Бухгалтерський облік

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 6.072.00.O.013
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Фінансів, обліку і аналізу
Лектор: Кандидат економічних наук, Гембарська Наталія Євгеніївна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування системи знань з теорії та практики ведення бухгалтерського обліку на підприємстві; вивчення, опанування сутністю та практичним застосуванням складових (елементів) методу бухгалтерського обліку – документації і інвентаризації, рахунків і подвійного запису, оцінки і калькуляції, балансу і звітності; використання прогресивних методів і прийомів в процесі обліку активів, капіталу, зобов’язань підприємств; оволодіння сучасними методами обробки облікової інформації, використання її в управлінні, контролі за раціональним та ефективним використанням матеріальних, трудових та фінансових ресурсів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральної: здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми в ході професійної діяльності у галузі фінансів, банківської справи та страхування або у процесі навчання, що передбачає застосування окремих методів і положень фінансової науки та характеризується невизначеністю умов і необхідністю врахування комплексу вимог здійснення професійної та навчальної діяльності. загальних: ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК08. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК11. Здатність спілкуватися з представниками інших професій груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). ЗК12 Здатність працювати автономно. фахових (спеціальних): СК06. Здатність застосовувати сучасне інформаційне та програмне забезпечення для отримання та обробки даних у сфері фінансів, банківської справи та страхування. СК07. Здатність складати та аналізувати фінансову звітність. СК08. Здатність виконувати контрольні функції у сфері фінансів, банківської справи та страхування. СК15. Вміння використовувати теоретичний та методичний інструментарій для діагностики стану ринку цінних паперів та ефективності державного регулювання.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПР08. Застосовувати спеціалізовані інформаційні системи, сучасні фінансові технології та програмні продукти. ПР09. Формувати і аналізувати фінансову звітність та правильно інтерпретувати отриману інформацію. ПР11. Володіти методичним інструментарієм здійснення контрольних функцій у сфері фінансів, банківської справи та страхування. ПР12. Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у фінансовій сфері діяльності. ПР14. Вміти абстрактно мислити, застосовувати аналіз та синтез для виявлення ключових характеристик фінансових систем, а також особливостей поведінки їх суб’єктів. ПР25. Уміння проводити облік операцій на підприємствах, в фінансово-кредитних установах, складання фінансової і податкової звітності. ПР27. Володіння навичками роботи з комп’ютером, вміння користуватися програмним забезпеченням обробки даних у сфері професійної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізити: Політична економія, Фінанси, гроші та кредит; - кореквізити: Аналіз господарської діяльності, Статистика, Фінансовий облік та звітність
Короткий зміст навчальної програми: Предметом вивчення навчальної дисципліни є ведення обліку господарських процесів. що відбуваються на підприємствах. Дисципліна спрямована на вивчення особливостей функціонування бухгалтерської служби щодо підготовки та надання релевантної облікової інформації як основи для прийняття обґрунтованих рішень в ході управління діяльністю підприємства. Бухгалтерський облік є процесом виявлення, вимірювання, реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та передачі інформації про діяльність підприємства зовнішнім та внутрішнім користувачам для прийняття рішень. Метою ведення бухгалтерського обліку на підприємствах чи в установах є надання користувачам повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансовий стан, результати діяльності та рух грошових коштів підприємства для прийняття ефективних управлінських рішень. Бухгалтерський облік дає інформацію для багатьох інших видів обліку, для аналізу, контролю та прийняття управлінських рішень, оскільки він ведеться безперервно і відображує всю господарську діяльність підприємства. Бухгалтерський облік тісно пов'язаний з іншими економічними науками – аналізом господарської діяльності, статистикою, галузевими економіками, фінансами, податковим обліком, менеджментом, маркетингом тощо.
Опис: Тема 1. Бухгалтерський облік: його сутність та значення. Види бухгалтерського обліку Тема 2. Предмет і об’єкти бухгалтерського обліку Тема 3. Методичні прийоми бухгалтерського обліку та їх використання на підприємствах Тема 4. Бухгалтерський баланс Тема 5. Рахунки бухгалтерського обліку і подвійний запис Тема 6. Документація та інвентаризація Тема 7. Облікові регістри, техніка, форми та організація обліку на підприємствах Тема 8. Облік процесу створення підприємства, формування та зміни власного капіталу Тема 9. Облік процесу придбання та використання активів підприємства Тема 10. Облік процесу виробництва продукції, виконання робіт і надання послуг Тема 11. Класифікація та облік доходів підприємства Тема 12. Визначення та відображення фінансових результатів основних господарських процесів Тема 13. Основи фінансової звітності
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль роботи здобувача: тестування; усне опитування на практичних заняттях; оцінювання виконання і захисту індивідуального завдання. 2. Екзаменаційний контроль: оцінювання складання екзамену (письмової та усної компонент). Письмова компонента: завдання 1-го рівня – тести; завдання 2-го рівня - розкрити зміст поняття, дати визначення, вказати кореспонденцію рахунків, описати зміст господарської операції на підставі кореспонденції рахунків, провести розподіл майна підприємства на активи і пасиви; завдання 3-го рівня –задачі з обліку господарських процесів.
Критерії оцінювання результатів навчання: - поточний контроль (35 балів) - контрольний захід (екзамен - 65) Поточний контроль (ПК): ДФН: 1. Тестування за темами у ВНС– з переведенням у шкалу 0-15 балів. Відсутні обмеження щодо мінімальної кількості балів. 2. Виконання та захист індивідуального науково-дослідного завдання – 7 балів (за умови успішного захисту). Наявність помилок в розрахунках передбачає повернення на доопрацювання. За оформлення та представлення бали не знижуються. 3. Виконання завдань до практичних занять №3-15 – 13*1=13 балів. За оформлення та представлення бали не знижуються. Додатковими балами (до 10 балів) заохочується здобувач до науково-пошукової роботи – участь в конкурсах науково-пошукових робіт, публікації наукових тез і статей відповідно до стандартів ВО Львівської політехніки. Екзаменаційний контроль (ЕК). На екзамені здобувач може отримати максимум 65 балів. Екзамен складається з письмової та усної компонент: 1. Письмова компонента. Письмова компонента - екзаменаційний білет, який складається із завдань трьох рівнів, що оцінюються за окремою шкалою: Рівень1 – тести 10 тестів*1 бал = 10 балів; Рівень 2 – описати зміст господарських операцій та відобразити операції на рахунках бухгалтерського обліку - 2 завдання*4 бали = 8 балів; завершити речення та пояснити суть явища - 2 завдання*5 балів = 10 балів; скласти баланс підприємства за наведеними даними - 1 завдання*7 балів = 7 балів. Разом 25 балів; Рівень 3 – Розв’язати задачу (до наведених господарських операцій зробити необхідні розрахунки та скласти бухгалтерські проведення) – 15 балів. 2. Усна компонента. Під час усного спілкування з викладачем здобувач може отримати від 0 до 15 балів за відповідь на запитання екзаменатора за усіма питаннями, винесеними на семестровий контроль та виконаними завданнями.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бухгалтерський облік: практикум: навчальний посібник для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти [Електронний ресурс] / Скоробогатова Н. Є.; КПІ ім. Ігоря Сікорського. – Електронні текстові дані. – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського. – 2023. – 114 с. 2. Бухгалтерський облік : навчальний посібник / В. М. Краєвський, О. П. Колісник, Н. В. Гуріна та ін. – Ірпінь : Університет ДФС України, 2021. – 388 с. 3. Бухгалтерський облік: Навчальний посібник / В. М. Соболєв, І. А. Косата, Т. В. Розіт тощо; за ред. В. М. Соболєва. – Х.: ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2018. – 222 с. 4. Лень В.С., Гливенко В.В. Бухгалтерський облік в Україні. Основи та практика: навч.посіб. // Київ : Центр навчальної літератури, 2018. – 608 с. 5. Скоробогатова Н. Є. Бухгалтерський облік : навчальний посібник / Н. Є. Скоробогатова. – КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. – 248 с. 6. Давидюк Т.В., Манойленко О.В., Ломаченко Т.І., Резніченко А.В.Бухгалтерський облік: навч. посібник / Харків: Видавничий дім «Гельветика»,2016. –392с. 7. Бессонова Г.П. Теорія бухгалтерського обліку. Навчальний посібник. – Маріуполь: ПДТУ, 2019. – 88с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).