Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Освітні, педагогічні науки
Код дисципліни: 7.011.01.O.013
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: канд. пед. наук, Стечкевич Олег Орестович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Основна мета практики магістрів – поглиблення теоретичних знань і набуття практичного досвіду з провадження професійної діяльності, одержання теоретичних і практичних результатів дослідження, які є достатніми для успішного виконання і захисту кваліфікаційної роботи магістра
Завдання: • Інтегральні компетентності: здатність розв’язувати проблеми, задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері освітніх, педагогічних наук. • Загальні компетентності: ЗК2. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК3. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК4. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК5. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК6. Здатність виявляти, ставити та розв’язувати проблеми. • Фахові компетентності ФК1. Здатність проєктувати і досліджувати освітні системи. ФК2. Здатність застосовувати та розробляти нові підходи до вирішення задач дослідницького та/або інноваційного характеру в сфері освіти й педагогіки. ФК5. Здатність розробляти і реалізовувати нові освітні інструменти, проєкти та інтегрувати їх в освітнє середовище закладу освіти. ФК6. Здатність управляти стратегічним розвитком команди в педагогічній, науково-педагогічній та науковій діяльності. ФК7. Критичне осмислення проблем у сфері освіти, педагогіки й на межі галузей знань. ФК8. Здатність інтегрувати знання у сфері освіти/педагогіки та розв’язувати складні задачі у мультидисциплінарних та міждисциплінарних контекстах. ФК9. Здатність до використання сучасних інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій у освітній та дослідницькій діяльності.
Результати навчання: В результаті проходження практики студенти повинні отримати нові знання та уміння, які передбачені професійно-практичною складовою ОНП спеціальності: РН3. Формувати педагогічно доцільну партнерську міжособистісну взаємодію, здійснювати ділову комунікацію, зрозуміло і недвозначно доносити власні міркування, висновки та аргументацію з питань освіти і педагогіки до фахівців і широкого загалу, вести проблемно-тематичну дискусію. РН10. Приймати ефективні, відповідальні рішення з питань управління в сфері освіти/педагогіки, зокрема у нових або незнайомих середовищах, за наявності багатьох критеріїв та неповної або обмеженої інформації. Знання: структури бази практики; методики проведення науково-дослідних робіт, отримання та аналізу теоретичних і експериментальних даних, оприлюднення результатів; програмного забезпечення, необхідного для опрацювання результатів досліджень та методики оформлення; Вміння: проведення пошуку та аналізу наукової та технічної літератури за тематикою досліджень; узагальнювання інформації з літературних джерел та визначення мети, завдань та важливості досліджень, їх наукової новизну та практичну цінність; отримування та аналіз результатів досліджень, проведення їх статистичного опрацювання; проведення експериментальних досліджень та оцінювання точності отриманих результатів;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Основи діяльності викладача дистанційного навчання, • Педагогічні основи проектування та супроводу дистанційного курсу
Короткий зміст навчальної програми: Поглиблення теоретичних знань і набуття практичного досвіду з провадження професійної діяльності в навчальному закладі на базі практики відбувається шляхом ознайомлення з: 1) історією навчального закладу; 2) структурою навчального закладу; 3) особливостями керівництва навчально-виховним процесом; 4) плануванням роботи навчальним закладом: - плануванням роботи навчального закладу (його підрозділу) (види планів); - методикою складання навчального розкладу; 5) нормативною документацією з вивчення дисципліни; 6) існуючими методами і підходами до вивчення дисципліни у контексті теми магістерської роботи (за ключовими словами); 7) способами виявлення, вивчення й впровадження передового педагогічного досвіду: 8) матеріально-технічною базою, Практична робота студента передбачає безпосередню участь в організації і проведенні досліджень в межах виданого завдання.
Опис: Для досягнення основної мети практики магістрів спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» студент повинен вирішити наступний комплекс задач: 1) ознайомлення із завдання для проходження практики магістра і завданням на КРМ, які видаються на початку керівником практики (керівником КРМ), як правило, в загальній формі; 2) пошук і всебічний аналіз інформації з різних джерел (література, періодика, матеріали конференцій, Інтернет) про існуючі методи і підходи до вивчення дисципліни у контексті теми КРМ за ключовими словами; 3) всебічне ознайомлення з нормативною документацією з вивчення дисципліни у навчальному закладі, особливостями організації діяльності педагогів; 4) ретельна деталізація завдання на КРМ і практику спільно з керівником; 5) завершення розробки дистанційного курсу, проведення дослідження й інтерпретація його результатів, додатковий збір теоретичного матеріалу (в разі потреби), необхідного для виконання і захисту КРМ; повне виконання циклу практики, що завершується отриманням практичних рішень, придатних для безпосередньої реалізації, які знаходять своє відображення і розвиток при подальшому виконанні КРМ
Методи та критерії оцінювання: Процес оцінювання знань студентів передбачає: • перевірку керівниками практики звіту з практики та написання відгуку; • захист звіту студентом.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінка "відмінно" ставиться студенту за умови повного виконан¬ня програми практики та ґрунтовних від¬повідей на поставлені запитання, відмінної оцінки у характеристиці з місця практики. Оцінка "добре" ставиться студенту за умови виконання програми практики та індивідуального завдання на 80% і чітких відповідей на поставлені запитання, відмінної або доброї оцінки у характеристиці з місця практики. Оцінка "задовільно" ставиться студенту за умови виконання про-грами практики та індивідуального завдання на 60 % і чітких відпові-дей на більшість поставлених запитань.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Методологія та методика наукового дослідження : навч. посібник / В. О. Вихрущ, Ю. М. Козловський, Л. І. Ковальчук – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 342с. 2. Методичні вказівки до проходження практики за темою кваліфікаційної роботи магістра для студентів спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» / Укл. О.О. Стечкевич. – Львів: Видавництво НУ „Львівська політехніка”, 2020. – 24 с. 3. Організаційне та кадрове забезпечення освітнього процесу : збірник нормативних документів Національного університету ”Львівська політехніка” / За ред. професора Ю. Я. Бобала – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 392 с. 4. Положення про організацію освітнього процесу в Національному університеті «Львівська політехніка», затверджене наказом ректора від 10.12.2015 р. № 235-10. / Збірник нормативних актів Національного університету «Львівська політехніка», Львів, вид. Львівської політехніки, 2018, с. 87 – 109. 5. Положення про організацію проведення практики студентів Національного університету «Львівська політехніка», затверджене наказом ректора від 22.11.2017 р. № 265-10 / Збірник нормативних актів Національного університету «Львівська політехніка», Львів, вид. Львівської політехніки, 2018, с. 133 – 147.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).