Міграційне право

Спеціальність: Право
Код дисципліни: 6.081.01.E.058
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Сливка М.М.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни «Міграційне право» є набуття та поглиблення знань щодо правових основ, сутності та особливостей діяльності щодо забезпечення міграційних процесів в Україні, формування вмінь та навичок у сфері реалізації міграційного законодавства, правильного тлумачення та реалізації норм міграційного законодавства у практичній діяльності.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі професійної правничої діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування правових доктрин, принципів і правових інститутів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. загальні компетентності: ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК3. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. спеціальні компетентності: СК1. Здатність застосовувати знання з основ теорії та філософії права, знання і розуміння структури правничої професії та її ролі у суспільстві. СК3. Повага до честі і гідності людини як найвищої соціальної цінності, розуміння їх правової природи. СК6. Знання і розуміння основ права Європейського Союзу. СК7. Здатність застосовувати знання завдань, принципів і доктрин національного права, а також змісту правових інститутів, щонайменше з таких галузей права, як: конституційне право, адміністративне право і адміністративне процесуальне право, цивільне і цивільне процесуальне право, кримінальне і кримінальне процесуальне право. СК12. Здатність аналізувати правові проблеми, формувати та обґрунтовувати правові позиції. СК14. Здатність до консультування з правових питань, зокрема, можливих способів захисту прав та інтересів клієнтів, відповідно до вимог професійної етики, належного дотримання норм щодо нерозголошення персональних даних та конфіденційної інформації. СК16. Здатність до логічного, критичного і системного аналізу документів, розуміння їх правового характеру і значення. компетентності професійного спрямування: ПК1.3. Знання і розуміння міжнародних і національних стандартів у сфері міграції населення.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни «Міграційне право» студент повинен демонструвати такі результати навчання: ПР2. Здійснювати аналіз суспільних процесів у контексті аналізованої проблеми і демонструвати власне бачення шляхів її розв’язання. ПР16. Пояснювати природу та зміст основних правових явищ і процесів. ПР17. Застосовувати набуті знання у різних правових ситуаціях, виокремлювати юридично значущі факти і формувати обґрунтовані правові висновки. ПР19. Надавати консультації щодо можливих способів захисту прав та інтересів клієнтів у різних правових ситуаціях. ПР21. Знати механізм реалізації прав та свобод людини. ПР23. Аналізувати і правильно застосовувати норми матеріального та процесуального права. ПР24. Демонструвати знання правових норм, що визначають організацію і зміст діяльності органів державної влади. ПР29. Пояснювати характер та зміст галузей публічного права. ПР30. Демонструвати розуміння законодавства у сфері публічного права. ПР31. Формувати обґрунтовані висновки та рекомендації щодо вирішення проблемних питань у публічній сфері. КОМ4. Пояснювати характер певних подій та процесів з розумінням професійного та суспільного контексту. АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики; АіВ4. Здатність демонструвати розуміння чинного законодавства.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Адміністративне право; Трудове право; Цивільне право; Кримінальне право; Адміністративний процес; Фінансове право; Митне право; Податкове право.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення навчальної дисципліни передбачає: глибоке і всебічне дослідження зародження і розвитку правового регулювання міграційних процесів в Україні, здійснення аналізу правового статусу різних категорій мігрантів в Україні (іммігрантів, іноземців та осіб без громадянства, яким надається притулок, біженців, репатріантів), сприяння опануванню методики правового аналізу норм міграційного права України, можливість застосування отриманих теоретичних знань в конкретних умовах суспільного життя і практичній діяльності. А також формування вмінь та навичок у сфері реалізації міграційного законодавства, правильного тлумачення та реалізації норм міграційного законодавства у практичній діяльності.
Опис: Міграційне право та його місце в правовій системі України. Міграція як правове явище. Міграційно-правові відносини. Правовий статус Державної міграційної служби України. Джерела міграційного права. Громадянство та його значення у сфері міграції України. Правове регулювання в’їзду в Україну та виїзду за її межі. Правовий статус біженців та осіб захисту, які потребують додаткового або тимчасового захисту. Нелегальна міграція: поняття, ознаки, протидія. Юридична відповідальність за порушення норм міграційного законодавства.
Методи та критерії оцінювання: Основними методами діагностики знань є: усне опитування на практичних заняттях; виступ на практичних заняттях із рефератом, доповіддю, участь у дискусії тощо; тестування знань студентів із відповідної теми курсу, індивідуальні контрольні роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: – усне опитування – 60 балів; – Індивідуальне науково-дослідне завдання (реферат, доповідь, презентація) – 10 балів; – контрольна робота – 10 балів; –тестовий контроль –20 балів; –разом за дисципліну – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література: 1. Міграційне право України : підручник / за ред. С. М. Гусарова. Харків, 2016. 296 с. 2. Дмитрук Б. П. Еміграційні процеси в Україні: мотивації, тенденції та наслідки для країни. Економіка та держава. 2018. № 1. С. 4–10. 3. Дудник Р.М. Міграційне право як цілісність. Правова держава. 2018. № 30. С. 18–22. 4. Макарчук В.В. Місце міграційного права в системі права України. Журнал східноєвропейського права. 2019. № 70. С. 142-147. 5. Кодекс України про адміністративні правопорушення від 1984 р. URL: http://zakon.rada.gov.ua. 6. Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства: Закон України від 22 вересня 2011 року. URL: http://zakon.rada.gov.ua. 7. Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту: Закон України від 22 вересня 2011 року. URL: http://zakon.rada.gov.ua. 8. Про громадянство України : Закон України від 18 січня 2001р. URL : http://zakon.rada.gov.ua. Навчально-методичне забезпечення: 1. Робоча програма навчальної дисципліни (укладач – к.ю.н., доцент Сливка М.М.). 2. Методичні вказівки для підготовки до семінарських занять та самостійної роботи (укладач – к.ю.н., доцент Сливка М.М.). 3. Методичні вказівки до виконання контрольних робіт (укладач – к.ю.н., доцент Сливка М.М.). 4. Курс забезпечений Віртуальним навчально-методичним комплексом з дисципліни (http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=3451). Інформаційні ресурси: 1. Електронна база законодавства України : http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi 2. Офіційна сторінка Кабінету Міністрів України : http://kmu.gov/ua 3. Державна міграційна служба України : http://dmsu.gov.ua
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).