Фінанси, гроші та кредит (курсова робота)

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 6.072.10.E.050
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Фінансів, обліку і аналізу
Лектор: кандидат економічних наук, доцент Волошин Орися Павлівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Набуття вмінь та навиків дослідження особливостей функціонування фінансових та грошово-кредитних систем різних країн світу
Завдання: Завданнями курсової роботи є: дослідити фінансову систему країни (відповідно до варіанту) у розрізі бюджетної та податкової системи; дослідити грошово-кредитну систему країни (відповідно до варіанту) у розрізі банківської системи та монетарної політики; проаналізувати динаміку ключових показників країни (відповідно до варіанту) у розрізі доходів, витрат, державного боргу, інфляції, реального ефективного обмінного курсу; проаналізувати монетарні показники країни (відповідно до варіанту) у розрізі готівки, пропозиції грошей, грошових агрегатів, облікової ставки, валютних резервів; сформувати висновки про особливості організування та функціонування фінансової та грошово- кредитної системи країни (відповідно до варіанту). Виконання курсової роботи «Фінанси, гроші та кредит» передбачає набуття здобувачами вищої освіти таких компетентностей: ? ЗК02 здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ? ЗК08 здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ? ЗК09 Здатність бути критичним і самокритичним. ? СК03Здатність до діагностики стану фінансових систем (державні фінанси, у тому числі бюджетна та податкова системи, фінанси суб’єктів господарювання, фінанси домогосподарств, фінансові ринки, банківська система та страхування).
Результати навчання: Програмні результати навчання такі: ? ПР01 знати та розуміти економічні категорії, закони, причинно-наслідкові та функціональні зв’язки, які існують між процесами та явищами на різних рівнях економічних систем ? ПР03 Визначати особливості функціонування сучасних світових та національних фінансових систем та їх структури. ? ПР11 Володіти методичним інструментарієм здійснення контрольних функцій у сфері фінансів, банківської справи та страхування ? ПР18 Демонструвати базові навички креативного та критичного мислення у дослідженнях та професійному спілкуванні. ? ПР19 Виявляти навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: мікроекономіка, політична економія; фінанси,гроші та кредит; - кореквізит: податкова система, бюджетна система
Короткий зміст навчальної програми: Курсова робота виконується з метою набуття вмінь та навиків дослідження особливостей функціонування фінансових та грошово-кредитних систем різних країн світу. Під час написання курсової роботи здобувачі вищої освіти здобудуть вміння систематизувати, узагальнювати, аналізувати фінансову інформацію та монетарні показники, робити висновки про закономірності у досліджуваних процесах.
Опис: Курсова робота повинна складатися з 2 розділів. У першому розділі необхідні зробити таку структуру: 1.1. Загальна характеристика фінансової системи країни (за даними міністерства фінансів) 1.1.1. Бюджетна система (обов'язковий елемент) 1.1.2. Податкова система (обов'язковий елемент) 1.1.3. Інші сфери та ланки фінансової системи країни (відповідно до специфіки країни) 1.2. Загальна характеристика грошово-кредитної системи країни (за даними центрального банку) 1.2.1. Банківська система (обов'язковий елемент) 1.2.2. Монетарна політика (обов'язковий елемент) 1.2.3. Інші елементи грошово-кредитної системи країни (відповідно до специфіки країни) У другому розділі необхідно зробити таку структуру: 2.1. Значення та динаміка ключових фінансових показників країни 2.1.1. Доходи, витрата та борг держави (обов'язковий елемент) 2.1.2. Інфляція та реальний ефективний обмінний курс (обов'язковий елемент) 2.1.3. Інші фінансові показники (відповідно до специфіки країни) 2.2. Значення та динаміка монетарних показників країни 2.2.1. Готівка в обороті та пропозиція грошей (обов'язковий елемент) 2.2.2. Грошові агрегати, облікова ставка та валютні резерви (обов'язковий елемент) 2.2.3. Інші монетарні показники (відповідно до специфіки країни)
Методи та критерії оцінювання: - 100 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Алєксєєв І.В., Бондарчук М.К. Гроші та кредит. Навч.-методичний посібник – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017 р., с.216. 2. Венгер В.В. Фінанси: навч. посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2009. – 432 с. 3. Коваленко Д.І. Фінанси, гроші та кредит: теорія та практика [текст]: навч. посіб. / Д. І. Коваленко, В.В. Венгер – К.: Центр учбової літератури, 2013. – 578 с. 4. Фесенко І.А. Фінанси: навч. посіб. / І.А. Фесенко, І.Є. Алфьорова; Донбас. держ. техн. ун-т. – Алчевськ: ДонДТУ, 2012. – 334 с. 5. Фінанси (державні, корпоративні, міжнародні) : підручник для студентів ВНЗ / В. О. Онищенко, А. Ю. Бережна, Л. О. Птащенко, І. Б. Чичкало-Кондрацька. – Київ : Центр учбової літератури, 2018. – 599 с. 6. Фінанси : навч. посіб. / І. В. Журавльова, О. В. Гаврильченко, О. П. Полтініна та ін.; за заг. ред. д-ра екон. наук, професора І. В. Журавльової. – Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2017. – 330 с. 7. Ярошевич Н.Б. Фінанси: Навчальний посібник. Львів: Видавництво «Простір-М», 2018. - 298с. 8. Щетинін А.І. Гроші та кредит : навчальний посібник / Щетинін А. І. – Дніпро: Університет митної справи та фінансів, 2019. – 163 с. 9. Ярошевич Н.Б. Фінанси, гроші та кредит: Підручник. / Ярошевич Н.Б. – Львів: «Новий Світ- 2000», 2023. – 414 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).