Стратегії бізнесу

Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.E.077
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: к.е.н., доцент Залуцька Христина Ярославівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: знати: економічну сутність категорій стратегія бізнесу, стратегічна піраміда, стратегічна одиниця бізнесу, бізнес одиниця, портфельний аналіз, стратегічний аналіз, стратегічні ресурси, ключові фактори успіху, конкурентні переваги, стратегічні альтернативи, синергійний стратегічний набір, стратегічний потенціал підприємства, стратегічний контроль, стратегічне управління і їх зв'язок з іншими категоріями ринкової економіки; поняття й економічну сутність моделей формування, вибору і реалізації стратегії бізнесу; структуру чинників зовнішнього і внутрішнього середовища підприємства і механізм їх впливу на стратегію бізнесу; методи стратегічного аналізу; матриці портфельного аналізу і особливості їх застосування при оцінці стратегічних позицій підприємства; особливості застосування різних видів стратегій бізнесу; методичні основи реалізації обраних стратегій; вміти: формулювати місію, стратегічні цілі і дерево цілей підприємства; аналізувати зовнішні чинники впливу і діагностувати стан внутрішнього середовища підприємства; визначати стратегічні альтернативні варіанти розвитку підприємства і здійснювати вибір найбільш прийнятного з них; розробляти заходи якісного забезпечення процесу реалізації стратегії; самостійно управляти діяльністю підприємства, враховуючи стратегії його розвитку, в умовах ринкового господарства; здійснювати поточне планування виробництва, в межах сформованого стратегічного набору, на основі організації, мотивації і контролю функціонування підприємства, враховуючи чинники зовнішнього і внутрішнього середовищ; володіти: методами стратегічного планування, прогнозування і контролю; методикою розробки та реалізації стратегії підприємства.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Економіка підприємства; Потенціал і розвиток підприємства; Менеджмент; Маркетинг; Економіко-статистичне моделювання і прогнозування; Економічний аналіз; Фінансова діяльність суб’єктів підприємництва; Формування бізнес-моделі підприємства
Короткий зміст навчальної програми: Стратегія бізнесу: поняття, еволюція концепції; Місія та цілі підприємства; Оцінювання зовнішнього середовища підприємства; Аналіз стратегічного потенціалу підприємства; Матричні методи формування стратегії бізнесу; Стратегії бізнесу; Стратегія диверсифікації діяльності підприємства; Стратегії зовнішнього розвитку підприємства; Стратегічні альтернативи і умови реалізації стратегії; Сучасний стан і перспективи розвитку стратегічного управління в Україні
Методи та критерії оцінювання: • письмові реферати з презентацією результатів, усне опитування, письмова індивідуальна робота (30%) • підсумковий контроль (70 % контрольний захід, іспит): письмова форма (50%); усна форма (20%).
Рекомендована література: 1. Сертифікат № 01472 про визнання інформаційного ресурсу у Віртуальному середовищі Львівської політехніки методичною працею. Укладачі: к.е.н., ас. Залуцька Х.Я., асист. Мищишин О.Л. Електронний навчально-методичний комплекс “Стратегія підприємства”. НУ “ЛП”. 18.03.2016 р. 2. Залуцька Х.Я. Стратегія підприємства: навчальний посібник / Х.Я.Залуцька – Львів : Видавництво «Растр-7», 2017. – 258 с. 3. Залуцька Х.Я. Стратегія підприємства у рисунках і таблицях: конспект лекцій для студентів спеціальності 051 «Економіка» всіх форм навчання / уклад.: В.В.Козик, Х.Я. Залуцька, В.П.Залуцький. – Львів: Видавництво кафедри ЕПІ, 2017. – 114 с. 4. Залуцька Х.Я. Стратегія підприємства: метод. вказівки для виконання індивідуального навчально-дослідного завдання для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 051 «Економіка» галузі знань 05 «Соціальні та поведінкові науки» денної форми навчання. / уклад.: Х.Я. Залуцька, В.П.Залуцький, О.Л. Мищишин. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 23 с. 5. Залуцька Х.Я. Стратегія підприємства: метод. вказівки до проведення практичних занять для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 051 «Економіка» галузі знань 05 «Соціальні та поведінкові науки» всіх форм навчання / уклад.: Х.Я. Залуцька, Н.Ю. Мирощенко, О.Л. Мищишин. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 53 с. 6. Залуцька Х.Я. Стратегія підприємства: методичні вказівки до виконання контрольної роботи для студентів напряму підготовки 6.030504 «Економіка підприємства» заочної форми навчання / уклад.: В.В.Козик, Х.Я. Залуцька. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 41 с. 7. Kh.Ya. Zalutska, V.V. Kozyk. Theoretical and applied principles of the strategic management system development of the modern enterprise : monograpf - Lambert Academic Publishing, Germany, 2019, 73 p. 8. Подольчак Н.Ю. Стратегічний менеджмент: навч. посібник / Н.Ю.Подольчак. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 400 с.; 9. Довгань Л.Є., Каракай Ю.В., Артеменко Л.П. Стратегічне управління. Навч. посіб. 2-ге вид. – К.: Центр учбової літератури, 2011. – 440 с.; 10. Саєнко М.Г. Стратегія підприємства: Навчальний посібник. – Тернопіль: Економічна думка, - 2007. – 352 с.; 11. Сумець О.М. Стратегія підприємства. Теорія, ситуації, приклади: Навчальний посібник. – К.: ВД «Професіонал», 2005. – 320 с. 12. Міщенко А.П. Стратегічне управління: Навч. посібник. – К.: Центр навч. літ., 2004. – 336 с. 13. Афанасьєв М.В., Селезньова Г.О. Стратегія підприємства: Навчально-методичний посібник. – Х.: ВД «ІНЖЕК», 2007. – 272 с.