Педагогічна практика

Спеціальність: Освітні, педагогічні науки
Код дисципліни: 7.011.01.O.012
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: Канд. пед. наук, Стечкевич Олег Орестович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Основна мета педагогічної практики – поглиблення теоретичних знань і набуття практичного досвіду з провадження професійної діяльності.
Завдання: • Інтегральні компетентності: здатність розв’язувати проблеми, задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері освітніх, педагогічних наук. • Загальні компетентності: ЗК3. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК4. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК5. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК6. Здатність виявляти, ставити та розв’язувати проблеми. ЗК8. Здатність діяти соціально відповідально і свідомо. • Фахові компетентності ФК3. Здатність враховувати різноманітність, індивідуальні особливості студентів у плануванні та реалізації освітнього процесу в закладі освіти. ФК4. Здатність здійснювати експертизу та надавати консультації з питань освітньої політики та інновацій в освіті. ФК5. Здатність розробляти і реалізовувати нові освітні інструменти, проєкти та інтегрувати їх в освітнє середовище закладу освіти. ФК6. Здатність управляти стратегічним розвитком команди в педагогічній, науково-педагогічній та науковій діяльності. ФК7. Критичне осмислення проблем у сфері освіти, педагогіки й на межі галузей знань. ФК8. Здатність інтегрувати знання у сфері освіти/педагогіки та розв’язувати складні задачі у мультидисциплінарних та міждисциплінарних контекстах. ФК9. Здатність до використання сучасних інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій у освітній та дослідницькій діяльності.
Результати навчання: В результаті проходження педагогічної практики студенти повинні отримати нові знання та уміння, які передбачені професійно-практичною складовою ОНП спеціальності: РН3. Формувати педагогічно доцільну партнерську міжособистісну взаємодію, здійснювати ділову комунікацію, зрозуміло і недвозначно доносити власні міркування, висновки та аргументацію з питань освіти і педагогіки до фахівців і широкого загалу, вести проблемно-тематичну дискусію. РН5. Організовувати освітній процес на основі студентоцентрованого, компетентнісного, контекстного підходів та сучасних досягнень освітніх, педагогічних наук, управляти навчально-пізнавальною діяльністю, об’єктивно оцінювати результати навчання здобувачів освіти. РН7. Створювати відкрите освітньо-наукове середовище, сприятливе для здобувачів освіти та спрямоване на забезпечення результатів навчання. РН10. Приймати ефективні, відповідальні рішення з питань управління в сфері освіти/педагогіки, зокрема у нових або незнайомих середовищах, за наявності багатьох критеріїв та неповної або обмеженої інформації. РН11. Здійснювати консультативну діяльність у сфері освітніх, педагогічних наук. Комунікації: Обмін науковими знаннями за результатами досліджень, їх презентація та відстоювання перед фахівцями та нефахівцями Автономія і відповідальність: Здатність до самостійного навчання та розвитку.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Основи діяльності викладача дистанційного навчання, • Педагогічні основи проектування та супроводу дистанційного курсу
Короткий зміст навчальної програми: Поглиблення теоретичних знань і набуття практичного досвіду з провадження професійної діяльності в навчальному закладі на базі практики відбувається шляхом ознайомлення з: 1) історією навчального закладу; 2) структурою навчального закладу; 4) нормативною документацією з вивчення дисципліни; 5) існуючими методами і підходами до вивчення дисципліни; 6) способами виявлення, вивчення й впровадження передового педагогічного досвіду: Практична робота студента передбачає безпосередню участь в організації і проведенні занять та заходів в межах виданого завдання (навчальна, виховна та методична робота).
Опис: Для досягнення основної мети педагогічної практики магістрів спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» студент повинен вирішити наступний комплекс задач: 1) вивчення методики викладання і передового педагогічного досвіду; 2) проведення різних типів занять з використанням розроблених педагогічних методів і прийомів з дисциплін, які відповідають фаховій підготовці; 3) розвиток комунікативних навиків; 4) набуття практичних навичок спостереження та аналізу навчально-виховної роботи; 5) вивчення планування та роботи педагогічного колективу; 6) набуття досвіду індивідуально-виховної роботи з учнями.
Методи та критерії оцінювання: Процес оцінювання знань студентів передбачає: • перевірку керівниками практики звіту з практики та написання відгуку; • захист звіту студентом.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінка "відмінно" ставиться студенту за умови повного виконан¬ня програми практики та ґрунтовних від¬повідей на поставлені запитання, відмінної оцінки у характеристиці з місця практики. Оцінка "добре" ставиться студенту за умови виконання програми практики та індивідуального завдання на 80% і чітких відповідей на поставлені запитання, відмінної або доброї оцінки у характеристиці з місця практики. Оцінка "задовільно" ставиться студенту за умови виконання про-грами практики та індивідуального завдання на 60 % і чітких відпові-дей на більшість поставлених запитань.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Методологія та методика наукового дослідження : навч. посібник / В. О. Вихрущ, Ю. М. Козловський, Л. І. Ковальчук – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 342с. 2. Методичні вказівки до проходження практики за темою кваліфікаційної роботи магістра для студентів спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» / Укл. О.О. Стечкевич. – Львів: Видавництво НУ „Львівська політехніка”, 2020. – 24 с. 3. Організаційне та кадрове забезпечення освітнього процесу : збірник нормативних документів Національного університету ”Львівська політехніка” / За ред. професора Ю. Я. Бобала – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 392 с. 4. Положення про організацію освітнього процесу в Національному університеті «Львівська політехніка», затверджене наказом ректора від 10.12.2015 р. № 235-10. / Збірник нормативних актів Національного університету «Львівська політехніка», Львів, вид. Львівської політехніки, 2018, с. 87 – 109. 5. Положення про організацію проведення практики студентів Національного університету «Львівська політехніка», затверджене наказом ректора від 22.11.2017 р. № 265-10 / Збірник нормативних актів Національного університету «Львівська політехніка», Львів, вид. Львівської політехніки, 2018, с. 133 – 147.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).