Експериментальна психологія з елементами статистичного аналізу, частина 2
Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 6.053.00.O.023
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: Доктор психологічних наук, професор Галян Ігор Михайлович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
Інтегральна:
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у певній галузі професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Загальні:
3К 4. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК 6. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
Спеціальні:
СК 1. Здатність оперувати категоріально-понятійним апаратом психології.
СК 10. Здатність дотримуватися норм професійної етики.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни «Анатомія та фізіологія центральної нервової системи» здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання, які корелюються з компетентностями за освітньо-професійною програмою підготовки бакалаврів:
ПР 5. Обирати та застосовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій (тести, опитувальники, проективні методики тощо) психологічного дослідження та технології психологічної допомоги.
ПР 6. Формулювати мету, завдання дослідження, володіти навичками збору первинного матеріалу, дотримуватися процедури дослідження.
ПР 7. Рефлексувати та критично оцінювати достовірність одержаних результатів психологічного дослідження, формулювати аргументовані висновки.
АіВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Загальна психологія з практикумом
Основи вищої математики
Основи інформатики і обчислювальної техніки
Диференціальна психологія
Психодіагностика
Захист бакалаврської кваліфікаційної роботи (КЕ)
Короткий зміст навчальної програми: Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у здобувачів вищої освіти системи компетенцій в галузі експериментальної психології, що застосовується для розв’язання різноманітних теоретичних і практичних, а особливо дослідницьких завдань їхньої професійної діяльності. Програма орієнтована на реалізацію умінь застосовувати метод експерименту в психології; формулювати мету, завдання дослідження, володіти навичками збору первинного матеріалу та проводити його статистичне опрацювання з метою визначення їхньої значущості та забезпечення валідності; розширювати і поглиблювати знання, що дають можливість самостійно аналізувати, планувати, проводити психологічний експеримент; аналізувати емпіричні результати та на їх основі пояснювати психічні явища; обирати та застосовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій (тести, опитувальники, проективні методики тощо) для діагностування залежної змінної; критично оцінювати достовірність одержаних результатів психологічного дослідження спираючись на результати математично-статистичного аналізу, формулювати аргументовані висновки, обґрунтовувати власну позицію, робити самостійні висновки за результатами власних досліджень і аналізу літературних джерел; презентувати результати власних досліджень усно / письмово для фахівців і нефахівців.
Опис: Тема. Вимірювання в експерименті
Тема. Методи реєстрації залежних змінних у психологічному експерименті
Тема. Математична статистика в експериментальному дослідженні
Тема. Описові статистики.
Тема. Оцінка параметрів вибіркової сукупності.
Тема. Статистичні критерії.
Тема. Міри зв’язку.
Тема. Багатомірний статистичний аналіз: факторний аналіз (зниження розмірності).
Тема. Презентація результатів експериментальних досліджень
Методи та критерії оцінювання: Методами діагностики результатів навчання студентів з навчальної дисципліни є такі:
усне опитування на практичних заняттях;
письмовий контроль: розв’язання практичних завдань, опрацювання емпіричних результатів наукових досліджень;
дискусії: під час практичних та індивідуально-консультативних занять;
експрес-тестування та підсумкове тестування;
іспит.
Критерії оцінювання результатів навчання: Семестрова оцінка є сумарною оцінкою результатів ПК усіх видів обов’язкових робіт, передбачених робочою програмою навчальної дисципліни, та складенням іспиту. Оцінювання поточної успішності студентів здійснюється на кожному семінарському занятті за 5-бальною шкалою і заноситься в журнал обліку академічної успішності. Неготовність до заняття або незадовільна відповідь також підлягають відповідній оцінці і студенту виставляється «0» балів. Ця оцінка при визначенні середнього балу поточної успішності.
За наявності контрольної роботи її якість оцінюється за такими критеріями: відповідність змісту контрольної роботи завданню та вимогам навчально-методичних рекомендацій щодо його виконання; самостійність розв’язання поставленої задачі; наявність елементів науково-дослідного характеру.
На іспиті студент може максимально набрати 55 балів.
Розподіл балів у 100-бальній шкалі:
Поточний контроль (ПК): практичні (семінарські) заняття – 45 балів
Іспит – 55 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Галян О.І., Галян І.М. Експериментальна психологія. [Підручник] / Галян І.М., Галян О.І., Львів: СПОЛОМ, 2023. 360с.
2. Галян О.І., Галян І.М. Експериментальна психологія. [Навч. посібн.] / О.І.Галян, І.М.Галян, Київ: Академвидав, 2012. 400с.
3. Бондарчук О. І. Експериментальна психологія: [Курс лекцій] Київ: МАУП, 2003. 120с.
4. Важинський С.Е., Щербак Т І. Методика та організація наукових досліджень : Навч. посіб. Суми: СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016. 260 с.
5. Галян І.М. Психодіагностика. Київ: Академвидав, 2011. 464с.
6. Горбунова В. В. Експериментальна психологія в схемах і таблицях. Навчальний посібник. Житомир, 2005. 94 с.
7. Климчук В.О. Математичні методи в психології. Навчальний посібник для студентів психологічних спеціальностей. Київ: Освіта України, 2009. 288 с.
8. Максименко С. Д., Носенко Е. Л. Експериментальна психологія (дидактичний тезаурус). [Навч. посібник] К.: МАУП, 2008. 360 с.
9. Рибалка В.В. Методологічні питання наукової психології: навчально-методичний посібник. Київ: Ніка-Центр, 2003. 204 с.
10. Руденко В. М. Математична статистика. Навч. посіб. Київ: Центр учбової літератури, 2012. 304 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).