Психопедагогіка управління

Спеціальність: Освітні, педагогічні науки
Код дисципліни: 7.011.01.O.003
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: професор Ієвлєв Олександр Миколайович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни - надання майбутнім фахівцям (магістрам) знань, вмінь і навичок із основ управління індивідуальною та колективною діяльністю різних типів (навчально-пізнавальною, комунікативною, в умовах невизначеності тощо) на практиці для забезпечення її заданих параметрів із врахуванням існуючих обмежень з можливістю зміни людських характеристик шляхом застосування методів психопедагогіки управління.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів таких компетентностей: - загальних компетентностей: 3.Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. 5.Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. 7.Здатність до міжособистісної взаємодії. 8.Здатність діяти соціально відповідально і свідомо. - фахових компетентностей: 3.Здатність враховувати різноманітність, індивідуальні особливості студентів у плану-ванні та реалізації освітнього процесу в закладі освіти. 6.Здатність управляти стратегічним розвитком команди в педагогічній, науково-педагогічній та науковій діяльності
Результати навчання: РН3.Формувати педагогічно доцільну партнерську міжособистісну взаємодію, здійснювати ділову комунікацію, зрозуміло і недвозначно доносити власні міркування, висновки та аргументацію з питань освіти і педагогіки до фахівців і широкого загалу, вести проблемно-тематичну дискусію. РН5.Організовувати освітній процес на основі студентоцентрованого, компетентнісного, контекстного підходів та сучасних досягнень освітніх, педагогічних наук, управляти навчально-пізнавальною діяльністю, об’єктивно оцінювати результати навчання здобувачів освіти. РН10.Приймати ефективні, відповідальні рішення з питань управління в сфері освіти/педагогіки, зокрема у нових або незнайомих середовищах, за наявності багатьох критеріїв та неповної або обмеженої інформації. РН11.Здійснювати консультативну діяльність у сфері освітніх, педагогічних наук.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Освітній менеджмент. Педагогіка та методика вищої школи.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення предмету дозволить студентам вивчити особливості практичного використання в професійній діяльності: особливостей управління відгуком людини з врахуванням вербально-невербальних психолого-педагогічних впливів; здійснювати ділову комунікацію, принципи управління людською діяльністю; поняття маніпуляції та особливості її використання в людській діяльності; організовувати освітній процес на основі дидактичних підходів, управляти навчально-пізнавальною діяльністю; психологічні механізми управління прийняттям рішення в різних умовах; основні закони та закономірності, що визначають людську поведінку в оптимальних, екстремальних умовах та невизначеності; методи психологічного впливу при індивідуальній та колективний діяльності, здійснювати консультативну діяльність у сфері освітніх, педагогічних наук.
Опис: Тема 1. Психопедагогіка управління: освіта, педагогіка, управління. Тема 2. Відгук (реакція) людини з позицій психопедагогіки управління. Тема 3. Механізми поведінки людини з позиції психопедагогіки управління. Тема 4. Суб’єкт - об’єктне управління в закладі освіти (організації). Тема 5. Невербальна комунікація як основа партнерської міжособистісної взаємодії. Тема 6. Колектив та розвиток командної роботи у вищої закладі освіти. Тема 7. Основи консультативної діяльності сфері освітніх, педагогічних наук.
Методи та критерії оцінювання: - спостереження за навчально-пізнавальною діяльністю; - усне опитування (фронтальне, індивідуальне, комбіноване); - письмовий контроль знань і умінь здійснюється за допомогою виконання індивідуальних завдань: ессе, презентації, реферати, тестові завдання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Екзамен проводять, як правило, упродовж трьох тижнів Семестрового контролю згідно з розкладом. Поточний контроль здійснюють під час лекцій, практичних, семінарських занять та виконання тестів за навчальними модулями в Віртуальному навчальному середовищі університету з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та вмінь студента. Це сприяє підвищенню мотивації студентів до системної активної роботи впродовж усього періоду навчання за відповідним освітнім рівнем. На Поточний контроль відводиться 45 балів, що передбачає: 10 балів - виконання і захист індивідуальної самостійної роботи. 21 балів - виконання тестових завдань за змістовними модулями. Всього 7 тестових завдань кожне із яких оцінюється максимально 3 бали у Віртуальному навчальному середовищі автоматично. 14 – виконання 7 практичних робіт, кожна з яких оцінюється максимально у 2 бали, виконується студентом відповідно до методичних рекомендацій і оцінюється викладачем. Екзаменаційний контроль здійснюється у тестовій формі. Зміст тестів відображає всі розділи і теми дисципліни. Їх мета – оцінити рівень теоретичних і практичних знань студентів, здобутих у процесі вивчення дисципліни. На Екзаменаційний контроль відводиться 55 балів: 45 балів - письмова компонента, 10 балів - усна компонента Максимальна оцінка за курс складає 100 балів (Поточний контроль - 45 балів, Екзаменаційний контроль – 55 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Орбан-Лембрик Л.Е. Психологія управління: Посіб. / Л. Е. Орбан-Лембрик. – К.: Ака-демвидав, 2003. – 568 с. 2. Ієвлєв О.М. Психологія управління: Конспект лекцій (частина 1) для вивчення дисципліни для студентів освітнього рівня «Магістр» спеціальності 8.18010020 «Управління навчальним закладом»/ Укл.: О.М. Ієвлєв. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політех-ніка”, 2016. – 52 с. 3. Волкова Н.П. Професійно-педагогічна комунікація: Навч. посіб. / Н. П. Волкова. - К. : Видавничий центр "Академія", 2006. - 256 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).