Психопедагогіка управління
Спеціальність: Освітні, педагогічні науки
Код дисципліни: 7.011.01.O.003
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: професор Ієвлєв Олександр Миколайович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів таких компетентностей:
- загальних компетентностей:
3.Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
5.Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
7.Здатність до міжособистісної взаємодії.
8.Здатність діяти соціально відповідально і свідомо.
- фахових компетентностей:
3.Здатність враховувати різноманітність, індивідуальні особливості студентів у плану-ванні та реалізації освітнього процесу в закладі освіти.
6.Здатність управляти стратегічним розвитком команди в педагогічній, науково-педагогічній та науковій діяльності
Результати навчання:
РН3.Формувати педагогічно доцільну партнерську міжособистісну взаємодію, здійснювати ділову комунікацію, зрозуміло і недвозначно доносити власні міркування, висновки та аргументацію з питань освіти і педагогіки до фахівців і широкого загалу, вести проблемно-тематичну дискусію.
РН5.Організовувати освітній процес на основі студентоцентрованого, компетентнісного, контекстного підходів та сучасних досягнень освітніх, педагогічних наук, управляти навчально-пізнавальною діяльністю, об’єктивно оцінювати результати навчання здобувачів освіти.
РН10.Приймати ефективні, відповідальні рішення з питань управління в сфері освіти/педагогіки, зокрема у нових або незнайомих середовищах, за наявності багатьох критеріїв та неповної або обмеженої інформації.
РН11.Здійснювати консультативну діяльність у сфері освітніх, педагогічних наук.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Освітній менеджмент.
Педагогіка та методика вищої школи.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення предмету дозволить студентам вивчити особливості практичного використання в професійній діяльності: особливостей управління відгуком людини з врахуванням вербально-невербальних психолого-педагогічних впливів; здійснювати ділову комунікацію, принципи управління людською діяльністю; поняття маніпуляції та особливості її використання в людській діяльності; організовувати освітній процес на основі дидактичних підходів, управляти навчально-пізнавальною діяльністю; психологічні механізми управління прийняттям рішення в різних умовах; основні закони та закономірності, що визначають людську поведінку в оптимальних, екстремальних умовах та невизначеності; методи психологічного впливу при індивідуальній та колективний діяльності, здійснювати консультативну діяльність у сфері освітніх, педагогічних наук.
Опис: Тема 1. Психопедагогіка управління: освіта, педагогіка, управління.
Тема 2. Відгук (реакція) людини з позицій психопедагогіки управління.
Тема 3. Механізми поведінки людини з позиції психопедагогіки управління.
Тема 4. Суб’єкт - об’єктне управління в закладі освіти (організації).
Тема 5. Невербальна комунікація як основа партнерської міжособистісної взаємодії.
Тема 6. Колектив та розвиток командної роботи у вищої закладі освіти.
Тема 7. Основи консультативної діяльності сфері освітніх, педагогічних наук.
Методи та критерії оцінювання: - спостереження за навчально-пізнавальною діяльністю;
- усне опитування (фронтальне, індивідуальне, комбіноване);
- письмовий контроль знань і умінь здійснюється за допомогою виконання індивідуальних завдань: ессе, презентації, реферати, тестові завдання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Екзамен проводять, як правило, упродовж трьох тижнів Семестрового контролю згідно з розкладом.
Поточний контроль здійснюють під час лекцій, практичних, семінарських занять та виконання тестів за навчальними модулями в Віртуальному навчальному середовищі університету з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та вмінь студента. Це сприяє підвищенню мотивації студентів до системної активної роботи впродовж усього періоду навчання за відповідним освітнім рівнем.
На Поточний контроль відводиться 45 балів, що передбачає:
10 балів - виконання і захист індивідуальної самостійної роботи.
21 балів - виконання тестових завдань за змістовними модулями. Всього 7 тестових завдань кожне із яких оцінюється максимально 3 бали у Віртуальному навчальному середовищі автоматично.
14 – виконання 7 практичних робіт, кожна з яких оцінюється максимально у 2 бали, виконується студентом відповідно до методичних рекомендацій і оцінюється викладачем.
Екзаменаційний контроль здійснюється у тестовій формі. Зміст тестів відображає всі розділи і теми дисципліни. Їх мета – оцінити рівень теоретичних і практичних знань студентів, здобутих у процесі вивчення дисципліни.
На Екзаменаційний контроль відводиться 55 балів:
45 балів - письмова компонента,
10 балів - усна компонента
Максимальна оцінка за курс складає 100 балів (Поточний контроль - 45 балів, Екзаменаційний контроль – 55 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Орбан-Лембрик Л.Е. Психологія управління: Посіб. / Л. Е. Орбан-Лембрик. – К.: Ака-демвидав, 2003. – 568 с.
2. Ієвлєв О.М. Психологія управління: Конспект лекцій (частина 1) для вивчення дисципліни для студентів освітнього рівня «Магістр» спеціальності 8.18010020 «Управління навчальним закладом»/ Укл.: О.М. Ієвлєв. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політех-ніка”, 2016. – 52 с.
3. Волкова Н.П. Професійно-педагогічна комунікація: Навч. посіб. / Н. П. Волкова. - К. : Видавничий центр "Академія", 2006. - 256 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).