Міжнародне співробітництво у галузі кримінального права та процесу
Спеціальність: Право
Код дисципліни: 6.081.03.E.081
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Міжнародне та кримінальне право
Лектор: професор Марисюк Костянтин
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей.
Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері права.
Загальні компетентності (ЗК).
ЗК2. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні.
ЗК4. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК7. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК9. Здатність працювати в міжнародному контенті.
ЗК10. Здатність розробляти проєкти та управляти.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК).
СК1 Здатність застосовувати принципи верховенства права для роз’яснення складних задач і проблем, у тому числі, у ситуаціях правової невизначеності.
СК2 Здатність аналізувати та оцінювати вплив правової системи Європейського Союзу на правову систему України.
СКЗ. Здатність аналізувати та оцінювати вплив Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, а також практики Європейського суду з прав людини на розвиток правової системи та правозастосування в Україні.
СК4. Здатність оцінювати взаємодію міжнародного права та міжнародних правових систем з правовою системою України.
СК7. Здатність застосовувати знання та розуміння основних засад (принципів) та процедур судочинства в Україні.
СК8. Здатність застосовувати медіацію та інші правові інструменти альтернативного позасудового розгляду та вирішення правових спорів.
СК9. Здатність застосовувати міждисциплінарний підхід в оцінці правових явищ та правозастосовній діяльності.
СК10. Здатність ухвалювати рішення у ситуаціях, що вимагають системного, логічного та функціонального тлумачення норм права, а також розуміння особливостей практики їх застосування.
СК11. Здатність критично оцінювати ефективність представництва і захисту прав, свобод та інтересів клієнтів.
СК12. Здатність розвивати та утверджувати етичні стандарти правничої діяльності, стандарти професійної незалежності та відповідальності правника.
СК13. Здатність доносити до фахівців і нефахівців у сфері права інформацію, ідеї, зміст проблем та характер оптимальних рішень з належною аргументацією.
СК14. Здатність самостійно готувати проекти нормативно-правових актів, обґрунтовувати суспільну обумовленість їх прийняття, прогнозувати результати їх впливу на відповідні суспільні відносини.
Результати навчання: Pезультати навчання:
ПР17. Застосовувати набуті знання у різних правових ситуаціях, виокремлювати юридично значущі факти і формувати обґрунтовані правові висновки.
ПР18. Готувати проекти необхідних актів застосування права відповідно до правового висновку зробленого у різних правових ситуаціях.
ПР21. Знати механізм реалізації прав та свобод людини.
ПР23. Аналізувати і правильно застосовувати норми матеріального та процесуального права.
ПР35. Демонструвати розуміння змісту окремих інститутів кримінального права та процесу.
Комунікація (КОМ)
4. Пояснювати характер певних подій та процесів з розумінням професійного та суспільного контексту
Автономія і відповідальність (АіВ)
3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Кримінальне право ч.1
Кримінальне право ч.2
Кримінальний процес
Порівняльне кримінальне право
Короткий зміст навчальної програми: Міжнародне співробітництво у галузі кримінального права та процесу
Теми: Міжнародне співробітництво у сфері кримінального права і процесу; Становлення міжнародних стандартів у сфері кримінального права і процесу; Питання міжнародного співробітництва у сфері кримінального права у актах ООН; Питання міжнародного співробітництва у сфері кримінального права у актах Ради Європи; Питання міжнародного співробітництва у сфері кримінального права у актах регіональних міжнародних організацій; Питання міжнародного співробітництва у сфері кримінального процесу у актах ООН; Питання міжнародного співробітництва у сфері кримінального процесу у актах Ради Європи; Питання міжнародного співробітництва у сфері кримінального процесу у актах регіональних міжнародних організацій. Міжнародні суди, їх структура та функції
Опис: тема 1. Поняття та суть міжнародного співробітництва у сфері кримінального права і процесу
тема 2. Співробітництво у сфері кримінального права на рівні ООН
тема 3. Співробітництво у сфері кримінального права на рівні Ради Європи
тема 4. Співробітництво у сфері кримінального права на регіональному рівні
тема 5. Співробітництво у сфері кримінального процесу на рівні ООН
тема 6. Співробітництво у сфері кримінального процесу на рівні Ради Європи
тема 7. Співробітництво у сфері кримінального процесу на регіональному рівні
Методи та критерії оцінювання: Методи діагностики передбачають і методи контролю результатів навчання студентів у процесі поточного і семестрового контролів. Засобами поточного контролю є: усне опитування; письмова робота (виконання практичного завдання, тематичне тестування); проведення екзаменів. Критерії оцінювання результатів навчання студентів. Поточний контроль 40 балів: практичні (семінарські) заняття, навчально-дослідницькі (індивідуальні) завдання, реферати, доповіді, проекти рішень, наукові публікації, участь у ділових чи імітаційних іграх, конференціях, олімпіадах студентських .
Семестровий (підсумковий) контроль (60 балів) - екзамен: тестові завдання різних рівнів складності, казусні завдання (задачі), теоретичні питання (нормативного, проблемного, дискусійного спрямування). Письмова (40 балів) та усна (20 балів) компоненти.
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні (семінарські) заняття, робота у ВНС. - 60
Індивідуальне науково-дослідне завдання (реферати, доповіді, написання
статей, участь у ділових чи імітаційних іграх, конференції, олімпіаді, проєкти рішень, та інше - 60
всього - 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок проводяться із дотриманням вимог, окреслених у «Положені про рейтингове оцінювання досягнень студентів», затверджених Ректором НУ «Львівська політехніка» від 23.01.2019 року № 27 – 1 – 10, зокрема, це:
1. підвищення об’єктивності оцінювання результатів навчання здобувачів освіти завдяки проведенню упродовж семестру поточних і семестрових контролів та використанню 100-бальної шкали для оцінювання інтегрованих знань і навичок здобувачів освіти за кожним компонентом освітньої програми з переведенням у національну шкалу («відмінно», «добре», «задовільно» чи «незадовільно»);
2. підвищення якості підготовки і конкурентоспроможності фахівців через стимулювання систематичної та самостійної роботи здобувачів освіти упродовж навчального семестру, встановлення постійного зворотного зв’язку з кожним здобувачем освіти та своєчасного коригування його індивідуальної навчальної траєкторії;
3. забезпечення індивідуально орієнтованого, студентоцентрованого навчального процесу;
4. виявлення і розвиток творчих здібностей здобувачів освіти, мотивування здобувачів освіти до навчання, запровадження конкуренції у навчанні, забезпечення можливостей самореалізації особистості шляхом систематичного контролю знань та накопичення здобувачем освіти балів за навчально-наукову діяльність, поглиблення та закріплення знань виконанням завдань поточного та семестрового контролю;
5. оцінювання та врахування наукових і навчальних досягнень здобувачів освіти під час визначення їхніх оцінок, тощо.
Семестрова оцінка є сумарною оцінкою результатів ПК усіх видів обов’язкових робіт, передбачених робочою програмою навчальної дисципліни. Ця інформація доводиться студентам на першому занятті.
Рекомендована література: 1.Цимбал П. В., Антонюк А. Б. Особливості реалізації засад міжнародного співробітництва під час кримінального провадження: міжнародно-правовий аспект. Науковий вісник НУ ДПС України. 2015. № 1. С. 23 – 26
2. Андрушко А. В. Агресія Російської Федерації проти України: проблеми юридичної кваліфікації та міжнародної кримінальної відповідальності. Конституційний та міжнародний правовий механізм передачі частини суверенних повноважень держави наднаціональним інститутам: монографія / за заг. ред. д-ра юрид. наук, проф. М. В. Савчина. Ужгород: ТОВ “РІК-У”, 2016. 387 с.
3.Любелл Н., Пеїч Є., Сіммонс К. Керівні принципи розслідування порушень міжнародного гуманітарного права: право, політика та передова практика. Женева: Женевський університет, 2021. 79 с.
4.Пилипенко В. Деякі питання співробітництва України та Міжнародного кримінального суду: правові аспекти. Право і суспільство. 2021. №1. С. 273-279.
5.Хавронюк М. І. Сучасне загальноєвропейське кримінальне законодавство: проблеми гармонізації: монографія. К.: Істина, 2021. 264 с.
6.Україна та Міжнародний кримінальний суд: сім років взаємодії// Київ: Альтернатива, 2022. 12 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).