомендацій щодо його виконання; самостійність вирішення завдання; наявність елементів науково-дослідницького характеру.
Розподіл балів за 100-бальною шкалою:
Поточний контроль (КК): практичні (семінарські) заняття – 40 балів.
Екзамен (тестовий контроль) – 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Білозерська С. Мащак С. Загальна психологія: практичні заняття (частина І). Тзов "Трек ЛТД". Дрогобич, 2022. 287 с.
2. Варій М. Й. Загальна психологія: підручник: у 2 т. 5- те вид., виправл. і доповн. Л.: Апріорі, 2016. Т. 1. 382 с.
3. Загальна психологія . За ред. С. Д. Максименка. 2-ге вид. Вінниця: Нова Книга, 2004.
4. Загальна психологія: Навч. посібн. / О.В. Скрипченко, Л.В. Долинська та ін. К.: А.Г.Н., 2002. 397с.
5. Загальна психологія . О. В. Скрипченко, Л. В. Долинська, З. В. Огороднійчук та ін. К.: Либідь, 2005.
6. Психологічний словник .За ред. В. І. Войтка. К.: Вища школа, 1982.
7. Психологія . За заг. ред. Т. Б. Партико. К.: Ін Юре, 2014.
8. Психологія : підруч. для студ. Вищ. навч. закл. Т. Б. Партико, С.Л. Грабовська, А.О. Вовк та ін..; за заг. Ред. Т.Б. Партико. – К. : ІнЮре, 2014. 664с.
9. Савчин М. В. Загальна психологія. К. «Академвидав», 2011. 437 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).