Діяльність прокуратури в Україні

Спеціальність: Право
Код дисципліни: 6.081.03.E.079
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Міжнародне та кримінальне право
Лектор: доцент Гузела Михайло Васильович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Засвоєння здобувачами освіти теорії та практики діяльності органів прокуратури, а також норм кримінального процесуального права, які регулюють діяльність органів досудового розслідування, прокуратури і суду у сфері розслідування та судового розгляду кримінальних правопорушень, спрямовану на охорону прав, законних інтересів громадян і юридичних осіб, шляхом повного і швидкого розкриття злочинів та викриття винних у їх вчиненні, а також розуміння правовідносин, що виникають у ході цієї діяльності між учасниками процесу.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни «Діяльність прокуратури в Україні» передбачає формування у студентів необхідних компетентностей. Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері права. Загальні компетентності (ЗК). ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗКЗ. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК). СК7. Здатність застосовуват и знання завдань, принципів і доктрин національного права, а також змісту правових інститутів, щонайменше з таких галузей права, як: конституційне право, адміністративне право та адміністративне процесуальне право, цивільне і цивільне процесуальне право, кримнальне та кримінальне процесуальне право. СК13. Здатність до критичного та системного аналізу правових явищ і застосування набутих знань у професійній діяльності. СК15. Здатність до самостійної підготовки проект ів актів правозастосування. Компетентності професійного спрямування (ПК) ПК3.7 Знання змісту діяльності та орга нізації органів прокуратури в Україні.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: ПР17. Застосовувати набуті знання у різних правових ситуаціях, виокремлювати юридично значущі факти і формувати обґрунтовані правові висновки; ПР18. Готувати проекти необхідних актів застосування права відповідно до правового висновку зробленого у різних правових ситуаціях; ПР23. Аналізувати і правильно застосовувати норми матеріального та процесуального права; ПР24. Демонструвати знання правових норм, що визначають організацію і зміст діяльності органів державної влади; ПР26. Розуміти і враховувати особливості професійної діяльності та етичні норми діяльності юриста; ПР35. Демонструвати розуміння змісту окремих інститутів кримінального права та процесу; ПР37. Формулювати обґрунтовані висновки в галузі правоохоронної діяльності та готувати проекти процесуальних документів. КОМ4. Пояснювати характер певних подій та процесів з розумінням професійного та суспільного контексту. АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення; АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики; АіВ4. Здатність демонструвати розуміння чинного законодавства.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Організація діяльності судів та правоохоронних органів, Кримінальне право. Кореквізити: Кримінальний процес. Антикорупційна діяльність.
Короткий зміст навчальної програми: «Діяльність прокуратури в Україні» як вибіркова навчальна дисципліна належить до фундаментальних, нормативних, обов'язкових, професійно-орієнтованих юридичних дисциплін і посідає провідне місце у професійній підготовці юристів. Навчальна дисципліна акумулюється на базі процесуального права, практики його застосування і науки кримінального процесу. Вивчає чинне процесуальне законодавство, процесуальну діяльність і процесуальні правовідносини, теорію й історію діяльності прокуратури. Предметом дисципліни є закономірності процесуального права, процесуальної діяльності та процесуальних правовідносин, шляхи удосконалення вітчизняної моделі правосуддя, особливості й тенденції розвитку теорії та історії кримінального процесу. Важдивим для вивчення дисципліни є закономірності і тенденції розвитку діяльності прокуратури в системі кримінального процесу, система засад (принципів) кримінального процесу, актуальні проблеми теорії і практики кримінального процесу, ефективність процесуальної форми і процесуальних гарантій правосуддя, особливості статусу окремих учасників процесу, проблеми забезпечення прав і свобод людини при здійсненні діяльності прокуратури, напрями щодо удосконалення діяльності прокурора в процесі кримінального провадження та практики його застосування. Навчальна дисципліна ««Діяльність прокуратури в Україні»» грунтується на узагальненнях слідчої, судової, а також прокурорської практики.
Опис: Т.1. Поняття прокуратури її система, завдання, предмет прокурорської діяльності Т.2. Функції та принципи організації і діяльності прокуратури України Т.3. Правові засоби прокурорської діяльності Т.4. Система прокуратури України та організація її роботи Т.5. Кадри органів прокуратури. матеріальний та соціальний захист працівників прокуратури Т.6. Прокурорське самоврядування та органи, що забезпечують діяльність прокуратури Т.7. Нагляд за додержанням законів органами правопорядку, які провадять негласну діяльність Т.8. Процесуальне керівництво досудовим розслідуванням як функція прокуратури Т.9. Підтримання прокурором публічного обвинувачення у суді Т.10. Представництво прокуратурою інтересів держави в суді у виключних випадках Т.11. Нагляд за додержанням законів при виконанні судових рішень у кримінальних справах, а також у разі застосування інших заходів примусового характеру, пов’язаних з обмеженням особистої свободи громадян Т.12. Координація прокуратурою діяльності правоохоронних органів у сфері протидії злочинності та корупції Т.13. Організація роботи прокуратури в галузі міжнародного співробітництва та правової допомоги
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів відбувається за допомогою моніторингу активності роботи під час вивчення програмного матеріалу дисципліни, включаючи відповіді на практичних (семінарських) заняттях, підготовку доповідей, презентацій тощо. Поточний контроль проводиться у формах фронтального стандартизованого усного опитування студентів; виклику окремих студентів для самостійного розв'язування практичних завдань чи ситуацій (казусів); бліц - опитування, що являє собою або суцільне опитування всіх присутніх студентів або вибіркове опитування частини присутніх. Виконання індивідуального науково-дослідного завдання передбачає роботу студента за певним переліком тем (завдань), вміння використовувати наявну літературу і нормативну базу, планувати власну роботу. Оцінювання результатів навчання здійснюється за результатами ПК відповідно до 100-бальної шкали оцінювання, встановленої в Університеті.
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок та критерії виставлення балів та оцінок: «5» балів – («відмінно») виставляється на знання навчального матеріалу, що включає: аргументовані відповіді на поставлені запитання, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку та розвитку, чітко, лаконічно, логічно, завершити відповіді на поставлені запитання. , зміна теоретичних положень під час розв'язання задач (казусів), коректне застосування відповідних норм вітчизняного законодавства, міжнародного та/або іноземних держав, слідчої, судової практики, статистичних платформ тощо; «4» бали – («добре») виставляється за, загалом, правильне розуміння навчального матеріалу, включаючи аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання завдань ( казусів), правильне застосування відповідних норм вітчизняного законодавства; «3» бали – («посередньо») виставляється за фрагментарні знання навчального матеріалу, мало аргументовані відповіді, не повне застосування теоретичних положень та відповідних норм вітчизняного законодавства, під час розв’язання завдань (казусів); «2» балі – («задовільно») виставляється для фрагментарних знань навчального матеріалу, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням комп’ютерної викладеності, за недостатнє застосування теоретичних положень під час розв’язання завдань (казусів); проблематичність використання відповідних норм вітчизняного законодавства; «1» бал – («незадовільно») виставляється за незнайомість більшої частини навчального матеріалу, істотні помилки, прогалини у відповідях на запитання, невміння розвивати теоретичні положення під час розв’язання завдань (казусів), невміння орієнтуватися у пошуку відповідей норм вітчизняного законодавства, посилатися на них; «0» балів – виставляється за неготовність до заняття. Семестрова оцінка складається із суми балів, передбачених Робочою програмою навчальної дисципліни для поточного контролю (ПК) та семестрового контролю (СК).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Семестрова оцінка складається із суми балів, передбачених цією робочою програмою навчальної дисципліни за поточний контроль (ПК). Ця інформація доводиться студентам на першому занятті. Оцінювання поточної успішності студентів здійснюється на практичному занятті. Усна відповідь, доповідь, участь у ділових чи імітаційних іграх на практичному занятті оцінюється за 5-бальною шкалою і заноситься в журнал обліку академічної успішності. 5 балів – («дуже добре») виставляється за знання навчального матеріалу вище від середнього рівня, включаючи аргументовані відповіді на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання задач; 4 бали – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу, включаючи аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання задач; 3 бали – («посередньо») виставляється за посередні знання навчального матеріалу, мало аргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання задач; 2 бали – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання задач; 1 бал – («незадовільно») виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання задач; 0 балів – виставляється за неготовність до заняття. Якість контрольної роботи оцінюється за такими критеріями: відповідність змісту контрольної роботи завданню (2 бали) та вимогам навчально-методичних рекомендацій щодо його виконання (2 бали); самостійність розв’язання поставленої задачі (2 бали); наявність елементів науково-дослідного характеру (4 бали).
Рекомендована література: 1.Основи прокурської діяльності в Україні: наук.-практ. посіб. / П.М. Каркач, А.В. Лапкін. Харків: Право, 2019. 183с.; 2.Молдован А.В.,Кацавець Р.С. Прокуратура України:навч.посібн. Київ: Алерта, 2016. 270 с.; 3. Лапкін А.В. Основи прокурорської діяльності в Україні, прокурор, прокуратура, прокурорська діяльність. Харків: Право, 2018; 4. Прокурорське право: навч. посібник / Г. Д. Борейко, О. М. Броневицька, Ю. О. Лісіцина, В. В. Луцик, В. В. Навроцька, І. Р. Серкевич, Б. М. Телефанко; за заг. ред. В. В. Луцика. Львів: ЛьвДУВС, 2019. 640 с. 5. Правовий статус прокурора в кримінальному процесі: проблеми теорії і практики (Ортинський В.Л., Канцір В.С., Марисюк К.Б., Гузела М.В., Шульган І.І.) Львів: Вид-во «СПОЛОМ», 2022. 216 с. 6. Кримінальний процес: навчальний посібник (Ортинський В.Л. Канцір В.С., Гузела М.В. та ін.)– Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2020. 444 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).