Ювенальне право
Спеціальність: Право
Код дисципліни: 6.081.03.E.075
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Міжнародне та кримінальне право
Лектор: професор Олексій Гумін
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Інтегральна компетентність (ІНТ)
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі у галузі правничої діяльності.
Загальні компетентності:
ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК11. Здатність реалізувати свої права і обов'язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності:
СК8. Здатність застосовувати правові принципи та доктрини.
СК13. Здатність до критичного та системного аналізу правових явищ.
СК18. Знання і розуміння особливостей реалізації та застосування норм матеріального і процесуального права.
Компетентності професійного спрямування:
ПК3.4. Знання особливостей системи захисту прав неповнолітніх.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
PH10. Знати та розуміти особливості реалізації та застосування норм матеріального і процесуального права.
PH15. Застосовувати в професійній діяльності основні сучасні правові доктрини, цінності та принципи функціонування національної правової системи.
PH19. Надавати консультації щодо можливих способів захисту прав та інтересів клієнтів у різних правових ситуаціях.
PH21. Знати механізм реалізації прав та свобод людини.
Програмні результати навчання професійного спрямування:
ПРН3.2. Розуміти особливості системи захисту прав неповнолітніх.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Теорія держави і права. Конституційне право України. Кримінальне право ч.1. Кримінальне право ч.2. Адміністративне право. Цивільне право.
Кореквізити:
Дотримання прав людини в процесі кримінального переслідування
Короткий зміст навчальної програми: Ювенальне право – це комплексна галузь українського права, що є ціннісно орієнтованою системою матеріальних, процесуальних та організаційно-правових норм, спрямованих на забезпечення розвитку та соціалізації дитини, шляхом закріплення особливого статусу дитини як суб’єкта права, встановлення компетенцій інших суб’єктів права, зобов’язаних опікуватися справами дітей і регулювання відносин, одним із учасників (безпосереднім або через представника) яких є дитина. У галузі ювенального права виокремлюються загальна, особлива і спеціальна частини. До загальної частини належать інститути та норми, дія яких поширюється на всі регульовані галуззю відносини, стани, акти поведінки. Особлива частина ювенального права має складну багаторівневу структуру, в якій можна виокремити підгалузі ювенального матеріального права, ювенального процесуального права, ювенального організаційного права. До спеціальної частини ювенального права належать міжнародно-правові норми, якими встановлюються особливості міжнародного усиновлення, спілкування дітей з батьками, які проживають в різних державах, тощо. Ювенальне право вирізняється поєднанням публічних та приватних засад, принципів, прийомів та засобів правового регулювання.
Опис: Теоретичні аспекти ювенальної юстиції. Історико-правовий аналіз розвитку ювенальної юстиції.Міжнародно-правові стандарти прав дитини та ювенальної юстиції. Сучасні зарубіжні моделі ювенальної юстиції.Кримінально-правові засади ювенальної юстиції
в Україні. Загальніі засади ювенальної юстиції в Україні.
Методи та критерії оцінювання: Методами діагностики знань при вивченні навчальної дисципліни «Ювенальне право» є: усне опитування на практичних (семінарських) заняттях; виконання індивідуального науково-дослідного завдання; контрольна робота. Оцінювання результатів навчання студента здійснюється за результатами ПК відповідно до 100-бальної шкали оцінювання, встановленої в Університеті.
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок:
«5» балів – («відмінно») виставляється за знання навчального матеріалу, включаючи: аргументовані відповіді на поставлені запитання, вміння аналізувати феномени, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і розвитку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання задач (казусів), коректне застосування відповідних норм вітчизняного законодавства, міжнародного та/або окремих іноземних держав, слідчої, судової практики, статистичних платформ, тощо;
«4» бали – («добре») виставляється за, загалом, правильне розуміння навчального матеріалу, включаючи аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання задач (казусів), коректне застосування відповідних норм вітчизняного законодавства;
«3» бали – («посередньо») виставляється за фрагментарні знання навчального матеріалу, мало аргументовані відповіді, не повне застосування теоретичних положень та відповідних норм вітчизняного законодавства, під час розв’язання задач (казусів);
«2» бали – («задовільно») виставляється за фрагментарні знання навчального матеріалу, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за недостатнє застосування теоретичних положень під час розв’язання задач (казусів); проблематичність використання відповідних норм вітчизняного законодавства;
«1» бал – («незадовільно») виставляється за незнання більшої частини навчального матеріалу, істотні помилки, прогалини у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання задач (казусів), невміння орієнтуватися у пошуку відповідних норм вітчизняного законодавства, посилатися на них;
«0» балів – виставляється за неготовність до заняття.
Семестрова оцінка складається із суми балів, передбачених Робочою програмою навчальної дисципліни для поточного контролю (ПК) та семестрового контролю (СК).
Оцінювання поточної успішності студентів здійснюється під час кожного практичного (семінарського) заняття. Усна відповідь, доповідь, участь у ділових чи імітаційних іграх, тощо, під час практичного заняття, оцінюється за 5-бальною шкалою і вноситься до «Журналу обліку академічної успішності та відвідування студентів».
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Ювенальна юстиція : навч. посібник / А.І.Гусєв, Ю.Б. Костова, Н.М. Крестовська, Т.Є. Семікоп, В.І. Шмеріга, І.Г. Терещенко ; за ред. Крестовської Н.М. О.: ОЮІ ХНУВС, 2006. 243 с.
2. Крестовська Н.М. Ювенальне право України: історико-теоретичне дослідження : монографія. О.: Фенікс, 2008. 328 с.
3. Крукевич О.М. Здійснення правосуддя щодо неповнолітніх у країнах романо-германського та англо-американського типів правових систем. Проблеми правознавства та правоохоронної діяльності. 2014. № 4 (51). С. 143-148.
4. Романюк А. Організація захисту неповнолітніх у кримінальному судочинстві США. /ВісникЛьвівського університету ім. Івана Франка. Львів, 2003. С. 493-523. 5.Дмитришина Т. Ювенальна юстиція: міжнародний досвід та перспективи впровадження його в Україні /Підприємництво, господарство і право 2021 № 1. С. 210-218.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration.
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).