Methods of Teaching Law: Quality Monitoring and Testing

Major: Educational, Pedagogical Sciences
Code of subject: 7.011.01.E.045
Credits: 6.00
Department: Department of Pedagogics and Innovative Education
Lecturer: professor Kryshtanovych Myroslav
Semester: 2 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: - ability to realize the need for lifelong learning in order to deepen the acquired and gain new professional knowledge; - Ability to acquire new professional and general knowledge, skills, abilities and abilities, including from other sources, by means of independent planning and selection, and integrate them with existing ones; - ability to search and analyze information from different sources; - ability to solve the tasks and make the appropriate decisions.
Required prior and related subjects: - General pedagogy. - Methods of teaching law: innovative technologies - Methods of teaching law: didactic design - Basics of distance learning teacher
Summary of the subject: Features of informatics as a discipline. Normative-legal base of computer science teaching at an educational institution. Analysis of educational programs in computer science. State educational standards for informatics teaching. The purpose of teaching computer science. Formulation of educational objectives and expected results of class (informatics) class. Formation of information (informatics) competence as the expected result of teaching computer science. Types of classes (lessons) of computer science. Select the type of lesson (lesson) depending on the goal, the learning objectives and the expected learning outcomes. Influence of material and technical support and psychological and pedagogical features of students (students) on the choice of didactic filling of class (lesson) of computer science. Methods and tools for teaching computer science. Selection of teaching methods and tasks for the formation of competences and competences in students (students) Information and communication technologies in the modern information society. Using the opportunities of educational and social online resources in the organization of the learning environment. Interactive and gaming technologies. Technology of solving inventive tasks. Mixed learning. Inverted class. Technology of cooperation. Project technology.
Assessment methods and criteria: - observation of educational and cognitive activities; - oral examination (frontal, individual, combined); - written control of knowledge and skills is carried out by performing individual tasks - essays, presentations, tests, essays; - final control (40%, current control; 60%, credit test control).
Recommended books: 1. Булах І. Методи контролю та оцінювання рівня знань / Сучасні системи вищої освіти: порівняння для України. – К.: Видавничий дім “КМ Асаdemia”, 1997. – С. 169–185. 2. Булах І. Є. Створюємо якісний тест : навч. посіб. / І. Є. Булах, М. Р. Мруга. – К.: Майстер-клас, 2006. – 160 с. 3. Гербарт Іоган Фрідрих // Філософський енциклопедичний словник .– К.: Інститут філософії ім. Григорія Сковороди НАН України: Абрис, 2002. –742 с. 4. Голубєва Н. В. Комп’ютерне тестування як одна з форм сучасного контролю знань // Інформаційно-телекомунікаційні технології в сучасній освіті: досвід, проблеми, перспективи: зб. наук. праць / Н. В. Голубєва, В. О. Дурєєв, С. М. Бондаренко, М. М. Мурін. – Львів: ЛДУБЖД, 2006. – Вип. 1. – С. 309–313. 5. Гончаров С. М. Інтерактивні технології навчання в кредитно-модульній системі організації навчального процесу / С. М. Гончаров. – Рівне: НУВГП, 2006. – 172 с. 6. Гронлунд Н. Є. Оцінювання студентської успішності: практ. посіб. / Норман Є. Гронлунд. – К.: Навч.-метод. центр “Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні”, 2005. – 312 с. 7. Ефремова Н. Ф. Тестовый контроль в образовании: учеб. пособ. / Н. Ефремова . – М.: Логос, 2007. – 540 с. 8. Зварич І. Проблема удосконалення контролю і оцінки знань студентів // Рідна школа. – 2000. – № 10. – C. 43–45. 9.Криштанович М. Ф. Методика навчання права: навч. посібник / М. Ф. Криштанович. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 217 с.