Аналіз господарської діяльності

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 6.072.00.O.022
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Фінансів, обліку і аналізу
Лектор: Кандидат економічних наук, Гембарська Наталія Євгеніївна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою дисципліни «Аналіз господарської діяльності» є засвоєння знань про системне оцінювання діяльності організацій, виявлення внутрішніх резервів раціонального використання матеріальних, трудових і фінансових ресурсів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальних: ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК03. Здатність планувати та управляти часом. ЗК06. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. ЗК08. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК12 Здатність працювати автономно. фахових (спеціальних): СК04. Здатність застосовувати економіко-математичні методи та моделі для вирішення фінансових задач. СК07. Здатність складати та аналізувати фінансову звітність. СК08. Здатність виконувати контрольні функції у сфері фінансів, банківської справи та страхування.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПР05. Володіти методичним інструментарієм діагностики стану фінансових систем (державні фінанси, у т.ч. бюджетна та податкова системи, фінанси суб’єктів господарювання, фінанси домогосподарств, фінансові ринки, банківська система та страхування). ПР06. Застосовувати відповідні економіко-математичні методи та моделі для вирішення фінансових задач. ПР09. Формувати і аналізувати фінансову звітність та правильно інтерпретувати отриману інформацію. ПР11. Володіти методичним інструментарієм здійснення контрольних функцій у сфері фінансів, банківської справи та страхування. ПР13. Володіти загальнонауковими та спеціальними методами дослідження фінансових процесів. ПР14. Вміти абстрактно мислити, застосовувати аналіз та синтез для виявлення ключових характеристик фінансових систем, а також особливостей поведінки їх суб’єктів. ПР25. Уміння проводити облік операцій на підприємствах, в фінансово-кредитних установах, складання фінансової і податкової звітності. ПР28. Здатність використовувати професійні знання для статистичної обробки даних та математичного моделювання фінансово-економічних процесів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізити: економіка підприємства; бухгалтерський облік - кореквізити: фінансовий облік і звітність; фінансовий аналіз
Короткий зміст навчальної програми: Предметом навчальної дисципліни «Аналіз господарської діяльності» є господарська діяльність підприємств і їх підрозділів, а також інших формувань, спрямована на досягнення максимальних результатів за мінімальних витрат. Навчальна дисципліна «Аналіз господарської діяльності» є однією з важливих обов’язкових навчальних дисциплін професійного циклу бакалаврської підготовки і що забезпечує оволодіння здобувачами фахових теоретичних знань і практичних навичок з дослідницьких, аналітичних, розрахункових компетентностей.
Опис: Тема 1. Предмет, об’єкти і завдання аналізу господарської діяльності Тема 2. Метод і методичні прийоми аналізу господарської діяльності Тема 3. Види аналізу та його інформаційне забезпечення Тема 4. Аналіз фінансового стану підприємства Тема 5. Аналіз прибутку і рентабельності Тема 6. Аналіз виробництва і реалізації продукції Тема 7. Аналіз використання трудових ресурсів і витрат на оплату праці Тема 8. Аналіз довгострокових активів підприємства Тема 9. Аналіз матеріальних ресурсів та ефективності їх використання Тема 10. Аналіз витрат на виробництво продукції
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль роботи здобувача: тестування; усне опитування на практичних заняттях; письмові контрольні роботи; оцінювання виконання і захисту індивідуального завдання. 2. Підсумковий (заліковий) контроль: тестування та усна компонента.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК): ДФН: 1. Тестування за темами у ВНС– з переведенням у шкалу 0-10 балів. Відсутні обмеження щодо мінімальної кількості балів. 2. Виконання та захист індивідуального завдання – 23 бали, у т.ч. 13 балів за захист. Наявність помилок в розрахунках передбачає повернення на доопрацювання. За оформлення та представлення бали не знижуються. 3. Виконання завдань до практичних занять №1-15 – 15*1=15 балів. За оформлення та представлення бали не знижуються. 4. Контрольні роботи 2*11 балів=22 бали. Додатковими балами (до 10 балів) заохочується здобувач до науково-пошукової роботи – участь в конкурсах науково-пошукових робіт, публікації наукових тез і статей відповідно до стандартів ВО Львівської політехніки. ЗФН: 1. Тестування за темами у ВНС– з переведенням у шкалу 0-10 балів. Відсутні обмеження щодо мінімальної кількості балів. 2. Виконання та захист індивідуального завдання – 60 балів, у т.ч. 30 балів за захист. Наявність помилок в розрахунках передбачає повернення на доопрацювання. За оформлення та представлення бали не знижуються. Підсумковий контроль. На підсумковому контролі здобувач може отримати максимум 30 балів. Підсумковий контроль складається з письмової та усної компонент: 1. Письмова компонента. Тестування. 2. Усна компонента. Під час усного спілкування з викладачем здобувач може отримати від 0 до 15 балів за відповідь за усіма питаннями, винесеними на семестровий контроль.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Аналіз господарської діяльності : навчальний посібник / О. О. Адлер, О. Й. Лесько. – Вінниця : ВНТУ, 2019. – 115 с. 2. Сіменко І.В. Аналіз господарської діяльності: навч. посібник / Сіменко І.В. – ЦУЛ, 2013, с.384. 3. Приймак С.В., Даниляк Л.Я. Аналіз господарської діяльності. Практикум. – Львів, ЛДФА, 2015. – 93 с. 4. Ковальчук К. Ф. Аналіз господарської діяльності: теорія, методика, розбір конкретних ситуацій : навчальний посібник. / К. Ф. Ковальчук. ? К. : Центр учбової літератури, 2012. ? 326 с. 5. Даценко Г.В., Коцеруба Н.В., Крупельницька І.Г., Кудирко О.М., Лобачева І.Ф. Аналіз господарської діяльності : навч. посіб. Вінниця : Київ. нац. торг.-екон. ун-т. Вінниц. торг.-екон. ін-т., 2021. 416 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).