Business Antities Activities Analysis in Commodity Markets (курсовий проєкт)

Major: Public management and administration
Code of subject: 6.281.02.E.169
Credits: 3.00
Department: Theoretical and Applied Economics
Lecturer: Phd, Ass Prof. Ilychok B.I.
Semester: 6 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: Following the completion of the module the student should know: • subject area and methodological framework of entities functioning analysis in commodity markets; • how to identify patterns and trends in economic processes of the company and the whole economic activity; • how to establish and assess the main factors that positively or negatively affect the performance of the entity; • how to identify unused potential for improving the performance of the whole economic activities, associations, individual businesses; • how to predict and plan economic processes; • how to design programs and recommendations for further effective development of profitable business.
Required prior and related subjects: Economic analysis, state regulation of economy
Summary of the subject: - S- Subject and methodological basis of economic entities functioning analysis in commodity markets - Analysis of products and services markets. - Analysis of goods, works and services production. - Analysis of production costs. - Analysis of financial performance and profitability. - Analysis of enterprise’s equities prices. - Analysis of enterprise’s social responsibility level. - Analysis of entrepreneurial activities negative influence on the environment.
Assessment methods and criteria: current-100%
Recommended books: 1. Іличок Б.І. Аналізування діяльності суб'єктів господарювання на товарних ринках: навч. посіб. / Б. І. Іличок. - Львів : Вид-во Львівської політехніки, 2016. - 172 с. 2. Кіндрацька Г.І. Економічний аналіз : підручник / Г.І. Кіндрацька, М.С. Білик, А.Г. Загородній ; за ред. проф. А.Г. Загороднього. — Вид. 3-тє, переробл. і доповн. — К. : Знання, 2008. 3. Економічний аналіз. Навч. посібник / М. А. Болюх, В. З. Бурчевський, М. І. Горбаток та ін.; За ред. акад. НАНУ, проф. М. Г. Чумаченка. —Вид. 2-ге, перероб. і доп. — К.: КНЕУ, 2003. — 556 с. 4. Промисловий маркетинг: Підруч. для студ. екон. спец. / Євген Крикавський, Наталія Чухрай ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". - 2-е вид. - Львів : Нац. ун-т Львів. політехніка, 2004. - 471 с.

Business Antities Activities Analysis in Commodity Markets

Major: Public management and administration
Code of subject: 6.281.02.E.164
Credits: 4.00
Department: Theoretical and Applied Economics
Lecturer: PhD, As. Prof. Ilychok B.I.
Semester: 6 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: Following the completion of the module the student should know: • subject area and methodological framework of entities functioning analysis in commodity markets; • how to identify patterns and trends in economic processes of the company and the whole economic activity; • how to establish and assess the main factors that positively or negatively affect the performance of the entity; • how to identify unused potential for improving the performance of the whole economic activities, associations, individual businesses; • how to predict and plan economic processes; • how to design programs and recommendations for further effective development of profitable business.
Required prior and related subjects: Economic analysis, state regulation of economy
Summary of the subject: - Subject and methodological basis of economic entities functioning analysis in commodity markets - Analysis of products and services markets. - Analysis of goods, works and services production. - Analysis of production costs. - Analysis of financial performance and profitability. - Analysis of enterprise’s equities prices. - Analysis of enterprise’s social responsibility level. - Analysis of entrepreneurial activities negative influence on the environment.
Assessment methods and criteria: current control-40%, examination control - 60%.
Recommended books: 1. Іличок Б.І. Аналізування діяльності суб'єктів господарювання на товарних ринках: навч. посіб. / Б. І. Іличок. - Львів : Вид-во Львівської політехніки, 2016. - 172 с. 2. Кіндрацька Г.І. Економічний аналіз : підручник / Г.І. Кіндрацька, М.С. Білик, А.Г. Загородній ; за ред. проф. А.Г. Загороднього. — Вид. 3-тє, переробл. і доповн. — К. : Знання, 2008. 3. Економічний аналіз. Навч. посібник / М. А. Болюх, В. З. Бурчевський, М. І. Горбаток та ін.; За ред. акад. НАНУ, проф. М. Г. Чумаченка. —Вид. 2-ге, перероб. і доп. — К.: КНЕУ, 2003. — 556 с. 4. Промисловий маркетинг: Підруч. для студ. екон. спец. / Євген Крикавський, Наталія Чухрай ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". - 2-е вид. - Львів : Нац. ун-т Львів. політехніка, 2004. - 471 с.