Pedagogical Principles of the Development and Support of Distance Learning Course

Major: Educational, Pedagogical Sciences
Code of subject: 7.011.01.O.009
Credits: 4.00
Department: Department of Pedagogics and Innovative Education
Lecturer: Noskova Margaryta, PhD, associate professor
Semester: 2 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: • Know the main stages of pedagogical design and creation of a distance course; • be able to design the contents of a distance course and choose the best tools for creating and presenting it; • be able to monitor the quality of training in a distance course and analyze the results obtained
Required prior and related subjects: • Pedagogy of open educational systems, • Fundamentals of distance learning teacher activities,
Summary of the subject: Pedagogical design of a distance course. Structure and requirements for a distance course. Targeting a distance course and its components. Content filling of the distance course. Structure of the course and sections (modules) of the course. Text design. Selecting content submission tools. Organization of the interaction of the participants of the distance course. Control of the educational process in the distance course. Methods of assessment in a distance course.
Assessment methods and criteria: • practical work, oral questioning (40%) • final control (60%, control measure, exam): writing-oral form (60%)
Recommended books: 1. Технологія створення дистанційного курсу: Навчальний посібник / За заг. ред. В.Ю. Бикова та В.М. Кухаренка – К.: Міленіум, 2008. – 324 с. 2. Google-сервіси для вчителя. Перші кроки новачка : навчальний посібник / Л. М. Калініна, М. В. Носкова. ? Львів : ЗУКЦ, 2013. ? 182 с. 3. Кадемія М. Ю., Шахіна І. Ю. Інформаційно-комунікаційні технології в навчальному процесі : Навчальний посібник / Кадемія М. Ю., Шахіна І. Ю. / – Вінниця, ТОВ «Планер». - 2011. – 220 с 4. Дистанційне навчання: Умови застосування. Дистанційний курс : Навчальний посібник. – 2-ге вид. доп. / за заг. ред. В.М. Кухаренка. – Харків: Торсінг, 2001. – 320 с. 5. Теорія і практика змішаного навчання: монографія За ред. В.М. Кухаренка. – Харків: «Міськдрук», НТУ «ХПІ», 2016. – 284 с.