Податкова система
Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 6.072.00.O.032
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Фінансів, обліку і аналізу
Лектор: Кандидат економічних наук, Гембарська Наталія Євгеніївна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальних:
ЗК08. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
фахових (спеціальних):
СК01. Здатність досліджувати тенденції розвитку економіки за допомогою інструментарію макро- та мікроекономічного аналізу, оцінювати сучасні економічні явища.
СК02. Розуміння особливостей функціонування сучасних світових та національних фінансових систем та їх структури.
СК03. Здатність до діагностики стану фінансових систем (державні фінанси, у тому числі бюджетна та податкова системи, фінанси суб’єктів господарювання, фінанси домогосподарств, фінансові ринки, банківська система та страхування).
СК05. Здатність застосовувати знання законодавства у сфері монетарного, фіскального регулювання та регулювання фінансового ринку.
СК07. Здатність складати та аналізувати фінансову звітність.
СК08. Здатність виконувати контрольні функції у сфері фінансів, банківської справи та страхування.
СК14. Здатність до цілісного уявлення про взаємозв’язок, взаємовплив та взаємообумовленість показників фінансового стану суб’єктів господарювання та організацій, що функціонують у сучасних ринкових умовах.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
ПР01. Знати та розуміти економічні категорії, закони, причинно-наслідкові та функціональні зв’язки, які існують між процесами та явищами на різних рівнях економічних систем.
ПР02. Знати і розуміти теоретичні основи та принципи фінансової науки, особливості функціонування фінансових систем.
ПР03. Визначати особливості функціонування сучасних світових та національних фінансових систем та їх структури.
ПР04. Знати механізм функціонування державних фінансів, у т.ч. бюджетної та податкової систем, фінансів суб’єктів господарювання, фінансів домогосподарств, фінансових ринків, банківської системи та страхування.
ПР07. Розуміти принципи, методи та інструменти державного та ринкового регулювання діяльності в сфері фінансів, банківської справи та страхування.
ПР09. Формувати і аналізувати фінансову звітність та правильно інтерпретувати отриману інформацію.
ПР10. Ідентифікувати джерела та розуміти методологію визначення і методи отримання економічних даних, збирати та аналізувати необхідну фінансову інформацію, розраховувати показники, що характеризують стан фінансових систем.
ПР11. Володіти методичним інструментарієм здійснення контрольних функцій у сфері фінансів, банківської справи та страхування.
ПР24. Уміння застосовувати методи фінансування операційної та інвестиційної діяльності суб’єктів господарювання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізити: Бухгалтерський облік, Гроші та кредит;
- кореквізити: Фінансовий облік та звітність, Бюджетна система
Короткий зміст навчальної програми: Предметом вивчення навчальної дисципліни «Податкова система» є теоретичні та організаційні основи оподаткування, методика розрахунків і порядок сплати податків і обов’язкових платежів юридичних і фізичних осіб.
Вивчення теоретичних і практичних засад податкової системи та податкової політики відіграє важливу роль у підготовці спеціалістів високого рівня кваліфікації в галузі системи оподаткування, що володіє уміннями аналізувати наслідки реалізації відповідної податкової політики держави, розраховувати суми податкових зобов’язань щодо загальнодержавних та місцевих податків і зборів. Знання і розуміння податкового законодавства дає можливість обґрунтувати очікувану економічну ефективність прийнятих рішень з урахування особливостей системи оподаткування в Україні; робити аналітичні дослідження впливу податкових інститутів на розвиток економіки підприємств.
Опис: Теоретичні та організаційні основи оподаткування.
Податок на додану вартість.
Акцизний податок та мито.
Податок на прибуток підприємств.
Податок з доходів фізичних осіб.
Рентна плата та екологічний податок.
Місцеві податки і збори.
Оптимізація оподаткування на підприємстві.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь здобувача при вивченні дисципліни включають:
1. Поточний контроль роботи здобувача:
? Тестове опитування;
? Усне опитування на практичних заняттях ;
? Розв’язування задач та оформлення розв’язків у вигляді самостійних робіт;
? Виконання індивідуального завдання (за варіантом) та його захист;
2. Підсумковий контроль: Складання екзамену (письмової та усної компонент)
Письмова компонента:
? Завдання 1-го рівня – тести;
? Завдання 2-го рівня – розкрити зміст поняття, дати визначення;
? Завдання 3-го рівня – розв’язати задачі;
Критерії оцінювання результатів навчання: - поточний контроль (35 балів)
- контрольний захід (екзамен - 65 балів)
В процесі навчання здобувач повинен продемонструвати активну навчальну діяльність протягом семестру і за результатами поточного контролю набрати від 26 до 35 балів.
До обов’язкових видів робіт поточного контролю входять:
1. Тестування у ВНС з 8 тем навчальної дисципліни, які оцінюються максимум в 1 бал:
8*1 = 8 балів;
2. Виконання практичних робіт, доповіді на семінарських заняттях, усне опитування 15*1 бал = 15 балів
3. Виконання індивідуального завдання за окремим варіантом, у ході виконання якого необхідно: завдання 1 - розрахувати суму податкових платежів до бюджету за поточний рік, а саме: податок на прибуток підприємств, податок на додану вартість, податок на доходи фізичних осіб, військовий збір, єдиний соціальний внесок, митні платежі, деякі види місцевих податків та зборів, обґрунтувати свої розрахунки; завдання 2 - провести аналіз динаміки та структури податкових надходжень області (галузі промисловості); завдання 3 - провести наукове дослідження за вказаною тематикою. Індивідуальне завдання оцінюється в 12 балів, з яких 9 балів за зміст і оформлення завдання і максимально 3 бали за захист. Для ЗФН індивідуальне завдання оцінюється в 27 балів, з яких 9 балів за зміст і оформлення завдання і максимально 18 бали за захист.
Окремо додатковими балами (від 5 до 10 балів) заохочується здобувач до науково-пошукової роботи – участь в конкурсах науково-пошукових робіт, публікації наукових тез і статей.
Студент, який вчасно (до початку екзаменаційної сесії) не виконав усі 3 обов’язкові види робіт або не набрав 26 балів з поточного контролю, не допускається до екзамену.
На екзамені здобувач може отримати максимум 65 балів. Екзамен складається з письмової та усної компонент. Письмова компонента - екзаменаційний білет, який складається із завдань трьох рівнів, що оцінюються за окремою шкалою:
Рівень1 – тести - 15 тестів*1 бал = 15 балів;
Рівень 2 – Дати визначення та розкрити суть та зміст явища - 5 завдань*4 бали =20 балів;
Рівень 3 – Розв’язати задач –задача 7 балів + задача 8 балів = 15 балів.
Під час усного спілкування з викладачем здобувач може отримати від 0 до 15 балів за відповідь на запитання екзаменатора.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Податковий кодекс України.
2. Митний кодекс України.
3. Бюджетний кодекс України.
4. Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування: Закон України від 09.07.2003 р. № 1058-IV. Відомості Верховної Ради України. 2003. № 49–51. 376 с.
5. Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування: Закон України від 08.07.2010 р. № 2464-VI. Відомості Верховної Ради України. 2011. № 2–3. 11 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).