Мікроекономіка

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 6.072.00.O.016
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Економіки і маркетингу
Лектор: Кандидат економічних наук, старший викладач, Гринаш Лілія Петрівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: РН1. Розуміння сутності та змісту основних теоретичних положень мікроекономіки. РН2. Здатність самостійно аналізувати проблеми економіки на мікро рівні. РН3. Вміння використовувати інструментарій мікроекономічного аналізу для прийняття обґрунтованих рішень щодо здійснення індивідуального вибору за наявності обмежених ресурсів і альтернативних можливостей. РН4. Розуміння факторів, які визначають ринковий попит та пропозицію. РН5. Розробляти моделі поведінки фірми на ринку товарів і ресурсів. РН6. Вміння аналізувати закономірності формування витрат виробництва у короткотерміновому та довготерміновому періодах. РН7. Здатність приймати правильне рішення щодо ціни та обсягів виробництва в умовах різних моделей ринку: чистої конкуренції, чистої монополії, монополістичної конкуренції та олігополії. РН8. Розуміння механізму формування цін та попиту на ресурси.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: Політична економія макроекономіка кореквізит Регіональна економіка
Короткий зміст навчальної програми: Предмет «Мікроекономіки» поведінка, спонукальні мотиви і механізм прийнятті рішень окремими економічними суб'єктами (домашніми господарствами, фірмами, підприємствами, організаціями. особами, що займаються індивідуальною трудовою і підприємницькою діяльністю, тобто - макросистемами), які прагнуть отримати найкращий економічний результат за рахунок використання обмежених ресурсів, для яких можна знайти альтернативне використання. Іншими словами мікроекономіка це розділ економічної теорії, що вивчає обґрунтування виборів і господарських рішень, здійснюваних невеликими економічними одиницями. У центрі уваги дисципліни закони попиту і пропозиції, механізми ціноутворення, особливості поведінки споживачів та здійснення ними оптимального вибору, розподіл ресурсів для досягнення альтернативних цілей, ринково-продуктова стратегія фірми в різних ринкових ситуаціях, шляхи досягнення рівноваги виробника, тощо.
Методи та критерії оцінювання: - Поточний контроль (відповіді на практичних заняттях) – 30 балів; - Підсумковий контроль (екзамен) – 70 балів
Рекомендована література: 1. Макконел К.Р., Брю С.Л. Аналітична економія: принци-пи, проблеми і політика. Ч. 2. Мікроекономіка /Пер. з 13-го англ. вид. –Львів: Просвіта, 1999. 2. Економічна теорія: Макро- та мікроекономіка: Навч. по-сібник /За ред. З.Г. Ватаманюка та С.М. Панчишина. –Вид. 2-ге, доп. –Львів, Інтереко, 1998. 3. Базілінська О.Я., Мініна О.В. Мікроекономіка. – К.: “ Центр учбової літератури”, 2009. 4. Ястремський О.І., Гриценко О.Г. Основи мікроекономіки /Підручник. –К.: Товариство “Знання”, КОО, 1998. 5. Задоя А.О. Мікроекономіка. –К.: №Знання”, 1999. 6. Косік А.Ф., Гронтковська Г.Е. Мікроекономіка, Київ К: Центр учбової літератури, 2008. 7. Піндайк Р.С., Рубінфельд Д.Л. Мікроекономіка. /Пер. з англ. –К.: Основи, 1996. 8. Мікроекономіка: Курс лекцій та вправи: Навч. посіб. – 2-ге вид., стер. – К.: Т-во «Знання», КОО, 2002. – 211 с. 9. Мікроекономіка і макроекономіка: Підручник /За заг. ред. С. Будаговської. - К.: Основи, 1998. – 518 с. 10. Ястремський О.І., Гриценко О.Г. Основи мікроекономіки: Підручник. – К.: т-во «Знання», КОО, 1998. 11. Ватаманюк О. Мікроекономіка. Навч. посібник. Львів. «Інтелект-Захід», 2004.