Адміністративний процес

Спеціальність: Право
Код дисципліни: 6.081.00.O.032
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Малець М.Р.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Основна мета навчальної дисципліни “Адміністративний процес” полягає у наданні студентам комплексу необхідних знань, що стосуються поняття адміністративного процесу, його принципів, структури та основних напрямків, адміністративно-процедурної діяльності та адміністративного судочинства. А також одержання студентами знань з теоретичних питань змісту адміністративного процесу та його складових, а саме різних за змістом та характером адміністративних проваджень.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі професійної правничої діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування правових доктрин, принципів і правових інститутів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. загальні компетентності: ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; ЗК3. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності; ЗК7. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК11. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. фахові компетентності СК1. Здатність застосовувати знання з основ теорії та філософії права, знання і розуміння структури правничої професії та її ролі у суспільстві; СК7. Здатність застосовувати знання завдань, принципів і доктрин національного права, а також змісту правових інститутів, щонайменше з таких галузей права, як: конституційне право, адміністративне право і адміністративне процесуальне право, цивільне і цивільне процесуальне право, кримінальне і кримінальне процесуальне право; СК8. Знання і розуміння особливостей реалізації та застосування норм матеріального і процесуального права; СК13. Здатність до критичного та системного аналізу правових явищ і застосування набутих знань у професійній діяльності; СК14. Здатність до консультування з правових питань, зокрема, можливих способів захисту прав та інтересів клієнтів, відповідно до вимог професійної етики, належного дотримання норм щодо нерозголошення персональних даних та конфіденційної інформації.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни «Адміністративний процес» студент повинен демонструвати такі результати навчання: ПР2. Здійснювати аналіз суспільних процесів у контексті аналізованої проблеми і демонструвати власне бачення шляхів її розв’язання. ПР4. Формулювати власні обґрунтовані судження на основі аналізу відомої проблеми. ПР16. Пояснювати природу та зміст основних правових явищ і процесів. ПР17. Застосовувати набуті знання у різних правових ситуаціях, виокремлювати юридично значущі факти і формувати обґрунтовані правові висновки. ПР19. Надавати консультації щодо можливих способів захисту прав та інтересів клієнтів у різних правових ситуаціях. ПР21. Знати механізм реалізації прав та свобод людини. ПР23. Аналізувати і правильно застосовувати норми матеріального та процесуального права. ПР24. Демонструвати знання правових норм, що визначають організацію і зміст діяльності органів державної влади. ПР28. Аналізувати ситуативні фабули та вирішувати юридичні задачі. КОМ 4. Пояснювати характер певних подій та процесів з розумінням професійного та суспільного контексту. АіВ 3. Відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики; АіВ 4. Демонструвати розуміння чинного законодавства.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні предмети: Теорія держави і права, адміністративне право. Суміжні та такі дисципліни: Митне право, Адміністративне судочинство, Податкове право.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Адміністративний процес» розроблена таким чином, щоб надати учасникам необхідні знання, обов’язкові для того, щоб підготувати студентів-правників з метою розвитку їх професійних якостей у сфері адміністративного процесу. Тому у дисципліні представлено як огляд основних засад адміністративного процесуального права, так і питання про порядок реалізації адміністративними судами різних процесуальних інститутів, а також розкриття сутності різних за змістом та характером адміністративних проваджень.
Опис: Під час вивчення дисципліни студенти освоюють теоретичні основи законодавства про порядок надання адміністративних послуг та адміністративних процедур. 1.Поняття, особливості та структура адміністративного процесуального права. Поняття адміністративно¬-процесуального права. Адміністративний процес як галузь юридичної науки, як галузь права, як окрема галузь правосуддя. Завдання адміністративно-процесуального права. 2.Адміністративно-процесуальні норми та правовідносини.Поняття та структура адміністративної процесуальної норми. Реалізація та види адміністративної процесуальної норми. Відмінності адміністративних процесуальних норм від норм інших галузей права. 3. Загальні положення адміністративного судочинства України.Поняття, зміст та завдання адміністративного судочинства. Основні інститути адміністративного судочинства. Стадії адміністративного судочинства. 4. Адміністративні послуги: поняття, ознаки та особливості.Поняття та основні ознаки адміністративних послуг. Класифікація адміністративних послуг. Порядок надання адміністративних послуг. Центри надання адміністративних послуг. 5.Провадження в справах про адміністративні правопорушення Поняття, принципи, ознаки провадження у справах про адміністративні правопорушення. Учасники провадження у справах про адміністративні правопорушення Особливості застосування заходів забезпечення провадження у справах про адміністративні правопорушення 6.Провадження щодо розгляду звернень громадян.Поняття та правові основи провадження за зверненнями громадян. Види звернень громадян, їх характеристика та особливості проваджень. Вимоги до звернень громадян. 7.Поняття, сутність та особливості адміністративних процедур в адміністративному процесі.Нормативно-правове регулювання загальних засад адміністративної процедури. Поняття та ознаки адміністративної процедури. Види адміністративної процедури (реєстраційні, дозвільні, інспекційні процедури, процедури щодо притягнення до відповідальності; процедури за заявою особи, процедури за службовим обов’язком) Принципи адміністративної процедури. 8.Поняття виконавчого провадження, його роль в адміністративному процесі. Поняття виконавчого провадження його адміністративний процесуальний порядок (форма) і особливості. Суб'єкти виконавчого провадження та їх процесуальний статус . Стадії виконавчого провадження та їх зміст
Методи та критерії оцінювання: Методами діагностики успішності навчання, формами виміру рівня засвоєння знань з навчальної дисципліни є: • усне опитування на семінарських заняттях, • робота в групі на семінарських заняттях, участь в дискусії • виступ на семінарських заняттях із індивідуальним науково-дослідним завданням (презентація, реферат, доповідь).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - усне опитування на практичних заняттях – 30 балів; - виступ на практичних заняттях (реферат, тези, індивідуальне завдання) – 10 балів. Разом за ПК - 40 Екзаменаційний контроль письмова компонента - 50 Усна компонента - 10 Разом за дисципліну 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література: 1. Кодекс України про адміністративні правопорушення. URL: http: // zakon.rada.gov.ua 2. Кодекс адміністративного судочинства України. URL: http: // zakon.rada.gov.ua 3. Адміністративне процесуальне право: Навч. посібник / кол. авт. ; за заг. ред. Т.П. Мінки. Дніпро: Дніпроп. держ. ун-т внутр. справ, 2017. 320 с. 4. Джафарова М.В. Сучасний погляд на предмет адміністративного процесуального права України. Підприємництво, господарство і право. 2019. № 2. С. 90-94 5. Галунько В., Діхтієвський П., Кузьменко О., Стеценко С. Адміністративне право України. Повний курс: підручник. Харків , 2018. 466 с. 6. Джафарова М.В. Принципи адміністративного процесуального права у новітніх умовах сьогодення: науково-правовий аспект . Науковий вісник 26 Херсонського державного університету. Сер.: Юридичні науки. 2019. Вип. 1. С. 54-57. 7. Ліпкан В. А. Сутність та порядок вирішення службових спорів : 5 монографія. К. : Вид. Ліпкан О.С., 2017. 312 с. Навчально-методичне забезпечення: 1. Робоча програма навчальної дисципліни; укладачі: Л.Г. Чистоклетов, М.Р. Малець. 2. Методичні вказівки для підготовки до семінарських занять для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 081 «Право» / Укл.: Л.Г. Чистоклетов, М.Р. Малець. 3. Методичні вказівки до виконання контрольних робіт для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 081 «Право» / Укл.: Л.Г. Чистоклетов, М.Р. Малець. 4. Курс забезпечений Віртуальним навчально-методичним комплексом з дисципліни. https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=8529 Інформаційні ресурси: 1. Офіційний веб-сайт Національного агентства України з питань державної служби. URL : https://nads.gov.ua/ 2. Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. URL: http://rada.gov.ua/ 2. Офіційний веб-сайт Кабінету Міністрів України. URL: http://www.kmu.gov.ua/ 3. Офіційний веб-сайт Президента України. URL: http://www.president.gov.ua/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).