Виробнича практика

Спеціальність: Право
Код дисципліни: 6.081.00.O.037
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Теорії права та конституціоналізму
Лектор: Ковальчук Віталій Богданович Мельниченко Богдана Богданівна Сковронський Дмитро Миколайович Цебенко Соломія Богданівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою практики є закріплення теоретичних знань, здобутих студентами в процесі навчання в Навчально-науковому інституті права, психології та інноваційної освіти Національного університету «Львівська політехніка» за спеціальністю 081 «Право»; набуття студентами навичок самостійної практичної діяльності в галузі юриспруденції; формування професійних умінь і навичок із застосування теоретичних знань у практичній діяльності та для прийняття самостійних рішень під час виконання конкретної роботи; виховання потреби систематично поновлювати свої знання та творчо їх застосовувати у практичній діяльності.
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ): Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі у галузі правничої діяльності. Загальні компетентності (ЗК): ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК3. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК9. Здатність працювати в команді. ЗК10. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК): СК1. Здатність застосовувати знання з основ теорії та філософії права, знання і розуміння структури правничої професії та її ролі у суспільстві. СК13. Здатність до критичного та системного аналізу правових явищ. СК14. Здатність до консультування з правових питань, зокрема, можливих способів захисту прав та інтересів клієнтів, відповідно до вимог професійної етики, належного дотримання норм щодо нерозголошення персональних даних та конфіденційної інформації. СК15. Здатність до самостійної підготовки проєктів актів правозастосування. СК16. Здатність до логічного, критичного і системного 9 аналізу документів, розуміння їх правового характеру і значення. СК18. Знання і розуміння особливостей реалізації та застосування норм матеріального і процесуального права.
Результати навчання: Результати навчання відповідно до освітньої програми (освітніх програм): РН3. Проводити збір і інтегрований аналіз матеріалів з різних джерел. РН 5. Давати короткии? правовии? висновок щодо окремих фактичних обставин з достатньою обґрунтованістю. РН 6. Оцінювати недоліки і переваги певних правових аргументів, аналізуючи відому проблему. РН 9. Самостіи?но визначати ті обставини, у з’ясуванні яких потрібна допомога, і діяти відповідно до отриманих рекомендаціи?. РН14. Працювати в команді, забезпечуючи виконання завдань команди. РН18. Готувати проекти необхідних актів застосування права відповідно до правового висновку зробленого у різних правових ситуаціях. Комунікація (КОМ): 2. Мати базові навички риторики. Автономія і відповідальність (АіВ): 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: обов’язкові та вибіркові навчальні дисципліни освітньої програми «Право»
Короткий зміст навчальної програми: Практична підготовка студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 081 Право галузі знань 08 Право Інституту права, психології та інноваційної освіти Національного університету «Львівська політехніка» є важливою складовою частиною навчального процесу. Проходять виробничу практику здобувачі освіти згідно навчального плану. Практика студентів проводиться з відривом від теоретичного навчання на базах практики (підприємствах, організаціях, установах), науково-технічне оснащення яких спроможне забезпечити сучасні вимоги до підготовки фахівців відповідного освітнього рівня, а також умови їх подальшого професійного росту та кар’єри. При проходженні практики студенти не тільки закріплюють і поглиблюють теоретичні знання, одержанні в процесі вивчення загальних спеціальних юридичних навчальних дисциплін, а й набувають уміння та навики правозастосувальної практичної діяльності. Тому для її організації і проведення повинні бути створені умови, що забезпечують не тільки закріплення отриманих студентами теоретичних знань за спеціальними дисциплінами, а й набуття ними уміння працювати за спеціальністю. В період практики студент стає учасником практичної діяльності із застосуванням правових норм, спостерігає й аналізує різні сторони діяльності юристів-практиків, вчиться здійснювати дії, пов’язані із захистом прав і законних інтересів фізичних і юридичних осіб.
Опис: Виробнича практика здобувачів освіти за освітньою програмою «Право» може проходити: в місцевих радах та місцевих державних адміністраціях; органах прокуратури; місцевих та апеляційних судах; органах юстиції; нотаріаті, адвокатських бюро та об’єднаннях; на підприємствах, в установах, організаціях тощо. Навчально-методичне керівництво практикою, а також контроль за виконанням програм практик здійснюють керівники практики (від кафедр та від баз практик). Студент може самостійно з дозволу кафедри вибирати для себе базу практики і пропонувати її. Запропонована база практики повинна забезпечувати необхідні умови набуття знань в галузі правознавства; можливість застосувати свої набуті знання на практиці; можливість користуватися спеціальною літературою, нормативно-правовою документацією; можливість збирання матеріалів (проведення досліджень) для звіту. Тривалість практики, терміни її проведення та обсяг визначаються освітньою програмою, навчальним планом та графіком навчального процесу. Обсяг практики вимірюється у кредитах. Зміст виробничої практики студентів визначається переліком і тематикою навчальних дисциплін, які є обов'язковими для спеціальності, а також тих, котрі вибрані для вивчення практикантом.
Методи та критерії оцінювання: Опис методів оцінювання рівня досягнення результатів навчання: захист звіту з практики. Звіт з практики студенти захищають перед комісією, призначеною завідувачем кафедри. До складу комісії входять 3 особи: керівники практики – від університету і, по можливості, від бази практики, а також викладачі дисциплін фахової підготовки. Формою контролю результатів захисту звіту з практики є диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: При оцінюванні результатів проходження студентом виробничої практики враховуються: повнота виконання робочої програми виробничої практики; знання нормативної бази діяльності організацій, установ, підприємств; здатність аналізувати виконану роботу, стан чинного законодавства, документів, що регламентують діяльність установи чи посадової особи; рівень сформованості практичних вмінь і навичок; змістовність та якість виконання індивідуальних завдань; оформлення та стиль звіту; відгуки керівників практики.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Про адвокатуру та адвокатську діяльність : Закон України від 05 липня 2012 р. № 5076-VI. Відомості Верховної Ради України. 2013. № 27. Ст. 282. 2. Про виконавче провадження : Закон України від 02 червня 2016 р. № 1404-VIII. Відомості Верховної Ради України. 2016. № 30. Ст. 542. 3. Про державну службу : Закон України від 10 грудня 2015 р. № 889-VIII. Відомості Верховної Ради України. 2016. № 4. Ст. 43. 4. Про місцеве самоврядування в Україні : Закон України від 21 травня 1997 p. № 280/97-ВР. Відомості Верховної Ради України. 1997. № 24. Ст. 170. 5. Про освіту : Закон України від 05 вересня 2017 р. № 2145-VIII. Відомості Верховної Ради України. 2017. № 38-39. Ст. 380. 6. Про місцеві державні адміністрації : Закон України від 09 квітня 1999 р. № 586-XIV. Відомості Верховної Ради України. 1999. № 20-21. Ст. 190. 7. Про Національну поліцію : Закон України від 02 липня 2015 р. № 580-VIII. Відомості Верховної Ради України. 2015. № 40-41 Ст. 379. 8. Про нотаріат : Закон України від 2 вересня 1993 р. № 3425-XII. Відомості Верховної Ради України. 1993. № 39. Ст. 383. 9. Про вищу освіту : Закон України від 01 липня 2014 р. № 1556-VII Відомості Верховної Ради України. 2014. № 37-38. Ст. 2004. 10. Про прокуратуру : Закон України від 14 жовтня 2014 р. № 1697-VII. Відомості Верховної Ради України. 2015. № 2-3. Ст. 12. 11. Про службу в органах місцевого самоврядування : Закон України від 07 червня 2001 p. № 2493-III. Відомості Верховної Ради України. 2001. № 33. Ст. 175. 12. Про судоустрій і статус суддів : Закон України від 2 червня 2016 р. № 1402-VIII. Відомості Верховної Ради України. 2010. № 41-42, 43. Ст. 529. 13. Барабаш Г. О., Луценко Т. О. Організаційно-правові засади державного управління : конспект лекцій. Харків : НУЦЗУ, 2016. 40 с. 14. Державне будівництво і місцеве самоврядування в Україні : підручник. І. І. Бодрова, С. В. Болдирєв, В. О. Величко та ін. ; за ред. С. Г. Серьогіної. 2- ге вид. переробл. та доповн. Харків : Право, 2011. 360 с. 15. Децентралізація публічної влади: досвід європейських країн та перспективи України / О. М. Бориславська, І. Б. Заверуха, А. М. Школик та ін.; Центр політико-правових реформ. Київ : Москаленко О. М., 2012. 212 с. 16. Модернізація державного управління та європейська інтеграція України : наук. доп. / авт. кол. : Ю. В. Ковбасюк, К. О. Ващенко, Ю. П. Сурмін та ін. ; за заг. ред. Ю. В. Ковбасюка. Київ : НАДУ, 2013. 120 с. 17. Ковальчук В. Б. Функціонування органів державної влади в умовах сучасного конституціоналізму : колективна монографія / В. Б. Ковальчук, С. М. Білостоцький, І. І. Забокрицький, Мартинюк Р.С., І. Д. Софінська. Львів : ФОП Свинарчук Роман Вікторович, 2020. 271 c. 18. Мельниченко Б. Б. Публічне управління в Україні в умовах євроінтеграції: адміністративно-правовий вимір : монографія. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. 372 с. 19. Основи конституціоналізму: історія, теорія, практика : навч. посіб. / В. Б. Ковальчук, І. Д. Софінська, Я. С. Богів, Н. В. Ортинська, С. М. Білостоцький, О. І. Ромців, Р.С. Мартинюк : заг. ред. В. Б.Ковальчука. Львів : Каменяр. 2022. 389 с. 20. Юридична служба на підприємстві, в установі, організації: Практичний посібник. Київ : Центр учбової літератури, 2013. 274 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).