Internship According to the Bachelor's Thesis

Major: Public management and administration
Code of subject: 6.281.02.O.178
Credits: 3.00
Department: Theoretical and Applied Economics
Lecturer: candidate of economic sciences, associate professor Mykhalchyshyn N.L.
Semester: 8 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: -In-depth knowledge of public management and administration; -Understanding of the tools and strategies for market analysis, the operation of private enterprises and public organizations; -Systematic thinking and apply creativity to the formation of fundamentally new ideas; -Explore, analyze, predict and plan for economic, social and other phenomena in the State and the regions, and use the results obtained for the typical for the chosen specialty management decisions; -Identify, classify and describe the work of the management systems of public and private structures; -Combine theory and practice, as well as make decisions and produce a strategy for solving a speciality with regard to human values, social, governmental, economic, international and environmental interests; -To evaluate the possible results of public management and administration and up to defend the usefulness of adopting and implementing management decisions.
Required prior and related subjects: Antitrust regulation, competitiveness of the national producer,administrative management, financial anagement and the Statebudget policy, State regulation of the economy, public procurement,industrial markets, crisis management, commitment relationships inbusiness.
Summary of the subject: Overall assessment of the regulatory framework, on the basis ofwhich established and functioning organization. Research ofcompetitive environment of the Organization; analysis of antitrustactivity and activity of protection of competition; to evaluate thepossible results of public management and administration with thepurpose of making and implementing decisions. Analysis of themanagement of the production economic activities and activitiesrelated to the observance of the competition legislation of theOrganization; analysis of the management of industrial and economicactivities of the territorial branch of the ANTIMONOPOLY COMMITTEEof UKRAINE. Assessment of the environmental status and protectionof work in the organization.
Assessment methods and criteria: Final control – report of the practice (100%, verbal)
Recommended books: 1. Михальчишин Н.Л. Основи антимонопольної діяльності: Навчальний посібник. – Львів, Вид-во „Манускрипт”, 2008 – 336с. 2. Антимонопольна діяльність: Підручник / В.Д. Лагутін, Л.С. Головко, Ю.І. Крегул та ін.; за ред. проф. В.Д. Лагутіна. – К.: КНТЕУ, 2005. – 580 с. 3. Борисенко З.М. Основи конкурентної політики: Підручник. – К.: Таксон, 2004. – 704 с. – (Ex professo). 4. Економічна теорія регулювання та антимонопольна політика: Пер. з англ./ В. Кіп Віскузі, Джон М. Вернон, Джозеф Е. Гарингтон (мол.).; наук. ред. пер. та авт. передм. О. Кілієвич. – К.: Вид-во Соломії Павличко „Основи”, 2004. – 1047 5. Періодичні видання та законодавчо-нормативна база відповідно до напрямку функціонування підприємства чи організації та теми бакалаврської кваліфікаційної роботи.

Internship According to the Bachelor's Thesis

Major: Public management and administration
Code of subject: 6.281.01.O.143
Credits: 3.00
Department: Administrative and Financial Management
Lecturer: senior lecturer of AFM department Oleg Duma
Semester: 8 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: - ability to apply basic knowledge in the field of strategic, operational, innovative, anti-crisis, financial, investment, anticipative, creative management of public organizations and their units; - apply the acquired knowledge and understanding to identify, formulate and solve problems of managing enterprises and organizations, using toughed methods; - ability to formulate methods of managing public organizations in the environment of continuing changes of state policy; - systematically think and apply creative abilities to the formation of fundamentally new ideas in the management of organizations; - Search for information in various sources to solve the problems of effective management of state-owned entities and public organizations; - the ability to organize the work of state power through the systems of local information networks and segments of the global information network, which ensures the functioning of the authorities in real-time and makes the most easy and accessible daily communication with the citizens, legal entities, non-governmental organizations. - the ability to be critical and self-critical in understanding the factors that have a positive or negative impact on communication, and the ability to identify and account for these factors in specific communication situations; - the ability to critically evaluate the results of the activities and carry out analytical confirmation of the decisions made.
Required prior and related subjects: Public Administration, Fundamentals of Administrative Management, Financial Management and State Budget Policy, Public Marketing and Territorial Marketing, Controlling, Organization Theory, Financial Management and Analysis of Non-Profit Organizations, Public Service and Personnel Management, Public Communication and Public Engagement, Ethics in Public Administration.
Summary of the subject: General characteristics of the organization. Types of activity of the organization, features of production and economic activity, features of management and administration in the organization. Analysis of the management and economic activity of the organization (indicators, trends, problems, deficiencies, etc.).
Assessment methods and criteria: Final seminar - practice report (100%, verbal discussion evaluation)
Recommended books: 1. UN E-Government Knowledge Database [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://publicadministration.un.org/egovkb/enus/#.WHUWtRug_Dc. 2. Державне управління в умовах розвитку інформаційного суспільства : навч. посіб. / Н.В. Грицяк, Л.В. Литвинова. – За заг. ред. д.держ.упр., професора Н.В. Грицяк. – К.: Вид-во К.І.С., 2015. – 108 с. 3. Державне управління: підручник: у 2 т. / Ю. В. Ковбасюк, К. О. Ващенко, Ю. П. Сурмін. – Дніпропетровськ: НАДУ, 2012. – Т. 1. – 564 с. 4. Розвиток системи управління в ЄС: досвід для України : наук.розробка/ О. Я. Красівський, О. С. Киричук та ін. ; за заг. ред. О. Я. Красівського. – К. : НАДУ, 2013. – 56 с. 5. Світові моделі державного управління: досвід для України / за заг. ред. Ю. В. Ковбасюка, С. В. Загороднюка, П. І. Крайніка, Х. М. Дейнеги.– К. : НАДУ, 2012. – 612 с 6. Щетініна Л., Рудакова С., Даниляк М. Управління персоналом з урахуванням положень теорії поколінь/ Л. Щетініна, С. Рудакова, М. Даниляк// Проблеми економіки . - Харків:«Інжек». - № 1. – 2019. – С. 277-283 7. Коваленко В.С. Розвиток та оцінка персоналу як системоутворюючий елемент поліпшення результатів діяльності підприємства в нестабільних умовах / Коваленко В.С., Маркова С.В., Олійник О.М. // Вісник «Приазовський економічний вісник». – Вип. 1(12) 2019 - с. – 82-89 8. Архипова Є. О. Електронне урядування як форма організації державного управління [Електронний ресурс]/ Є. О. Архипова // Державне управління: удосконалення та розвиток: електронне наукове фахове видання. — 2015. – № 4. – Режим доступу: http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=855 9. Бегей І. П. Використання досвіду Польщі для визначення особливостей реформування державного управління на районному та регіональному рівнях / І. П. Бегей // Аспекти публічного управління. — 2015. — № 9.— С. 57-63 10. Воробйова О. П. Сучасні управлінські моделі New Public Management і Good Governance та їх запровадження в Україні / О. П. Воробйова // Ефективність державного управління. - 2015. - Вип. 42. - С. 230–234.

Internship According to the Bachelor's Thesis

Major: Public management and administration
Code of subject: 6.281.08.O.233
Credits: 3.00
Department: Administrative and Financial Management
Lecturer: senior lecturer of AFM department Oleg Duma
Semester: 8 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: - ability to apply basic knowledge in the field of strategic, operational, innovative, anti-crisis, financial, investment, anticipative, creative management of public organizations and their units; - apply the acquired knowledge and understanding to identify, formulate and solve problems of managing enterprises and organizations, using toughed methods; - ability to formulate methods of managing public organizations in the environment of continuing changes of state policy; - systematically think and apply creative abilities to the formation of fundamentally new ideas in the management of organizations; - Search for information in various sources to solve the problems of effective management of state-owned entities and public organizations; - the ability to organize the work of state power through the systems of local information networks and segments of the global information network, which ensures the functioning of the authorities in real-time and makes the most easy and accessible daily communication with the citizens, legal entities, non-governmental organizations. - the ability to be critical and self-critical in understanding the factors that have a positive or negative impact on communication, and the ability to identify and account for these factors in specific communication situations; - the ability to critically evaluate the results of the activities and carry out analytical confirmation of the decisions made.
Required prior and related subjects: Public Administration, Fundamentals of Administrative Management, Financial Management and State Budget Policy, Public Marketing and Territorial Marketing, Controlling, Organization Theory, Financial Management and Analysis of Non-Profit Organizations, Public Service and Personnel Management, Public Communication and Public Engagement, Ethics in Public Administration.
Summary of the subject: General characteristics of the organization. Types of activity of the organization, features of production and economic activity, features of management and administration in the organization. Analysis of the management and economic activity of the organization (indicators, trends, problems, deficiencies, etc.).
Assessment methods and criteria: Final seminar - practice report (100%, verbal discussion evaluation)
Recommended books: 1. UN E-Government Knowledge Database [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://publicadministration.un.org/egovkb/enus/#.WHUWtRug_Dc. 2. Державне управління в умовах розвитку інформаційного суспільства : навч. посіб. / Н.В. Грицяк, Л.В. Литвинова. – За заг. ред. д.держ.упр., професора Н.В. Грицяк. – К.: Вид-во К.І.С., 2015. – 108 с. 3. Державне управління: підручник: у 2 т. / Ю. В. Ковбасюк, К. О. Ващенко, Ю. П. Сурмін. – Дніпропетровськ: НАДУ, 2012. – Т. 1. – 564 с. 4. Розвиток системи управління в ЄС: досвід для України : наук.розробка/ О. Я. Красівський, О. С. Киричук та ін. ; за заг. ред. О. Я. Красівського. – К. : НАДУ, 2013. – 56 с. 5. Світові моделі державного управління: досвід для України / за заг. ред. Ю. В. Ковбасюка, С. В. Загороднюка, П. І. Крайніка, Х. М. Дейнеги.– К. : НАДУ, 2012. – 612 с 6. Щетініна Л., Рудакова С., Даниляк М. Управління персоналом з урахуванням положень теорії поколінь/ Л. Щетініна, С. Рудакова, М. Даниляк// Проблеми економіки . - Харків:«Інжек». - № 1. – 2019. – С. 277-283 7. Коваленко В.С. Розвиток та оцінка персоналу як системоутворюючий елемент поліпшення результатів діяльності підприємства в нестабільних умовах / Коваленко В.С., Маркова С.В., Олійник О.М. // Вісник «Приазовський економічний вісник». – Вип. 1(12) 2019 - с. – 82-89 8. Архипова Є. О. Електронне урядування як форма організації державного управління [Електронний ресурс]/ Є. О. Архипова // Державне управління: удосконалення та розвиток: електронне наукове фахове видання. — 2015. – № 4. – Режим доступу: http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=855 9. Бегей І. П. Використання досвіду Польщі для визначення особливостей реформування державного управління на районному та регіональному рівнях / І. П. Бегей // Аспекти публічного управління. — 2015. — № 9.— С. 57-63 10. Воробйова О. П. Сучасні управлінські моделі New Public Management і Good Governance та їх запровадження в Україні / О. П. Воробйова // Ефективність державного управління. - 2015. - Вип. 42. - С. 230–234.

Internship According to the Bachelor's Thesis

Major: Public management and administration
Code of subject: 6.281.07.O.205
Credits: 3.00
Department: Theoretical and Applied Economics
Lecturer: candidate of economic sciences, associate professor Mykhalchyshyn N.L.
Semester: 8 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: -In-depth knowledge of public management and administration; -Understanding of the tools and strategies for market analysis, the operation of private enterprises and public organizations; -Systematic thinking and apply creativity to the formation of fundamentally new ideas; -Explore, analyze, predict and plan for economic, social and other phenomena in the State and the regions, and use the results obtained for the typical for the chosen specialty management decisions; -Identify, classify and describe the work of the management systems of public and private structures; -Combine theory and practice, as well as make decisions and produce a strategy for solving a speciality with regard to human values, social, governmental, economic, international and environmental interests; -To evaluate the possible results of public management and administration and up to defend the usefulness of adopting and implementing management decisions.
Required prior and related subjects: Antitrust regulation, competitiveness of the national producer,administrative management, financial anagement and the Statebudget policy, State regulation of the economy, public procurement,industrial markets, crisis management, commitment relationships inbusiness.
Summary of the subject: Overall assessment of the regulatory framework, on the basis ofwhich established and functioning organization. Research ofcompetitive environment of the Organization; analysis of antitrustactivity and activity of protection of competition; to evaluate thepossible results of public management and administration with thepurpose of making and implementing decisions. Analysis of themanagement of the production economic activities and activitiesrelated to the observance of the competition legislation of theOrganization; analysis of the management of industrial and economicactivities of the territorial branch of the ANTIMONOPOLY COMMITTEEof UKRAINE. Assessment of the environmental status and protectionof work in the organization.
Assessment methods and criteria: Final control – report of the practice (100%, verbal)
Recommended books: 1. Михальчишин Н.Л. Основи антимонопольної діяльності: Навчальний посібник. – Львів, Вид-во „Манускрипт”, 2008 – 336с. 2. Антимонопольна діяльність: Підручник / В.Д. Лагутін, Л.С. Головко, Ю.І. Крегул та ін.; за ред. проф. В.Д. Лагутіна. – К.: КНТЕУ, 2005. – 580 с. 3. Борисенко З.М. Основи конкурентної політики: Підручник. – К.: Таксон, 2004. – 704 с. – (Ex professo). 4. Економічна теорія регулювання та антимонопольна політика: Пер. з англ./ В. Кіп Віскузі, Джон М. Вернон, Джозеф Е. Гарингтон (мол.).; наук. ред. пер. та авт. передм. О. Кілієвич. – К.: Вид-во Соломії Павличко „Основи”, 2004. – 1047 5. Періодичні видання та законодавчо-нормативна база відповідно до напрямку функціонування підприємства чи організації та теми бакалаврської кваліфікаційної роботи.